autor: EU07 » 30 maja 2020, 12:28
Zasadnym byłoby rozważenie zmiany lokalizacji bazy i przeniesienie jej poza Rzeszów. Powodów jest kilka:
- kłopotliwa lokalizacja w bardzo już ruchliwej części miasta.Przy obecnie niewielkim ruchu na linii kolejowej nr 106 każde zamknięcie przejazdu na Jałowego to paraliż tamtej okolicy.Po powstaniu bazy - strach pomyśleć,
- największa frekwencja i ilość pociagów na PKA będzie miała miejsce na głównej magistrali tj. LK91.Zgodnie z założeniem pociągi mają poruszać się po niej w ramach PKA od Przeworska do Dębicy. Zarówno w jednym jak i drugim mieście jest istniejąca infrastruktura, tereny oraz odpowiedni układ stacyjny pod taką bazę. Tereny byłych lokomotywowni a może nawet była fabryka w Gniewczynie to idealne rozwiązanie z punktu widzenia logistyczno-technicznego,
- największe wojewódzkie koleje pokrewne PKA jak np. Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie czy Dolnośląskie zlokalizowały swoje bazy właśnie w opisany przeze mnie sposób tj. odpowiednio w Sochaczewie. Wągrowcu i Legnicy.
Może warto to jeszcze przemyśleć.