Strona 19 z 47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 26 wrz 2021, 13:04
autor: patryk700i
a1chemik pisze:Ponieważ w momencie zbudowania wiaduktu nad torami droga została "przeniesiona" na górę, a dołem nie przewidziano dalszej kontynuacji.

Budowa tunelu w tym miejscu to zdecydowany przerost kosztów w stosunku do korzyści. Poza tym sami mieszkańcy są chyba zadowoleni z faktu, że nikt nie "ścina" sobie tamtędy przejazdu podczas korków na wiadukcie.


Przejazd kolejowy zamknęli jak otworzono wiadukt nad torami. W tym czasie nie były jeszcze budowane przejazdy automatyczne wiec zamknięto na stałe, a teraz PKP nie chce otwierać z powrotem, albo miasto się za słabo stara o to, bo spokojnie mogli by wybudować automatyczne rampy, a upłynniło by to sporo ruch...

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 26 wrz 2021, 13:09
autor: patryk700i
AUTOMATYCZNE ZAPORY tam są potrzebne, nie żadne tunele ani kładki ani wiadukty kolejne. Chyba ze automatyczne zapory są droższe do wykonania niż tunel

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 26 wrz 2021, 15:25
autor: peter
Może jakaś gazeta podłapie temat i sprawdzi jakie mozliwosci otworzenia tego przejazdu są, koszt pewnie nie jest jakiś olbrzymi a ułatwienia dla wielu mieszkańców.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 26 wrz 2021, 20:53
autor: porteño
Przejazdy przez tory powinno się zastępować mostami i tunelami, zwłaszcza w dobie kolei aglomeracyjnej. Rampy to relikt przeszłości.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 05 paź 2021, 9:35
autor: a1chemik
patryk700i pisze:
a1chemik pisze:Ponieważ w momencie zbudowania wiaduktu nad torami droga została "przeniesiona" na górę, a dołem nie przewidziano dalszej kontynuacji.

Budowa tunelu w tym miejscu to zdecydowany przerost kosztów w stosunku do korzyści. Poza tym sami mieszkańcy są chyba zadowoleni z faktu, że nikt nie "ścina" sobie tamtędy przejazdu podczas korków na wiadukcie.


Przejazd kolejowy zamknęli jak otworzono wiadukt nad torami. W tym czasie nie były jeszcze budowane przejazdy automatyczne wiec zamknięto na stałe, a teraz PKP nie chce otwierać z powrotem, albo miasto się za słabo stara o to, bo spokojnie mogli by wybudować automatyczne rampy, a upłynniło by to sporo ruch...



zauważ co napisałem .... " Poza tym sami mieszkańcy są chyba zadowoleni z faktu, że nikt nie "ścina" sobie tamtędy przejazdu podczas korków na wiadukcie."

pamietaj, że to jest osiedle domów jednorodzinnych i nie koniecznie chcą oni ponownego najazdu aut omijających korek na dojedzie do pobitna.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 05 paź 2021, 10:47
autor: peter
A tu się mylisz poczytaj grupę na FB mieszkańców Załęża, coraz więcej głosów się pojawia aby ten przejazd otworzyć bo rano korki do wyjazdu z Załęża tworzą się nie raz już pod wiaduktem,

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 14 sty 2022, 21:11
autor: maks
W tym półroczu ma rozpocząć się budowa przystanku kolejowego przy podrzeszowskim lotnisku w Jasionce, gdzie zakończy się nowa linia mająca dowozić pasażerów z Dworca Głównego. PKP PLK zapewniają, że rzeszowianie zyskają możliwość szybkiego i wygodnego dojazdu na samolot. Wobec dotychczasowych doświadczeń zasadnym wydaje się natomiast pytanie, jak wielu odlatujących skorzysta z tego rozwiązania.


https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomosc ... 13445.html

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 09 lut 2022, 9:30
autor: Tukam
Województwo podkarpackie ogłosiło przetarg na dostawa taboru kolejowego do wykonywania przewozów pasażerskich. Łącznie postępowanie przetargowe obejmuje zakup 12 składów, w tym czterech hybryd.

Zamówienie zostało podzielone na części:

Cześć nr 1: Dostawa 4 szt. fabrycznie nowych trzyczłonowych, dwunapędowych zespołów trakcyjnych, zasilanych z sieci trakcyjnej 3 kV DC oraz silników spalinowych wraz z dokumentacją techniczną i usługami dodatkowymi.
Część nr 2: Dostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji czteroczłonowej wraz z dokumentacją techniczną, symulatorem jazdy i usługami dodatkowymi.

Wszystkie pojazdy powinny zostać dostarczone do 30 listopada 2023 r. Oferty można składać do 14 marca 2022 r. Będą oceniane wg kryteriów:

Gwarancja – Waga: 20,00
Ilość miejsc siedzących stałych – Waga: 20,00
Cena – Waga: 60.00.


https://www.nakolei.pl/podkarpacie-chce-kupic-nowe-ezt-i-hybrydy-jest-przetarg/

Szkoda, że przez blokadę KPO musieli zmniejszyć zamówienie... Jako pasażer bardzo się cieszę ale pokonanie linii torów koło Galerii Rzeszów i na Langiewicza to będzie koszmar.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 10 lut 2022, 1:37
autor: Nikoś
I co kupią i tak będa stac na bocznicy, jak to teraz ma miejsce. Okazjonalne przejazdy i nic więcej
Hybrydy ?? fajna sprawa, tylko na jakie linie

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 10 lut 2022, 17:03
autor: Some Grue
A co obecnie z nowych pojazdów stoi na bocznicy?