Rzeszów - Kolejka nadziemna

Nieukończone projekty komunikacyjne

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: klamar1214 » 24 maja 2020, 23:01

Mamy kompleks małego prowincjonalnego miasta niestety. Nad Wisłokiem który ma 30 m szerokości mamy 400 metrowy most :lol:
Arrival jak myślisz ile mostów zamiast Mazowieckiego można byłoby zbudować? Sąd na Drabiniance zamiast lodowiska które pewnie powstanie może za 10 lat. Remont basenu na Matuszczaka ile to już trwa 3 lata? . Obiekty Resovii pewnie za 5 lat wystartują. Obwodnica południowa - wjeżdżając w Zwięczycy cofamy się pod Tyczyn(w sumie jak zrobią to będzie dzielnica Rzeszowa hehe). Tunel na Pobitnym mrzonka jakaś.A co tam Prezydent w Hermanowej czy w Borku zaplanował?
A tu nagle Sydney i rach ciach mamy wagoniki. Pasowało by dokończyć przedłużenie Rejtana a tam osuwisko i wiadukt nad torami. Zamknąć ring do Krakowskiej też wiadukt nad torami i Warszawską. Chyba że się rondo zrobi a PKP postawi budkę dróżnika. A zapomniałbym na Wyspiańskiego jest już ten nowy wiadukt czy tunel ? Kolejka żeby nie było fajna zabawka. Jedyna opcja Centrum komunikacyjne do lotniska(strefa przemysłowa) zamiast PKP.
Oczywiście jak Chińczycy zrobią to w promocji za 1zł + vat ale jak ma być jeden tor i ruch wahadłowy to szkoda zachodu ludzie nie będą czekać 2 godz. na wagonik.
klamar1214
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 264
Na forum od: 16 lut 2015, 21:53

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: foreigner » 25 maja 2020, 5:08

Są nowe newsy i świeży narybek fanów monoraila, więc neverending story toczy się dalej ;)

To oczywiście metro berlińskie, nadziemny fragment (U1) i z tej racji jest na podwójnych filarach i zabiera cały pas ruchu.
To zaprzeczenie lansowanych tu idei, bo główną zaletą monoraili wszekiej maści ma być to, że nie zabierają całego pasa ruchu (jak tramwaj) i się je wszędzie wstawi na smukłych słupach. Dlatego też nikt w ten sposób nie buduje nowoczesnych systemów o których w tym wątku mowa.

RAMS pisze:Obrazek


Oczywiście można zbudować taką rozkraczoną linię monoraila i spodem puścić ścieżkę rowerową, tylko pytanie po co?
Zakładając, co oczywiste, że robimy pod spodem ścieżkę rowerową dwukierunkową, to wychodzi nam cały pas ruchu, tak jak na obrazku.
Pytanie w takim razie po jaką cholerę :?: :roll:
Zamiast wypierniczać wielotonowy skład wraz z przystankami na górę i robić pod spodem ścieżkę rowerową która i tak przez zimę będzie pusta (a do monoraila ludzie się będą musieli wdrapywać cały rok), lepiej przecież puścić ciężki monorail dołem a nad nim zbudować lżejszą konstrukcję dla rowerzystów. Co najmniej o 1/3 mniejszy koszt.
A wtedy... po co w ogóle monorail?
W takim wypadku lepiej zbudować linię tramwajową i nad nią konstrukcję dla rowerów. I jeszcze taniej wychodzi. :P

Taka kolejka może w końcu powstać. Na Śląsku albo w Wawie.
Na razie spokojnie jedzą popcorn i obserwują jak się Rzeszów jara, jak nasz prezydent objeżdża Warszawę i przepycha ustawy o transporcie jednoszynowy,, opracowuje kosztorysy, opłaca badania i studia wykonalności, itp.
Prezydent który tak dba by inni Rzeszowa nie wykorzystywali.
A potem wejdą na gotowe.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2020, 11:56 przez foreigner, łącznie zmieniany 1 raz
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 466
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: pisul » 25 maja 2020, 5:42

Dziwne że już rok temu jeden z forumowiczów przewidział że wybór może paść na inną firmę:

pan.fotograf pisze:Np. Firma BYD ma autonomiczny monorail o bardzo futurystycznym wyglądzie. Ładniejszy od Bombardiera ;)
Co ciekawe na całej trasie ukazanej w filmie zbudowany jest pomost techniczno-ewakuacyjny? W naszym prawie nie ma pewnie jeszcze odpowiednich przepisów lub trwają nad nimi pracę, ale przypuszczam, że mogłoby to wyglądać podobnie w kwestiach ewakuacji ludzi.



Foreigner przecież to co ma być budowane przez tą firmę ma się nijak od zdjęcia tej dziwnej konstrukcji której zdjęcie wstawiłeś.
Berlińskie "metro" ma się do monoraila BYD jak kolej parowa z przłełomu minionego wieku ery dzikiego zachodu do japońskiej kolei Shinkansen
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8562
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: jasiop » 25 maja 2020, 7:34

pisul
Mało istotne jest to, że monorail będzie wygladał jak na drugim czy czwartym obrazku.

Natomiast Istotne jest, cyt:
Monorail jeździłby po jednym torze, więc musiałby kursować wahadłowo.
Może do tego się odniesiesz ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: flyRZE » 25 maja 2020, 7:45

Mam nadzieje, ze to nigdy nie powstanie, ale jeden tor nie jest problemem, wystarczy mijanka co ileś set metrów.
flyRZE
Maniak
Maniak
 
Posty: 1327
Na forum od: 15 lip 2014, 11:42

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: foreigner » 25 maja 2020, 11:55

@pisul
Przecież ja się odnosiłem do zdjęć i argumentów użytkownika RAMS z poprzedniej strony.
Sorry, już zdjęcie dałem w cytat.

To dobrze, że uważasz że to co on wstawił ma się nijak do dyskusji, to samo ja napisałem.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 466
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: rafik » 25 maja 2020, 15:05

pisul pisze:Foreigner przecież to co ma być budowane przez tą firmę ma się nijak od zdjęcia tej dziwnej konstrukcji której zdjęcie wstawiłeś.
Berlińskie "metro" ma się do monoraila BYD jak kolej parowa z przłełomu minionego wieku ery dzikiego zachodu do japońskiej kolei Shinkansen

O jakie mądrości :lol: Byłeś kiedyś w Berlinie i wiesz jak działa komunikacja miejska w tym mieście, której integralną częścią umożliwiającą sprawną komunikację na terenie całego miasta i przesiadki do innych środków transport jest wspomniany S-Bahn (dziwna konstrukcja)? Nie wydaje mi się.

Tak czy inaczej przywoływanie S-Bahn w kontekście tego chorego Monoraila jest bez sensu. Pierwsze linie Berlińskiej kolei miejskiej budowane były już w 18 wieku i pod nie dostosowywano okoliczną zabudowę, szerokości ulic, zagospodarowanie terenu.
rafik
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1065
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: maks » 25 maja 2020, 15:27

Kolejka nadziemna w Rzeszowie. Poseł Warchoł zapowiada zmianę przepisów


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -przepisow
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3560
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: Waldzio » 25 maja 2020, 15:34

Spędzamy bardzo dużo czasu na nieuporządkowanym wylewaniu emocji. Jeżeli chcemy rozmawiać konkretnie - to skupmy się na aspektach które są mocno mieszane w tej dyskusji i warto jest je wyodrębnić.

1. Czy transport zbiorowy w postaci pociągu jest dobry dla Rzeszowa czy nie (tu nie ma różnicy czy czy tramwaj, czy metro czy monorail, czy po prostu pociąg z wagonami).

2. Czy Monorail jest ma przewagi na innymi pociągami czy nie.

PS. Jeżeli będziemy nazywać monorail "kolejką" to nigdy nie będzie on traktowany tak poważnie jak "tramwaj" czy "metro" czy "kolej miejska" bo kolejki są w sklepach albo w parku rozrywki.
Waldzio
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 76
Na forum od: 15 lip 2014, 12:48

Re: Rzeszów - Kolejka nadziemna

Postautor: foreigner » 25 maja 2020, 15:58

.
Jeżeli będziemy nazywać monorail "kolejką"


Ja celowo przestałem używać nazwy 'monorail', bo sądząc po tym co było wrzucane ta chińska maszyna jeździ na dwóch szynach.
'Monorail' ma na wiki swą własną stronę i wygląda na to że ta nazwa jest jedynie zarezerwowana dla jednoszynowców.
Co prawda jest tam zaznaczone:

Colloquially, the term "monorail" is often used to describe any form of elevated rail or people mover.[3]


Ale formalnie rzecz biorąc, jeśli będą dwie szyny to jest to po prostu forma 'rapid transit', na którą chyba w polskim nie znajdziemy innej nazwy jak kolej nadziemna.
Ale patrząc na plany (jedna szyna, krótka trasa, nie za duże wagony), to w Rzeszowie będzie kolejka, (plus ew. 'nadziemna').

EDIT:
Tak swoją drogą to filmik który wrzucił Rzeszów News pokazuje wersję dwuszynową kolejki.
Zaś to co widać na stronie firmy (i w liście intencyjnym) jest zupełnie inną, jednoszynową konstrukcją.
Dla bombardiera był cały folder reklamowy z długą listą danych technicznych (pojemność wagoników, szybkość, hałas itd.).
O kolejce BYD na ich stronie nie widzę żadnych konkretnych informacji, jedynie fajne fotki i filmik.

Widać jaki krok do przodu poczyniliśmy w tej kwestii.
foreigner
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 466
Na forum od: 06 gru 2014, 17:12

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje niezrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości