Nikoś pisze:Tylko że to wszystko to są tereny prywatne, i nikt ot tak nie zgodzi się na postawienie kolidującej infry.
Już widzę jak sie wspólnota godzi na zabranie połowy parkingu i postawienie szkaradnej konstrukcji przed oknami w imie czego ?
A tym bardziej na terenie gdzie jest parking przy bloku, czy innej instytucji. Zejdzmy na ziemie, i warto poczytać co piszą na konkurencyjnym forum o tej kolejce. Tam jest merytoryczna dyskusja, a tu już bujanie w obłokach że się da i jakie to będzie cacy ah
Zobaczmy na koszt kolejki marszałka gdzie jest cała infra tylko kosmetyka a koszt i tak przekroczony
Wciska się kit że to tansze i lepsze od metra może i tansze, ale trzeba brać siły na zamiary. Kolejka jest dostosowana do jednego miasta tj. jeden typ więc producent ma full monopol na ceny. Czemu Sydney czy Moskwa się tego pozbyły ? bo koszty remontów i utrzymania były za duże do efektu.
Czemu we Francji po latach odbudowuje się tramwaje ? bo to sprawdzony i uniwersalny środek transportu, gdzie nawet tabor z drugiej ręki mozna kupić.
Tak samo jak robi się wywłaszczenia za odszkodowaniem pod drogi, tak samo można pod kolejke, tym bardziej, że z tych parkongów przedsiebiorcy i mieszkańcy utracili by tylko niewielką część miejsc, miedzy podporami na których by były szyny dalej mogły by auta parkować. Nie dość, że dostali by odszkodowanie to i zyskali by nowy środek transportu.
Powiem tak jak się chce to zawsze się znajdzie wyjście z każdej sytuacji, a jak ktoś woli widzieć wszędzie tylko problemy to nic nie załatwi.
I jeszcze jedno:
icetruck pisze:bystry pisze:jadąc od skrzyżowania Rejtana z Powstańców popatrz ile jest miesjca przed galerią Nova, castoramą, media marktem
dalej nie dałem rady jechać, zderzyłem się z kładką dla pieszych nad ulicą no ale trudno, zrobi się tunel albo zwykłe przejście załóżmy że pozbyliśmy się problemu i jedziemy dalej, pomiędzy pasami ruchu jest ile miejsca? 1m? damy radę ile taki słup zajmie? 30cm? luzik się wszystko pomieści, a nawet jeśli nie, to od strony mediamarktu jest kolejny 1m trawnika do zagospodarowania, od strony starego centrum rejtan kolejne 2m trawnika, najwyżej rozepcha się drogę na boki
chcociaż może źle zakładam że kolejka pójdzie środkiem... w sumie można by zrobić po prostu po stronie wschodniej, tam jest 2m niewykorzystanego trawnika, przy odrobinie szczęścia i odpowiednio szerokim rozstawieniu słupów może nawet da radę przeskoczyć nad prawoskrętami... trochę trawnika tu i tam, chodnika i ścieżki gdzie indziej, przy odrobinie szczęścia być może nie ma tam za wiele prywatnego gruntu i damy radę aczkolwiek bez demolki się jednak nie obędzie, ale co tam jaki to problem znowu przebudować ciąg rejtanabystry pisze:Jeżeli twierdzisz, że tam jest mało miejsca to ja nie wiem czego Ty oczekujesz w centrum miasta?
sensownego pomysłu na usprawnienie obecnych problemów komunikacyjnych (typu czerwona fala w ciągu rejtana - tak żeby nie trzeba było stawać - w tym autobusem - co 200-300m), zamiast tracenia czasu na mrzonki i bezsensy takie jak kolejka
Czemu sugerujesz, że kolejka zderzy się z kładką dla pieszych w centrum? Kto powiedział, że tam ma przebiagać jej trasa, przez al. Piłsudskiego? Myślę, że kolejka jak juz to przebiegała by od drugiej strony, wzdłuż torów przy Galerii Rzeszów, w zasadzie to tam mogła by już jechać nie na słupach ale na powierzchni gruntów bo centrum do obsługi tej kolejki proponowano właśnie w okolicach dworca z tego co pamietam.
Wiec nie wymyślaj problemów tam gdzie ich nie ma.