[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Informacje z budowy/remontu.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: swiety » 16 sie 2019, 10:42

^^ Drogi to już kwestia miasta i osobna inwestycja. PKP robi wiadukt, miasto drogi dojazdowe. Jak wygląda sprawa nowego połączenia od wiaduktu do skrzyżowania obok ZUS oraz przebudowy Siemieńskiego? Kiedy jakieś przetargi?
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 1895
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 28 sie 2019, 20:37

https://nowiny24.pl/duze-zmiany-na-rzes ... 1-14382335




Kierowcy będą musieli uzbroić się w cierpliwość - za kilka dni zacznie się przebudowa wiaduktu nad ulicą Batorego w Rzeszowie. Potrwa ok. 13 miesięcy, a przez ten czas droga będzie nieprzejezdna.

Ulica pod wiaduktem miała być zamknięta już pod koniec lipca, jednak termin przełożono na 2 września. Jak mówi Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, stało się tak, żeby droga była jak najdłużej przejezdna. Odłożenie zamknięcia tego odcinka nie oznacza jednak, że prace będą opóźnione.

- Razem z przebudową stacji Rzeszów Główny zaczęliśmy roboty nad przygotowaniem tego wiaduktu do remontu. Udało nam się zdjąć tory, trakcję oraz zabezpieczyć nasyp kolejowy. Wykonaliśmy już wszystko, co nie wymagało zamknięcia drogi. Od 2 września zacznie się demontaż pomostu - mówi Dorota Szalacha.

Po zburzeniu obiektu rozpoczną się pracę nad budową wyższego i bezpieczniejszego wiaduktu. Położone zostaną również nowe tory i sieć trakcyjna. Remont ma kosztować ok. 3,6 mln zł, i jest on częścią programu modernizacji prowadzonej przez PKP PLK. Prace potrwają 10 miesięcy, a po tym czasie kolejne 3 miesiące zajmą roboty związane z przebudową drogi pod obiektem. Tym zajmie się Miejski Zarząd Dróg. Żeby uzyskać odpowiednią wysokość „tunelu”, drogowcy będą musieli obniżyć poziom nawierzchni.

Koniec z gigantycznymi korkami.

Do tej pory ruch po drodze pod wiaduktem odbywał się wahadłowo. W godzinach szczytu było to więc jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w całym Rzeszowie. Po zakończeniu remontu sytuacja ma ulec zmianie. Nowy przejazd będzie szeroki na ok. 22 m i wysoki na 4,6 m. Dzięki takim wymiarom pod wiaduktem będą mogły przebiegać dwa pasy drogi, chodnik i droga rowerowa. Również komunikacja kolejowa ma się poprawić.

- Podróż pociągami będzie szybsza i przede wszystkim bezpieczniejsza. Wiadukt jest bardzo stary, a więc do tej pory trzeba było zachowywać większą ostrożność - tłumaczy Dorota Szalacha.

Zmiany w ruchu drogowym.

Zamknięcie drogi pod wiaduktem na ul. Batorego będzie się wiązało z utrudnieniami dla kierowców. Miasto wraz z PLK nie ustalało żadnych konkretnych objazdów, samochody będą musiały poruszać się po pozostałych ulicach miasta.

- Kierowcy znajdujący się na ul. Siemieńskiego, na północ od wiaduktu, mogą przedostać się na południową stronę poprzez ul. Kochanowskiego do ul. Marszałkowskiej i tam przejechać na południe miasta wiaduktem Tarnobrzeskim. I odwrotnie, z południa, od al. Piłsudskiego poprzez al. Cieplińskiego, wiaduktem Tarnobrzeskim na północną stronę - radzi Dorota Szalacha.

- Alternatywny przejazd może odbywać się od ul. Siemieńskiego, ul. Ciepłowniczą do ul. Rzecha, następnie na rondzie Jacka Kuronia do al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego - dodaje.

Również na podróżujących autobusami czekają zmiany. Kursujące tamtędy linie nr 5, 9, 12, 29, 59 oraz N1 będą od września jeździły przez plac Wolności, następnie ul. Marszałkowską i Lubelską w ul. Maczka do ul. Siemieńskiego.

Rozpoczynająca się za cztery dni przebudowa wiaduktu to nie jedyne utrudnienie dla kierowców.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4925
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 02 wrz 2019, 21:08

Fotki pochodzą z Kurier Rzeszowski.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4925
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 06 wrz 2019, 20:51

Nowe fotki z budowy.Fotki pochodzą z Kurier Rzeszowski.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4925
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 07 wrz 2019, 10:23

Kolej przebudowuje wiadukt. Czy miasto zdąży z budową nowej drogi?

Wczoraj pisaliśmy o korkach jakie w tym tygodniu pojawiły się na rzeszowskich ulicach. Wiele osób wiąże je nie tylko z rozpoczęciem roku szkolnego, ale głównie z zamknięciem od 2 września przejazdu pod wiaduktem kolejowym na ul. Batorego. A co z nową drogą pod torami?

Wiadomo, że kosztująca 3,6 mln zł przebudowa wiaduktu prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ma trwać 13 miesięcy. Przypomnijmy, że w ramach inwestycji powstanie nowy obiekt o szerokości 22 m. Zmieni się także jego wysokość z 2,8 m do 4,60 m. Będą dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżka dla rowerzystów. Według zapowiedzi kolei po 10 miesiącach prac (czerwiec 2020 r.) za swoją część inwestycji – budowę nowej drogi pod poszerzonym i pogłębionym wiaduktem będzie mógł zabrać się Miejski Zarząd Dróg. Czy to oznacza, że miasto ma zdążyć z budową drogi w ciągu 3 końcowych miesięcy prac przy wiadukcie? A może wiadukt będzie już gotowy, ale droga pod nim jeszcze długo nie będzie przejezdna?

- Jeżeli chodzi o kwestię budowy jezdni pod wiaduktem, to przygotowujemy się do tej inwestycji w ramach rozbudowy całego układu komunikacyjnego w tym rejonie Rzeszowa. Wiemy że będziemy mogli rozpocząć tam prace remontowe po tym jak swoje działania związane z budową wiaduktu ukończy PKP czyli po około 10 miesiącach. To ile następnie będą trwały prace związane z budową drogi nie zostało jeszcze określone i więcej będzie wiadomo gdy rozstrzygniemy przetarg na rozbudowę całego układu - mówi nam Andrzej Świder, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Dodajmy, że w tegorocznym budżecie zapisano prawie 419 tys. zł na zadanie pod nazwą „Rozbudowa układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki”. Chodzi o przygotowanie dokumentacji.

Nie tylko droga pod wiaduktem
Zgodnie z istniejącą koncepcją przebudowy dróg w rejonie wiaduktu, ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Maczka aż do wiaduktu ma być poszerzona i ma mieć trzy pasy ruchu (środkowy będzie służył do skrętów). Pod wiaduktem po obu stronach jezdni mają zostać zbudowane chodniki, a po stronie wschodniej również ścieżka rowerowa.
Chociaż pierwotnie planowano, że pod wiaduktem też będzie trzy pasy ruchu (stąd założona szerokość 22 m), a jeden z nich miał służyć do skrętu w prawo, w ulicę Batorego, już wiadomo, że taka koncepcja nie będzie zrealizowana. Wszystko przez różnicę poziomów między ul. Batorego, a nową ulicą, której jezdnia będzie prawie 2 metry niżej niż obecnie. To oznacza, że nie będzie możliwości wyjechania spod wiaduktu na ul. Batorego tak jak do tej pory. Pozostanie tylko zejście z ul. Batorego dla pieszych i rowerzystów.

To zaś oznacza, że ruch prowadzony spod wiaduktu w kierunku południowym będzie odbywał się jedynie na wprost – fragmentem nowej ulicy prowadzącej do ul. Styki. Następnie ruch będzie skręcał w prawo w ul. Styki, która będzie musiała zostać przebudowana (dziś na tym odcinku jest m.in. nawierzchnia z kostki brukowej).

Od skrzyżowania ul. Styki z ul. Orzeszkowej (jej fragment też będzie przebudowany) będzie zbudowany nowy odcinek drogi (biegnący przez obecne tereny magazynowe dawnej Spółdzielni „Rolnik”), który połączy się z ul. Fredry w rejonie przychodni (ZOZ nr 2). Nowa trasa ma kończyć się w rejonie obecnego skrzyżowania ul. Fredry, Siemiradzkiego i Głowackiego obok budynku ZUS, gdzie ma powstać rondo. To właśnie z powodu planowanej budowy ronda niedawno mieszkańcy stanęli w obronie dębu znajdującego się przy ul. Fredry. Zgodnie z projektem stare drzewo kolidowało z przebiegiem chodnika wokół przyszłego ronda. Po protestach miasto obiecało zmienić projekt, by zachować drzewo.

Z całą drogą raczej nie zdążą
Na jakim więc etapie są obecnie prace nad przygotowaniem do budowy nowego układu drogowego? Jak ustaliliśmy, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki”.

Na ostatniej sesji Rady Miasta Rzeszowa radni podjęli uchwałę o przyznaniu nieruchomości zamiennej w ramach odszkodowania. Chodzi o grunt o powierzchni 5 arów dla powiatu rzeszowskiego z przeznaczeniem dla parkingu zakładowego ZOZ nr 2, którego starostwo jest organem prowadzącym. W zamian miasto przejmie 4 ary gruntu tuż przy przychodni przy ul. Fredry, gdzie teraz mieści się parking, pod budowę nowej drogi.

Rozbudowa wspomnianego układu komunikacyjnego to jak widać skomplikowana operacja. Już teraz można jednak przewidzieć, że prawdopodobnie nie uda się go wykonać w całości wraz z oddaniem przez kolej przebudowanego wiaduktu. 3 miesiące to po prostu za mało czasu, żeby zbudować całą opisaną nową trasę.

Jeśli jednak nie uda się zbudować całej drogi, miasto musi przynajmniej zbudować fragment nowej trasy zapewniający przejezdność pod wiaduktem. Jest to tym trudniejsze, że jak już wspomnieliśmy nie będzie możliwości wyjazdu spod wiaduktu bezpośrednio na ul. Batorego. To zaś oznacza, że niezbędne będzie wykonanie przynajmniej fragmentu nowej ulicy na odcinku od ul. Kochanowskiego, pod wiaduktem, następnie aż do ul. Styki i przebudowa tej ostatniej. Teraz odcinek ul. Styki za budynkami kolei nie nadaje się do puszczenia wzmożonego ruchu samochodowego. Jest tam nawet zakaz wjazdu autobusów. Wówczas ruch od ul. Styki mógłby warunkowo zostać puszczony do ul. Orzeszkowej, a następnie do ul. Batorego.

W przeciwnym razie kolej odda przebudowany wiadukt, ale przejazd pod nim nie będzie możliwy. Byłaby to oczywiście kompromitacja władz Rzeszowa.
Więcej na temat rzeczywistych planów miasta odnośnie tej inwestycji dowiemy się zapewne wraz z ujawnieniem przez ratusz projektu przyszłorocznego budżetu. Poznamy go jesienią.

Krzysztof Kuchta, Karol Woliński

źródło:
http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=5978 ... Y8wtnlh9VQ
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 614
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 07 wrz 2019, 10:33

To że miasto nie zdąży z drogą na koniec prac przez pkp, było wiadomo od dawna. Kwestia tylko jak duża będzie to obsuwa
Oby tylko w świetle tego że nie da się zrobić skrętu w prawo za wiaduktem na Batorego tylko prosto na nową drogę, nie spowoduje że powstanie pseudo droga 1 pasmowa w obie strony. Przecież można by prawy pas wykorzystać do skrętu w prawo a lewo na wprost aby rozłożyć ruch na 2 drogi
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1083
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 08 wrz 2019, 11:15

Nikoś pisze:To że miasto nie zdąży z drogą na koniec prac przez pkp, było wiadomo od dawna.

Przecież miasto nie musi czekać na PKP by zacząć działania na prawie wszystkich odcinkach tego nowego układu drogowego ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 614
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Nikoś » 08 wrz 2019, 11:28

tylko że miasto musiało dogadać się w kwestii zamiany terenu przy przychodni, później drobna korekta ronda bo drzewo itd. A to wszystko to czas.
Miasto mogło ale się nie wyrobiło i tyle w temacie, kwestia teraz jak szybko pójdą procedury i ile będzie się ciągnął przetarg, tym bardziej że miasto będzie pod presją czasu i opinii więc i cena można być odpowiednia
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1083
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: jasiop » 08 wrz 2019, 19:44

Nikoś pisze:tylko że miasto musiało dogadać się w kwestii zamiany terenu przy przychodni, później drobna korekta ronda bo drzewo itd. A to wszystko to czas...

Te rzeczy były przewidywalne i oczywiste ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 614
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: cherubin » 09 wrz 2019, 23:31

Wszystkie inwestycje PLK są opóźnione, więc i ta się przeciągnie.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... qNLbcvfdL0
cherubin
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 17
Na forum od: 08 lis 2014, 1:44

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Witeks i 0 gości