Nie zgadzam się z tezą, że przez Rondo Pobitno powinien odbywać się ruch w osi północ-południe ani, że powinniśmy taki ruch usprawniać . Wręcz przeciwnie jestem zwolennikiem jak największego utrudnienia tego ruchu z tego kierunku. Niestety nie można tego ruchu wyeliminować przy użyciu zwykłych znaków . Jednak wybudowanie wielu przejść dla pieszych z sygnalizacją świetlną, tak jak na ul. Rejtana jest wspaniałym pomysłem. Dla jadących z tego kierunku jest obwodnica A4-S19.
Większość jadących przez Rzeszów ze wschodu na zachód i z zachodu na wschód też jeździ przez to rondo. Jak się dostać z Gminy Krasne , z Gminy Łańcut do Rzeszowa lub wybrać się w drogę w kierunku Krakowa, Warszawy lub Lublina ? Tylko przez to skrzyżowanie. Łącznik pomiędzy DK 94 ( ul. Lwowska) z ul. Sieciecha przy Asseco i dalej w kierunku ul. Maczka i Wyzwolenia odciąża nie tylko Rondo Pobitno ale również ul. Piłsudskiego, ul. Krakowską i ul. Marszałkowską . Otworzy też możliwości rozwoju dzielnicy Wilkowyja i skomunikuje istniejące już osiedla znajdujące się przy ul. Lwowskiej z innymi dzielnicami Rzeszo
Co zmieni się po wybudowaniu tunelu dla zmotoryzowanych użytkowników ? Licząc, że ilość pojazdów przejeżdżających przez Rondo Pobitno nie zmieni się to pojazdy te utkną "na światłach" na skrzyżowaniach : AK -Niepodlełości, Morgowa -Żołnierzy... , Lwowska -Leszka Czarnego i Lwowska - Rejtana. Korki na w tych miejscach po prostu się wydłużą. A ogromna kwota :100 milionów złotych, które można wydać sensownie, zostanie wydane na tą niepotrzebną dziurę w ziemi.
Co do propozycji OBWODNICY w ciągu ul. Robotniczej i Wieniawskiego to chyba to to nie jest obwodnica tylko ulica przez Zalesie. Moja wyobraźnia nie ogarnia jak można tam poprowadzić drogę dwupasmową. Może przez zabytkowy parka Zalesiu, może wyburzyć Szkołę Podstawową i kilka domów . Nie sądzę aby mieszkańcy tych osiedli byli z tego zadowoleni. Ostatnio wykonano remont i prostowani ul. Wieniawskiego. Biorąc pod uwagę stałe dążenie Rzeszowa do przyłączania różnych sąsiednich miejscowości w tym. np. Malawy lub włączenie do Rzeszowa całej Gminy Krasne to nawet ta która jest podobno zaplanowana jest taka trochę malutka. Niemniej jednak na pewno pomogła by rozwiązać wiele obecnych problemów Rzeszowa z tym zastrzeżeniem że nie od Sikorskiego a od Podkarpackiej przez most.
Procedura wydawania ZRID-u trwa trzy miesiące. To oznacza, zakładając optymistyczny wariant, że już w marcu 2021 roku będzie można ogłosić przetarg na wykonawcę. – Jeśli wszystko poszłoby zgodnie z planem to już w maju w zasadzie moglibyśmy podpisać umowę z wykonawcą i rozpocząć prace – wyjaśnia dyrektor Maciejko.
Całość inwestycji ma potrwać maksymalnie dwa lata, a to oznacza, że tunel powinien być gotowy najpóźniej do 2023 roku, czyli z rocznym opóźnieniem względem pierwotnych planów. – W trakcie trwania prac z pewnością będą utrudnienia w ruchu, ale nie planujemy całkowicie zamykać ronda na czas przebudowy – zapewnia Maciejko.
Kacu pisze:Zwróć jednak uwagę jaka jest data oddania odcinka Rzeszów-Babica - Grudzień 2026! Podczas gdy według planów miasta tunel ma powstać do końca 2022 roku.
Kacu pisze:A mówimy tu tylko o krótkim, 10 kilometrowym odcinku, a nie o całkowitym pociągnięciu S19 aż do granicy ze Słowacją.
Wróć do Inwestycje niezrealizowane
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości