[os. Pobitno] Tunel pod rondem

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: flyRZE » 29 maja 2020, 21:42

Im bardziej upłynnisz ruch w centrum tym więcej zaprosisz samochodów, proste jak budowa cepa, co tu dyskutować. Nie możemy zachęcać do wjazdu takich ilości pojazdów do śródmieścia bo nigdy go nie odkorkujesz, problemem Rzeszowa jest brak alternatywnych równoległych ulic tak by ruch się rozkladal. Na wczoraj potrzebne jest połączenie Rejtana z Maczka, trasa południowa, przedłużenie Wyzwolenia do osiedla Słoneczny Stok, przedłużenie Wyspiańskiego nad/pod torami do Cieplinskiego itd, a nie dwupoziomowe skrzyżowania w centrum czy podziemne przejścia. ...
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1327
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: jasiop » 29 maja 2020, 22:20

bystry
Co dla Ciebie jest ważniejsze upłynnienie ruchu czy bezpieczeństwo pieszych ?

PS
"... koło ZUS-u często dochodzi do wypadków na przejściach dla pieszych."
- Doprawdy ? ile w ciągu ostatnich 12-18 miesięcy ?

flyRZE
Zasadniczym problemem Rzeszowa nie jest znaczący brak "alternatywnych dróg" ale:
1 totalny chaos urbanistyczny
2 brak pomysłu na sprawną zbiorową komunikację miejską co skutkuje tak wysoką liczbą samochodów osobowych
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: Nikoś » 30 maja 2020, 10:50

I to są problemy ważniejsze od wyimaginowanej kolejki
Komunikacja miejska na chwilę obecną to 60 linii z czego może 10 ma sens, reszta to ogryzki z paroma kursami.
Tunel już dawno powinien powstać, zobaczymy tylko co ostatecznie przedstawi ta firma. I skąd miasto weźmie kasę na inwestycję.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2326
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: bystry » 30 maja 2020, 11:02

Jasiop, czytaj:

https://rzeszow-news.pl/wypadek-na-al-p ... i-zdjecia/

https://nowiny24.pl/tragiczny-wypadek-n ... 6-14914742

https://nowiny24.pl/potracenie-dwoch-pi ... r/10689633

https://nowiny24.pl/potracenie-pieszej- ... ar/6205513

Nie tak dawno, też była tragedia, co prawda kawałek dalej ale niestety tak jak pisałem gigantyczny ruch pieszych i samochodów w tej okolicy jest niebezpieczny i dla jednych i dla drugich, nawet w nocy, kiedy wydaje się, że droga jest pusta ktoś pod wpływem alkoholu może wtargnąć na drogę, nie ważne czy samochodem, czy pieszo.

To są tylko zanotowane przez media zdarzenia, bo były bardzo poważne a ile było mniejszych kolizji czy incydentów o których nie wspomniano? To się tyczy całej tej trasy, od ronda Pobitno aż po ul. Krakowską i Okulickiego a nawet dalej, bo niestety koło Nowego Światu też się tragedie wydarzyły.

Bezpieczeństwo pieszych jest najważniejsze, a dzięki takim przejściom na tej trasie można by zyskać i bezpieczeństwo i płynność.

I flyrze i Ty Jasiop częściowo macie racje podając swoje argumenty, Ty piszesz, że jest problem z efektywnym transportem miejskim, flyrze, że dróg alternatywnych brakuje, obaj macie racje, a moim zdaniem brakuje alternatywnej formy transportu jak kolejka nadziemna i może takich przejść jak zaproponowałem.
Nie wystarczyć skupić się na jednym działaniu, transport miejski jest skomplikowany i żeby go dobrze uregulować trzeba różne działania w tym samym czasie podejmować:

1. Zintegrowany bilet na MPK i Kolej aglomeracyjną i obecne połączenia kolejowe.
2. Przebudowa najbardziej zatłoczonych rond i skrzyżowań na tasach przelotowych.
3. Zorbienie alternatynych dróg (żeby uniknąć takiej sytuacji jak teraz, że przejazd na Batorego jest zamknięty i tylko jedna/dwie drogi prowadzą na północ).
4. Nowa alternatywna forma transportu (Miejska Kolej Nadziemna).
5. Planowanie biur w ścisłym centrum, gdzie każdy bez problemu dostanie się autobusem czy pociagiem, to by skłoniło do przesiadki.
6. Utrzymywanie a moze i podwyższanie opłat w strefie płatnego parkowania (niestety ale tak, niektórzy ludzie to lenie, kiedyś mi koleżanka powiedziała, że z Nowego Miasta w okolice Ronda Dmowskiego jeździ samochodem bo jej się autobusem nie chce, jeśli takich ludzie znajdzie się 500 to mamy 500 niepotrzebnych samochodów w centrum).

Dziękuję.
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 918
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: Nikoś » 30 maja 2020, 11:58

bystry pisze:...
Nie wystarczyć skupić się na jednym działaniu, transport miejski jest skomplikowany i żeby go dobrze uregulować trzeba różne działania w tym samym czasie podejmować:

1. Zintegrowany bilet na MPK i Kolej aglomeracyjną i obecne połączenia kolejowe.
2. Przebudowa najbardziej zatłoczonych rond i skrzyżowań na tasach przelotowych.
3. Zorbienie alternatynych dróg (żeby uniknąć takiej sytuacji jak teraz, że przejazd na Batorego jest zamknięty i tylko jedna/dwie drogi prowadzą na północ).
4. Nowa alternatywna forma transportu (Miejska Kolej Nadziemna).
5. Planowanie biur w ścisłym centrum, gdzie każdy bez problemu dostanie się autobusem czy pociagiem, to by skłoniło do przesiadki.
6. Utrzymywanie a moze i podwyższanie opłat w strefie płatnego parkowania (niestety ale tak, niektórzy ludzie to lenie, kiedyś mi koleżanka powiedziała, że z Nowego Miasta w okolice Ronda Dmowskiego jeździ samochodem bo jej się autobusem nie chce, jeśli takich ludzie znajdzie się 500 to mamy 500 niepotrzebnych samochodów w centrum).

Dziękuję.

1. Do tego trzeba dwojga czyli miasto musi się dogadać z gminami i marszałkiem. O ile z Marszałkiem może by się udało, tak z gminami zapomnij.
2. Przebudowa tak, tylko że w wielu miejscach nie ma miejsca. Prędzej budowa rond i likwidacja świateł.
3. Drogi alternatywne jak najbardziej, ale widzimy ile trwają procedury przy Trasie Południowej bo jakaś tam trawa ważniejsza od interesów mieszkańców miasta.
4. Nie, ucywilizować wpierw komunikację autobusową. Bo korzystanie z niej to wyzwanie. A później jak już to tramwaj,
Bo co z tego że powstanie nawet kolejka podmiejska jak będzie jeździć co pół godziny (może) ? i co pasażer ma się dostować ? nie wybierze auto bo szybciej i wygodniej.
5. Pudło, każdy buduje tam gdzie ma interes. A nie tam gdzie mu wskaże miasto. Co widać po planowanych inwestycjach a co ostatecznie powstało
6. Wpierw normalna komunikacja autobusowa czyli takty 12 minut bilet czasowy i wtedy można myśleć o delikatnej korekcie cen.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2326
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: lordfisher » 15 cze 2020, 17:51

Tunel pod rondem Pobitno z opóźnieniem

RZESZÓW. Wloty tunelu mają rozpoczynać się w okolicy ul. Morgowej oraz skarbca przy al. Armii Krajowej. Inwestycja ma kosztować nawet 100 mln zł.

Kilka miesięcy temu władze Rzeszowa zaprezentowały wizualizację nowego ronda Pobitno, w ramach którego powstanie tunel. Projektowanie inwestycji miało zakończyć się w maju tego roku, a pierwsze prace budowlane rozpocząć jesienią. Jak dziś tłumaczy ratusz, dokumentacja gotowa będzie dopiero w październiku.

Jeszcze w trakcie ostatniej kampanii samorządowej władze Rzeszowa zapowiadały gruntowną przebudowę czterech skrzyżowań w Rzeszowie. W przypadku ronda Pobitno postawiono na stworzenie tunelu, który zwiększyć ma przepustowość okolicznych ulic oraz poprawić bezpieczeństwo. W samym 2018 r. na rondzie doszło aż do 108 incydentów drogowych. Ponadto codziennie przez rondo przejeżdża 60-70 tys. pojazdów, przez co ruch na skrzyżowaniu natężony jest niemal do granic możliwości.

W związku z tym w połowie minionego roku miasto ogłosiło przetarg na opracowanie projektu tunelu. Wykonawcę, Mosty Gdańskie, wyłoniono dopiero w drugim konkursie. W grudniu ubiegłego roku, wiceprezydent Rzeszowa, Marek Ustrobiński, opublikował na Facebooku pierwsze efekty pracy – wizualizację nowego ronda, która robi wrażenie. Co dotychczas wiadomo? Że wloty tunelu mają rozpoczynać się w okolicy ul. Morgowej oraz skarbca przy al. Armii Krajowej. Wykonawca opracuje ponadto plan dróg, odwodnienia, oświetlenia i przebudowę sieci kolidujących. Kiedy?

Zgodnie z zapowiedziami ratusza dokumentacja miała być gotowa do 31 maja 2020 r. Przewidywano, że pierwsze prace budowlane mogłyby rozpocząć się już kilka miesięcy później. Jak dziś wygląda sytuacja? – Obecnie czekamy na pozytywną decyzję środowiskową, a termin projektowania inwestycji z przyczyn od nas niezależnych został wydłużony z 31 maja do końca października – tłumaczy Agnieszka Siwak-Krzywonos z biura prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa. Oznacza, to że w tym roku łopata pod budowę nowego ronda nie zostanie wbita. Inwestycja ruszyć ma dopiero w 2021 r. Koszt? Szacuje się, że ok. 90-100 mln zł.

Kamil Lech

http://supernowosci24.pl/tunel-pod-rond ... /#comments
lordfisher
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 343
Na forum od: 01 gru 2019, 9:48

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: jasiop » 15 cze 2020, 18:42

Można się starać o D.Ś pomimo braku projektu ? Nie znam się na tym ale to dość dziwne dla mnie ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: Steeler » 15 cze 2020, 20:29

Nawet nie można, a należy. Jak inaczej zaimplementować w projekcie budowlanym rozwiązania związane z ochroną środowiska?

Owszem, inny inwestor i zakres prac, ale grafiki pod tym linkiem dobrze i czytelnie oddają proces inwestycyjny w drogownictwie: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/34339/Cy ... i-drogowej.
Awatar użytkownika
Steeler
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 460
Na forum od: 21 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: jasiop » 15 cze 2020, 20:53

Ok, to drążmy dalej ...
Załóżmy, że projekt jest gotowy od czerwca. Jak więc w takim razie można "... zaimplementować w projekcie budowlanym rozwiązania związane z ochroną środowiska" skoro D.Ś jeszcze nie ma ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [os. Pobitno] Tunel pod rondem

Postautor: Steeler » 15 cze 2020, 21:52

Z tego co zrozumialem, to miał być gotowy do czerwca, bo spodziewali się wcześniej uzyskać DŚU. Po czyjej stronie leży obsuwa w terminie wydania decyzji - nie mnie oceniać, rozmawiamy o procedurze.

Projekt budowlany to dokument wielowarstwowy. Są elementy, na które DŚU nie będzie miała wpływu lub wpływ ten nie będzie wymagał wywracania koncepcji do góry nogami. Dlatego pewne prace mogły postępować bez niej, ale gros treści "czeka" na uwarunkowania środowiskowe.
Awatar użytkownika
Steeler
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 460
Na forum od: 21 cze 2014, 12:20
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość