[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Pieczarkowy » 10 wrz 2019, 21:40

Obecnie nie ma żadnego opóźnienia, więc czemu skąd to złe wróżenie? Teoretycznie opóźnił się start inwestycji z przebudową wiaduktu, ale wykonawca wciąż zapewnia, że nie ma żadnego opóźnienia.
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: cherubin » 20 wrz 2019, 13:03

(...)
Alternatywa dla przejazdu pod wiaduktem


Czy jest jakaś alternatywa dla zakorkowanego wiaduktu Tarnobrzeskiego? Pan Marek, mieszkaniec os. 1000-lecia twierdzi, że tak i to niewielkim wysiłkiem i kosztem ze strony miasta. Zadzwonił do redakcji „Wyborczej” z pomysłem na budowę tymczasowego dojazdu do os. 1000-lecia.

Większa część tej alternatywnej drogi już istnieje. Zaczyna się tuż za sklepem Biedronka przy ul. Siemieńskiego i prowadzi w kierunku FlyParku. Uliczka ta kończy się bramą, za którą prowadzi wydeptana ścieżka. Dalej prowadzi ona wzdłuż Wisłoka, pod mostem kolejowym. Zakręca przy opuszczonych budynkach kolejowych (obiekty dawnej stacji pomp). Tu ścieżka zamienia się w częściowo utwardzoną wąską drogę wzdłuż garaży. Droga wychodzi tuż przed przebudowywanym wiaduktem na ul. Batorego.

– Wystarczyłoby częściowo utwardzić niewielki fragment tej drogi. Przejazd pod mostem kolejowym jest szeroki, zmieszczą się pod nim samochody osobowe. Co prawda droga jest bardzo wąska, ale można przecież puścić tam ruch jednokierunkowy albo wahadłowy, z tymczasową sygnalizacją świetlną. Niewielkim nakładem pieniędzy mieszkańcy ulic takich jak Siemieńskiego, Chocimska, Klonowicza czy Skargi mogliby tędy jeździć do centrum miasta i dalej, omijając korki na ul. Marszałkowskiej – uważa pan Marek.

Miasto rozważy propozycję

Czy taki pomysł był w ogóle brany pod uwagę przez miasto? Okazuje się, że nie. Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie nie wiedział, że taka droga istnieje. – To bardzo ciekawa informacja. Postaram się to sprawdzić jak najszybciej, pojadę tam i zobaczę, jak to wygląda – zapewnia dyrektor MZD.

Jedynym kłopotem może być to, że ścieżka przebiega w większości na terenach należących do kolei. Ale dyrektor MZD uważa, że to nie problem. – Prowadzimy teraz wspólnie inwestycje z PKP, nasza współpraca przebiega pomyślnie, więc myślę, że nie byłoby z tym problemu – uważa Andrzej Świder.

Taka alternatywna droga mogłaby być zbawieniem dla części mieszkańców os. 1000-lecia. Zwłaszcza że przejazd pod wiaduktem będzie zamknięty przez około dwa lata.


http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... aniec.html
cherubin
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 23
Na forum od: 08 lis 2014, 1:44

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 20 wrz 2019, 14:03

Pomysł ciekawy, tylko spóźniony. Może i da się dogadać z koleją nt. przejazdu, ale oprócz tego wszystkie procedury i formalności
A jak miasto zacznie swój etap prac drogowych to czy ten przejazd dalej będzie miał znaczenie tj. dojazd
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 23 wrz 2019, 12:25

Opóźniony i chyba niemożliwy do zrealizowania teraz. Byłem tam w sobotę sprawdzić jak wygląda to przejście. Obecnie go nie ma, przynajmniej doszedłem do ogrodzenia i nie znalazłem żadnego. PKP trzyma tam kilka swoich sprzętów budowlanych, usypany jest kilkumetrowy wał ziemny, nie wydaje mi się że na zmniejszenie go i zabezpieczenie PKP chciałoby się zgodzić.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 24 wrz 2019, 23:05

http://supernowosci24.pl/droga-pod-wiad ... -w-2021-r/




RZESZÓW. Dłużej o rok potrwają prace przy drogach dojazdowych do mostu przy ul. Batorego.

Kierowcy pytają, kiedy tak naprawdę zakończy się przebudowa drogi pod rozbieranym obecnie wiaduktem kolejowym przy ul. Batorego. W mediach pojawiają się bowiem dwa terminy: 2021 i 2022 r. i tym faktem kierowcy są zaniepokojeni. Gdyby to była ta późniejsza data, to przez uciążliwe objazdy trzeba byłoby jeździć jeszcze przez ponad dwa lata. Jednak dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg uspokaja, że wszystko pod tym wiaduktem będzie gotowe w 2021 r.

– Z przebudową drogi pod wiaduktem przy ul. Batorego chcemy ruszyć w drugiej połowie 2020 r. i po 10 lub 11 miesiącach prace powinny się zakończyć – mówi Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. – Natomiast dłużej, bo półtora roku, potrwają roboty przy drogach dojazdowych w kierunku wiaduktu – do 2022 roku.

Przetarg na przebudowę drogi pod wiaduktem (m.in. jezdnia zostanie poszerzona i pogłębiona z 2,9 m do 4,5 m) przy ul. Batorego zaplanowano na listopad br. Jednak najpierw rozpoczną się prace przy przebudowie dróg w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego od ul. Siemieńskiego na odcinku do ulicy Maczka aż do wiaduktu. Roboty rozpoczęłyby się w marcu. Jednak wszystko zależy od tego, czy w wyznaczonym terminie przetargowym uda się znaleźć wykonawcę tych robót. Trzeba też wziąć pod uwagę, że trzeba czasu, żeby miasto na taką inwestycję zdobyło pieniądze ze źródeł zewnętrznych.

Biorąc po uwagę, że już np. we wrześniu 2020 r. rozpoczęłyby się roboty przy przebudowie drogi pod wiaduktem na ul. Batorego, to już rok później, w sierpniu, gotowa byłaby nowa droga. Najpóźniej zaś we wrześniu. Na pewno przed końcem 2021 roku. Nie ma mowy o tym, żeby prace drogowe pod samym wiaduktem przeciągnęły się do 2022 roku.

Dodatkowo jeszcze od skrzyżowania ul. Styki z ulicą Orzeszkowej powstanie nowy odcinek drogi. Będzie przebiegał przez tereny dawnej spółdzielni rolniczej. Dzięki temu droga zostanie połączona z ulicą Fredry. Nowa droga skończy się w rejonie obecnego skrzyżowania ul. Fredry, Siemiradzkiego i Głowackiego obok budynku ZUS. Tam powstanie rondo. To właśnie te wszystkie etapy (oprócz samej drogi pod wiaduktem) zostaną zrealizowane w 2022 roku. Rok wcześniej ma być gotowa 22-metrowa droga z trzema pasami pod wiaduktem kolejowym przy ul. Batorego.

Mariusz Andres







Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 25 wrz 2019, 9:27

Miasto wiedziało, kiedy wiadukt będzie przerabiany. Nowy układ dróg jest znany już od jakiegoś czasu. To nie mogli zaplanować wszystkiego tak, żeby drogi prowadzące do wyremontowanego wiaduktu były wybudowane/zmodernizowane do czasu jego ukończenia, a później tylko dociągnąć drogę pod wiaduktem? Trzeba utrudnienia w tej okolicy przedłużać jeszcze o rok lub dwa?
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 25 wrz 2019, 10:06

Tylko że każda zmiana w projekcie powoduje wydłużanie się terminu, do tego znaleźć kasę na samą inwestycję. A wiadomo jak to jest z pkp do końca nie wiadomo co i jak będą robić.
Jeszcze chwilę kierowcy się nauczą którędy jeździć i będzie po kłopocie, wiadomo gdyby była np. ta droga wzdłuż wisłoka już teraz dużo by dała, ale nie ma i trzeba sobie jakoś radzić
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 04 paź 2019, 22:19

Nowe fotki od Kurier Rzeszowski.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: rzepuncja » 05 paź 2019, 15:39

Przejazd przez Batorego jest kluczowy i przed jego zburzeniem powinno się zadbać o to, żeby był objazd lub droga alternatywna, nie zrobiono tego. Z czasem dowiadujemy się, że nawet nie brano tego pod uwagę, gdy mieszkaniec sam wymyslił objazd pod mostem nad wisłokiem. Skutkiem tego są ogromne korki na mieście, już nawet nie w godzinach szczytu a praktycznie cały czas od rana do wieczora. Wakacje się skończyły, zaczęła się szkoła i zaczął się rok akademicki, samochodów więc jest jeszcze więcej. Wisłokostrada jest niedokończona, jedyna możliwość aby dostać się z centrum w stronę północną to jazda przez pobitno lub wiadukt tarnobrzeski. Remont ma trwać aż 2 lata (osobiście nie mam pojęcia czemu aż tak długo) I przy tej całej tragicznej sytuacji prezydent Ferenc ma czelność mówić, że korki tworzą się przez kierowców, bo za wolno ruszają spod świateł..... :evil:
Okey, studenci i uczniowie mogą przesiąść się do autobusu albo na rower, ale nie oszukujmy się, wszyscy wolą jezdzić samochodami bo jest najbardziej komfortowo, jest coraz zimniej i nawet korki nie zmienią zdania przeciętnego kierowcy a takie argumenty jak ochrona środowiska czy oszczędność na benzynie to dla większości ludzi nie mają większego znaczenia. To nie Holandia, że tam większośc jest nauczona jezdzić rowerami, z dnia na dzień nie przekona się tak mieszkańców, żeby zrezygnowali z samochodów.
Problem polega na tym, że władze miasta obarczają winą wszystkich tylko nie siebie a prawda jest taka, że to oni nie zadbali o alternatywną drogę i to oni ponoszą winę za zakorkowanie miasta.
rzepuncja
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 105
Na forum od: 22 lip 2014, 17:18

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: DarekP » 10 paź 2019, 0:33

Z jednej strony trudno się nie zgodzić z Twoją argumentacją, ale jeżeli przeczytasz swój post na spokojnie to zrozumiesz, że w sytuacji gdy jest jakaś przebudowa, to część osób powinna się przesiąść do komunikacji, a wtedy korki będą mniejsze, a sam przejazd szybszy.
Ja ostatnio nawet chodzę po mieście na piechotę (o rowerze nie wspominam, bo robi się zimno i mokro), bo jest niewiele wolniej niż samochodem, ale jak stwierdziłeś - w samochodzie jest wygodniej. Takie myślenie powoduje, że prawie wszyscy stoją w korkach, ale tak na dłuższą metę się nie da. Ludzi w mieście przybywa, mąż jeździ swoim, żona swoim, miasta nie powiększysz, szczególnie w centrum.
DarekP
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 70
Na forum od: 05 sie 2014, 13:27

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości