[Rzeszów Główny] Remont stacji

Informacje z budowy/remontu.

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: dStan » 05 lis 2019, 17:19

Miasto nie może się tak o dołożyć. Nie może wydawać pieniędzy na nie swoją inwestycję, na nie swoim terenie. Dlatego warto myśleć o centrum komunikacyjnym, aby mieć w ogóle jakąkolwiek możliwość inwestowania, decydowania o tym co tam się dzieje.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 397
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 05 lis 2019, 19:58

riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5064
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Doniek » 06 lis 2019, 7:53

swiety pisze:
Nie wiem w czym tkwi problem z poziomem inwestycji w naszym mieście/regionie? Miasto nie potrafi wybudować czegoś dobrego, co wybije się ponad region. Stawia pseudo trybunę która przecieka, nie potrafi wybudować basenu, lodowiska ... Samorząd buduję centrum konferencyjne w Jasionce, które nie robi wrażenia na nikim z architekturą sprzed 10 lat. Ciekawe jak wyjdzie "Kopernik".

Problem w tym, że Rzeszów i region dla wielu to już koniec świata graniczący z UKR. Zrobic wszystko po najmniejszej linii oporu, starać się nie musimy i tak wybiorą "Nas" .
Doniek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 370
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: porteño » 07 lis 2019, 0:38

To prawda, że z dnia na dzień efekty tej przebudowy wyglądają coraz bardziej rozczarowująco. Nie dość, że tylko 3 perony mamy, pierwszy jakiś taki wąski, trzeci pewnie też zostanie w obecnym miniaturowym kształcie, to jeszcze te blaszane daszki. Zdecydowanie idą po *linii najmniejszego oporu* (bo to opór jest mały, a nie linia).
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 669
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Steeler » 07 lis 2019, 9:18

Ok, kilka faktów.

Peron pierwszy zostanie (a w zasadzie już został) rozbudowany o peron 1a, co w praktyce oznacza, że zostanie udostępniona jego południowa krawędź przy torze 5 (od strony starych magazynów). Dotychczas funkcjonowała tylko krawędź północna (tor 3).

Peron trzeci zostanie poszerzony w kierunku południowym (kosztem toru nr 8).

Docelowa długość użytkowa poszczególnych peronów:
- peron 1: 300m
- peron 1a: 200m
- peron 2: 400m
- peron 3: 300/400m

Czy to mało, biorąc pod uwagę wymianę pasażerską na stacji Rzeszów Główny (6 600 osób na dobę), a nawet uwzględniając potencjalny przyrost związany z PKA?

Do pozostałych komentarzy szanownego grona (prowincjonalne daszki, czemu tylko trzy perony, miasto powinno się przyłożyć, itd.) nie ma sensu się odnosić.
Awatar użytkownika
Steeler
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 142
Na forum od: 21 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: RNI/RT/RZ...?

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: Doniek » 07 lis 2019, 9:50

Tylko czy ktoś narazie oceniał ten remont pod względem przepustowości czy raczej funkcji reprezentacyjnej? Może i masz racje, nie wiem liczby nic mi nie mówią bo nie jestem specem od transportu zbiorowego ani nie znam rynku kolejowego. Subiektywnie oceniam ten remont z perspektywy mieszkańca, podróżnego. Rzeszów to stolica województwa, a takie miejsca jak stacja kolejowa powinny być wizytówką miasta. Ja to doskonale rozumiem, że centrali PKP nie zależy na tym i idą najtańszym kosztem, ale jednak to wszystko rozczarowuje.
Doniek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 370
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 07 lis 2019, 19:37

https://www.resinet.pl/aktualnosci/rzes ... wansowane-[foto].html




RZESZÓW. Roboty budowlane na stacji Rzeszów Główny są mocno zaawansowane. Do końca lipca PKP PLK ma uruchomić tor nr 5 wraz z częścią peronu nr 1.

Z każdym kolejnym dniem, roboty budowlane na Dworcu PKP są coraz bardziej zauważalne dla zwykłego przechodnia. Po fazie „dekonstrukcji” przychodzi czas montażu, co zresztą widać już przy ul. Grottgera.

Przypomnijmy, że 1 lipca rozpoczęła się przebudowa torów nr 1, 2, 3, 5 na stacji Rzeszów Główny, wraz z modernizacją peronów nr 1 i 2 oraz przebudową przejścia pod torami. Zakończono także demontaż starej sieci trakcyjnej, torów i rozjazdów.

„Obecnie na stacji trwają prace przy montażu nowych torów i rozjazdów i budowie odwodnienia. Wykonawca układa ścianki peronowe peronów nr 1 i 2. Wykonywana jest także nawierzchnia peronu nr 1. Na peronach powstają nowe wiaty, montowane są systemy oświetlenia i nagłośnienia” – wyjaśnia Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zauważalne prace poczyniono także przy przejściu podziemnym, które będzie przebiegać od ul. Grottgera do ul. Kochanowskiego. W przejściu podziemnym trwają roboty zbrojeniowe na jednej części, a drugą już wybetonowano. Równocześnie prowadzone są prace przy przejściu pod torami od strony ul. Kochanowskiego.

„W drugiej połowie listopada PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują oddanie do eksploatacji toru nr 5, wraz z częścią peronu nr 1. Będą z niego odjeżdżać pociągi w kierunku Jasła” – dodaje Piotr Hamarnik.

PKP PLK planuje również w styczniu 2020 roku oddać do eksploatacji tor 1 i 3 wraz z pozostałą częścią peronu nr 1 i nr 2.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5064
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: gustawtrzmiel » 07 lis 2019, 19:51

Też uważam, że przy okazji tego remontu miasto powinno pomyśleć o tunelach pod przyszłe rzeszowskie metro ;) A na poważnie, szału nie ma, ale przynajmniej nie będzie już wstydu. Jak ktoś zapomniał to zdjęć w internecie jest pełno - brud, syf i wrażenia wizualnie, że człowiek odwracał głowę.
gustawtrzmiel
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 70
Na forum od: 16 paź 2014, 16:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: riko » 14 lis 2019, 20:07

http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=7159 ... &pagebl1=0




Prace związane z przebudową stacji Rzeszów Główny wciąż postępują. W czwartek przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poinformowali o dotychczasowych efektach modernizacji, która rozpoczęła się w połowie 2018 roku.

Najważniejszą praktyczną informacją dla podróżnych korzystających ze stacji Rzeszów Główny jest planowane uruchomienie już od 19 listopada części przebudowanego peronu nr 1, z którego będą ponownie odjeżdżać pociągi w kierunku Jasła. Docelowo na peronie zamontowane będą nowe wiaty oraz jasne oświetlenie i czytelne oznakowanie. Informację zapewnią rozkłady w gablotach oraz system nagłośnienia. Peron o długości 300 m ma nową nawierzchnię z liniami naprowadzającymi.

- To będzie stanowiło na pewno duże udogodnienie i pewną zmianę jeżeli chodzi o komunikację pociągów. Dzięki uruchomieniu części tego peronu możemy wyeliminować komunikację zastępczą na trasie ze stacji Rzeszów Staroniwa do stacji Rzeszów Główny - powiedział kierownik kontraktu z PKP PLK Kamil Mergel.

Obecnie na stacji wciąż modernizowane są perony nr 1 i nr 2. Obsługa pasażerów odbywa się z peronu nr 3 oraz tymczasowego peronu nr 4. Na przełomie stycznia i lutego ruszy kolejny etap przebudowy rzeszowskiej stacji.

- W dalszym toku robót planujemy na przełomie stycznia i lutego oddanie do użytkowania drugiej krawędzi peronu nr 1 oraz peronu nr 2 - zapowiedział Kamil Mergel podczas konferencji prasowej na terenie stacji Rzeszów Główny.

W związku z oddaniem do użytku peronów nr 1 i nr 2, początkiem przyszłego roku rozpocznie się modernizacja peronu nr 3, na którym obecnie obsługiwani są podróżni. Jak informują przedstawiciele PKP PLK S.A może ona potrwać około pół roku. Po modernizacji wszystkie trzy perony będą miały nowe, wyższe platformy.

Na stacji powstaje również nowe przejście podziemne. Będzie ono stanowić bezpieczną i sprawną drogę na perony i drugą stronę miasta. Obiekt będzie miał 137 m długości. Osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się lepszy dostęp do pociągów zapewni nie tylko 5 wind, ale także 5 par schodów ruchomych.

- Obecnie realizowane są trzy z siedmiu segmentów przejścia podziemnego. Dwa od strony południowej przy placu dworcowym oraz jeden segment od północy przy ul. Kochanowskiego. Ten etap podobnie jak oddanie do użytku peronów nr 1 i 2 planujemy zakończyć początkiem przyszłego roku - powiedział kierownik kontraktu dotyczącego przebudowy stacji Rzeszów Główny.

Przejście podziemne na stacji Rzeszów Główny ma być w pełni gotowe w kwietniu 2021, choć jak podkreślają przedstawiciele PKP PLK S.A, prace idą bardzo sprawnie więc możliwe, że stanie się to szybciej.

Podczas konferencji prasowej, przedstawiciele PKP PLK poinformowali również jakie są dalsze plany co do kładki dla pieszych na terenie stacji, łączącej plac dworcowy z ul. Kochanowskiego. Jak wiadomo zgodnie z projektem inwestycji ma ona zostać całkowicie zdemontowana, jednak na razie jej zachowana część stanowi przejście umożliwiające pieszym dostanie się na peron nr 3, z którego obecnie odjeżdżają pociągi.

- Kładka będzie demontowana po udrożnieniu przejścia pod torami. Możliwe, że zostanie ona zdemontowana wcześniej jeżeli będzie możliwość skorzystania z elementów stworzonego przejścia podziemnego tak aby udrożnić ruch pieszych w tym miejscu - stwierdził Kamil Mergel.

Jednym z elementów modernizacji stacji Rzeszów Główny jest również gruntowna przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Prace przy obiekcie rozpoczęły się w lipcu tego roku i prowadzone są etapami przy utrzymanym ruchu pociągów. Pierwsza część wiaduktu zostanie oddana do użytku na przełomie stycznia i lutego 2020 roku. Zakończenie prac planowane jest latem. Oczywiście nie oznacza to przywrócenia zamkniętego we wrześniu ruchu samochodowego pod wiaduktem. To będzie możliwe dopiero po wybudowaniu nowego układu drogowego przez miasto.

Całkowity koszt modernizacji stacji Rzeszów Główny to około 205 mln zł, a termin realizacji tej inwestycji określono na połowę 2021 roku. Do tej pory oddano do użytku m.in. przystanek Rzeszów Zachodni (działa już peron 1 na linii nr 71 do Kolbuszowej, natomiast peron 2 dla linii nr 91 prowadzącej m.in. do Krakowa zostanie uruchomiony w grudniu), zbudowano trzy nowe wiadukty nad al. Wyzwolenia (w miejsce starych) i zmodernizowano przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Konopnickiej. Według informacji PKP PLK S.A poziom aktualnego wykonania całej inwestycji można określić na około 60-65 procent.






Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5064
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [Rzeszów Główny] Remont stacji

Postautor: maks » 14 lis 2019, 22:02

W najbliższy wtorek odjedzie pierwszy pociąg z przebudowywanej obecnie stacji PKP Rzeszów Główny.


https://www.radio.rzeszow.pl/wiadomosci ... -we-wtorek

Dobre informacje dla podróżnych


https://rzeszow.tvp.pl/45329178/trwa-pr ... szowglowny
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 1794
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości