[ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowego

Informacje z budowy/remontu.

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Frodo907 » 16 mar 2019, 18:47

Frodo907 pisze::oops: poprawiłem.

Moja wizja po przebudowie to, 1,5 - 1,5 - 3 - 3- 1,5 -1,5.
Czyli chodnik na 1,5 metra, droga dla rowerów 1,5, pas ruchu 3 m, i lustrzane odbicie.
Wychodzi 12 metrów, czyli wiadukt powinien być ponad dwa razy szerszy.
Szerokość pasa dla samochodów zależy od klasy drogi i tego czy ma być to strefa ruchu uspokojonego.
1) na drodze klasy A – 3,75 m,
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m,
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m,
4) na drodze klasy Z – 3,00 m,
5) na drodze klasy L – 2,75 m,
6) na drodze klasy D – 2,50 m.

W przypadku konieczności zastosowania rozwiązań uspokajających ruch na drogach klas G, Z, L i D na terenie zabudowy, szerokość pasa ruchu może być zmniejszona o 0,25 m względem wartości określonych w ust. 1.

Propozycja moja zakłada minimalne wymagane szerokości dla chodnika i drogi dla rowerów czyli 1,5 metra,
Dla chodników o ruchu pieszym dwukierunkowym i dużym natężeniu ruchu pieszego zaleca się budowę chodników o szerokości 2,75m.

Jakie są wasze propozycje rozbudowy tego wiaduktu?


Mój wpis z listopada 2015.
Jak widać megalomania na całego, pasy jezdni po 3,5 metra czyli jak na drodze GP czy głównej przyśpieszonej.
Macie tu niweletę
Obrazek
Przekrój
Obrazek
Mógłby ktoś wyjaśnić po co te metrowe opaski? Nie można by było zrobić przesunięcia w prawo i po drugiej stronie też zrobić drogę dla rowerów?
I po jaką .... pasy jezdni mają szerokość 3,5 metra czyli tyle ile droga główna przyspieszona, gdzie przepisy dopuszczają prędkość maksymalna na 100 km/h? Wystarczyłoby spokojnie 3 metry na pas, i mamy kolejne 1,5 metra oszczędności.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: dStan » 19 mar 2019, 10:13

Frodo, w twoim poście jest błąd. Dla drogi klasy Z wymagana szerokość pasa ruchu to właśnie 3,5m, a nie 3m. Niższe kategorie dróg dopuszczają prędkość maksymalną na terenie zabudowanym max. 40km/h. Więc 3,5m to jedyna opcja w tym przypadku.
Już wcześniej wypowiadałem się na ten temat tutaj i moim zdaniem można było zrobić po obu stronach ścieżki rowerowe jednokierunkowe.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 383
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Ole » 19 mar 2019, 10:44

Tak czy inaczej jak mają plan budować szeroki przejazd to dobrze. W najbliższej perspektywie 100 lat nie będzie szansy na kolejną modernizację więc tu zasada więcej-lepiej jest jak najbardziej na miejscu.
-----------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 1022
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Frodo907 » 19 mar 2019, 18:25

dStan pisze:Frodo, w twoim poście jest błąd. Dla drogi klasy Z wymagana szerokość pasa ruchu to właśnie 3,5m, a nie 3m. Niższe kategorie dróg dopuszczają prędkość maksymalną na terenie zabudowanym max. 40km/h. Więc 3,5m to jedyna opcja w tym przypadku.
Już wcześniej wypowiadałem się na ten temat tutaj i moim zdaniem można było zrobić po obu stronach ścieżki rowerowe jednokierunkowe.

Wycinek z ustawy o drogach publicznych
§ 15. Szerokość pasów ruchu
1. Szerokość pasów ruchu, z zastrzeżeniem § 16, powinna wynosić:
1) na drodze klasy A – 3,75 m;
2) na drodze klasy S:
a) dwujezdniowej – 3,75 m lub 3,50 m,
b) jednojezdniowej – 3,75 m;
3) na drodze klasy GP i G – 3,50 m;
4) na drodze klasy Z – 3,00 m;
5) na drodze klasy L – 2,75 m;
6) na drodze klasy D – 2,50 m.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Pieczarkowy » 06 maja 2019, 18:22

Prawdopodobnie czeka nas coś podobnego?

Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 745
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: pisul » 11 cze 2019, 0:57

Za miesiąc ruszy przebudowa wiaduktu nad ul. Batorego.

... Na przełomie czerwca i lipca rozpoczną się roboty w centralnej części stacji oraz przy wiadukcie nad ul. Batorego. Obecny kolejowy most zostanie przebudowany, a przejazd pod nim pogłębiony z 2,9 metra do 4,5 metra. Zaplanowano też poszerzenie drogi do prawie 22 metrów. Teraz droga pod wiaduktem ma tylko jeden pas, od lat ruch odbywa się tam wahadłowo i jest sterowany przy pomocy sygnalizacji świetlnej. Efekt? W godzinach szczytu korki sięgają ul. kosynierów i placu Głowackiego. To ma się zmieni. Gotowy jest już projekt przebudowy 150-letniego wiaduktu kolejowego nad ulicą Batorego.

Obecny wiadukt zostanie rozebrany, a w jego miejscu powstanie nowy obiekt. Tym zajmie się PKP PLK. Miasto natomiast poszerzy i pogłębi przejazd pod wiaduktem. Będą tam trzy pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa. Inwestycja z przebudowanym wiaduktem ma być gotowa w 2021 r. ...




źródło i całość artykułu: http://supernowosci24.pl/za-miesiac-rus ... -batorego/
Awatar użytkownika
pisul
Moderator
Moderator
 
Posty: 4284
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: riko » 28 cze 2019, 16:16

Wie ktoś może kiedy dokładnie ma się rozpocząć ta inwestycja bo coraz bliżej lipca a tu cisza o tej inwestycji.
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4925
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: patryk700i » 29 cze 2019, 16:00

W przyszłym roku jak skończą kłaść tory na dworcu głównym i przejdą dalej na wschód
patryk700i
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 30
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Pieczarkowy » 29 cze 2019, 17:13

Jak w przyszłym roku, jak w lipcu powinny się zacząć prace?
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 745
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: [ul.Batorego/Siemieńskiego] Przebudowa wiaduktu kolejowe

Postautor: Duszek » 29 cze 2019, 20:05

Wg informacji z różnych lokalnych portali w lipcu 2019 - pozostaje tylko kwestia, którego lipca zamkną ten przejazd pod torami pomiędzy Batorego i Żółkiewskiego...?
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 294
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości