Strona 11 z 47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 13 maja 2020, 14:09
autor: maks
Znamy oferty w przetargu na budowę punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Zgłosiły się dwie firmy, a każda z propozycji przekracza założony budżet inwestycji.


http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=1055 ... &pagebl1=0

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 13 maja 2020, 16:20
autor: Nikoś
Odpuścić temat i tyle, zakupiono tabor i zacząć od zwiększenia oferowania a nie sztuczne twory na które nie ma kasy

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 13 maja 2020, 18:18
autor: bystry
Nikoś pisze:Odpuścić temat i tyle, zakupiono tabor i zacząć od zwiększenia oferowania a nie sztuczne twory na które nie ma kasy


Nie do końca masz rację, problem jest poważny, tabor będzie a zabraknie dla niego zaplecza jak tego nie zrobią. Będą musieli trochę dorzucić kasy i ogłosić przetarg jeszcze raz. Jakoś to trzeba rozstrzygnąć. Różnica jest bardzo duża, więc w obecnej sytuacji to może być duży problem.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 21 maja 2020, 15:30
autor: maks
Wiadomo już kto będzie realizował kolejowe przewozy pasażerskie organizowane przez województwo podkarpackie oraz w ramach tworzonej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). To kolejowa spółka POLREGIO (dawniej Przewozy Regionalne). Urząd Marszałkowski właśnie rozstrzygnął przetarg w tej sprawie.


http://czytajrzeszow.pl/?id=10731&idd=5&poz=ml0

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 21 maja 2020, 15:37
autor: flyRZE
Genialna kolejność mamy już rozstrzygnięty przetarg na zakup nowego taboru, teraz na operatora, ale nie mamy po czy jeździć i gdzie serwisować.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 21 maja 2020, 20:05
autor: Nikoś
Tylko że ten operator ceni się bardzo, biorąc pod uwagę ile za wzkm płacą w innych województwach. Tu jest bardzo wysoka cena, a oferta słaba

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 27 maja 2020, 11:39
autor: maks
Jednak znaleźć kilkadziesiąt milionów, to już inna sprawa.


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... iewazniony

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 30 maja 2020, 12:28
autor: EU07
Zasadnym byłoby rozważenie zmiany lokalizacji bazy i przeniesienie jej poza Rzeszów. Powodów jest kilka:
- kłopotliwa lokalizacja w bardzo już ruchliwej części miasta.Przy obecnie niewielkim ruchu na linii kolejowej nr 106 każde zamknięcie przejazdu na Jałowego to paraliż tamtej okolicy.Po powstaniu bazy - strach pomyśleć,
- największa frekwencja i ilość pociagów na PKA będzie miała miejsce na głównej magistrali tj. LK91.Zgodnie z założeniem pociągi mają poruszać się po niej w ramach PKA od Przeworska do Dębicy. Zarówno w jednym jak i drugim mieście jest istniejąca infrastruktura, tereny oraz odpowiedni układ stacyjny pod taką bazę. Tereny byłych lokomotywowni a może nawet była fabryka w Gniewczynie to idealne rozwiązanie z punktu widzenia logistyczno-technicznego,
- największe wojewódzkie koleje pokrewne PKA jak np. Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie czy Dolnośląskie zlokalizowały swoje bazy właśnie w opisany przeze mnie sposób tj. odpowiednio w Sochaczewie. Wągrowcu i Legnicy.
Może warto to jeszcze przemyśleć.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 31 maja 2020, 20:19
autor: Meme
A ze zmianą projektu nie utraci się możliwości dofinansowania projektu? Ma to sens, żeby taka baza była w miejscu mniej uciążliwym dla ruchu miejskiego.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Post: 31 maja 2020, 21:22
autor: EU07
Zmiana lokalizacji samej bazy nie wpływa negatywnie na cele realizacji projektu. Tym bardziej że budowa bazy jest tylko jednym z elementów bardzo dużego przedsięwzięcia jakim jest PKA. Wszystko jest kwestią chęci wnioskodawcy i CUPT, który jest organem decyzyjnym w kwestii dofinansowania tego projektu.