jasiop pisze:Specjalnie napisałem "Śląsk' jako jeden, duży makroregion
Nie biorę pod uwagę jego "rozdwojenia" ... To dla mnie w tej chwili mało istotne ...
Śląsk to Katowice i cala konurbacja Śląska, Dolny Śląśk to Wrocław a między nimi Opolskie. Więc sorry ale rozjechałeś sie w tym jak żaba na autostradzie
Tukam pisze:PKA tworzy realną kontrofertę do monopolu jaki utworzyła jedna firma przewozowa wokół Rzeszowa
tylko że to całe PKA to dalej państwowy przewoźnik Polregio tylko pod innym szyldem. Bo to on jest przewoźnikiem na zlecenie regionu,
Tukam pisze:Sytuacja na trasie Dębica-Mielec to obraz problemów jakie powstałyby gdyby za pieniądze PKA zostały stworzone dwutorowe linie
Nikt nie każe od razu 5 torów budowac, tylko dac realną oferte przewozowa aby minimum co godzine było to połączenie a nie 6x na dobe .. na nowej linii to jest mega zachęta.
Tukam pisze:ytuacja powinna ulec poprawie w drugiej połowie tego roku kiedy PKA odbierze kolejną partię taboru w tym bodaj 4 hybrydy, które mogą zostać skierowane właśnie w tamten rejon
Póki co to nowy tabor dalej będzie dla PKA, więc oferta na tamtej trasie się nie zmieni, dopóki nie będzie wiekszej kasy na te połączenia.
Tukam pisze:To nie prawda, że tabor stoi nieużywany. Połączenia na ten moment są już wyraźnie ładnie zagęszczone, a fakt, że coś stoi na bocznicy to normalna sprawa
Może na liniach blisko Rzeszowa, ale na dalszych połączeniach dalej mizeria. polecam poczytac portale branżowe które to pieknie niedawno opisały
Tukam pisze:Dodatkowo składy muszą zostać zebrane w okolicy stacji końcowej przed godzinami szczytu, muszą zostać uprzątnięte, zatankowane, instalacje sanitarne muszą zostać opróżnione i napełnione czym trzeba... To też zajmuje czas a dopóki nie powstanie baza na Staroniwie, takie rzeczy dzieją się na głównym.
Tłumaczenie jak w zwykle, tylko czemu samorzadowi przewoźnicy którzy musza to samo wykonać robią więcej obiegów swoim taborem niż państwowy ? Bo nie moga sobie pozwolic na marnowanie potencjału
Do tego budowa takiej bazy w centrum miasta to hit planistyczny
Tukam pisze:na pewno kierunkiem rozwoju jest uzupełnienie się oferty drogowej i kolejowej a także integracja wszystkiego w jednym systemie płatności.
Łódź i ŁKA nowe połączenia + zwiekszenie oferowania na obecnych liniach, do tego przejmowanie linii od PR i dalsze zwieszkanie oferty na liniach gdzie się nie dalo i nie było to opłacalne.
Wielkopolska i KW - nowy tabor + wykorzystanie opcji w programie kolej + na nowe połączenia
Dolny Śląsk i KD - jak wyżej + przejmowanie nieczynnych od lat linii kolejowych vide linia do Karpacza i Świeradowa Zdroju. Do tego uruchamianie połączen autobusowych w ramach oferty kolejowej. Plus przejmowanie linii od PR i głosne w ostatnim czasie krzyki wąsaczy z PR że im się prace odbiera
Małopolska zaczęło się dobrze, po zmiane władzy wstrzymanie dalszego rozwoju KMałopolskich, choć pozorowane działania są
A podkarpacie co ? otwarcie linii Dębica - Mielec z zawrotna iloscia 5 czy 6 połączeń na dobe, ciągłe zawieszenia na trasie do Jasla. Rezygnacja z programu kolej plus na linii Jasło - Gorlice. Czy hit sprzed paru godzin połączenie z Ustrzyk które zostało zawieszone ze wzg. na remont trasy bez zapewnienia AKZ. No super oferta rozwoju