Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Tukam » 09 maja 2023, 9:57

Ale z Twojego wpisu wynika, że robimy dokładnie to, co dzieje się na Dolnym Śląsku. PKA tworzy realną kontrofertę do monopolu jaki utworzyła jedna firma przewozowa wokół Rzeszowa (wypełniając lukę po tragicznie zarządzanym PKS). Sytuacja na trasie Dębica-Mielec to obraz problemów jakie powstałyby gdyby za pieniądze PKA zostały stworzone dwutorowe linie co sam proponowałeś. Pomijam fakt, że sytuacja powinna ulec poprawie w drugiej połowie tego roku kiedy PKA odbierze kolejną partię taboru w tym bodaj 4 hybrydy, które mogą zostać skierowane właśnie w tamten rejon (lub posłużyć do odciążenia taboru PR który tam pojedzie).
To nie prawda, że tabor stoi nieużywany. Połączenia na ten moment są już wyraźnie ładnie zagęszczone, a fakt, że coś stoi na bocznicy to normalna sprawa. W razie wypadku lub awarii musi być dostępny skład zastępczy (patrz sytuacja z początku ubiegłego roku kiedy 3 składy jednocześnie trafiły do napraw w wyniku wypadków), więc 100% pojazdów nie może znajdować się w siatce. Dodatkowo składy muszą zostać zebrane w okolicy stacji końcowej przed godzinami szczytu, muszą zostać uprzątnięte, zatankowane, instalacje sanitarne muszą zostać opróżnione i napełnione czym trzeba... To też zajmuje czas a dopóki nie powstanie baza na Staroniwie, takie rzeczy dzieją się na głównym.

Nikoś pisze:Nie musimy aż tak daleko, wystarczy zobaczyć na województwa gdzie powstał przewoźnik samorządowy i przedstawiono nową porzadną oferte transportowa + plany na jej rozwój, a nie tylko utrzymanie obecnego statusu.

Tego nie rozumiem... Wskaż proszę konkretny przykład przewoźnika i jakie ma plany. Chociaż nie wiem o czym piszesz, na pewno kierunkiem rozwoju jest uzupełnienie się oferty drogowej i kolejowej a także integracja wszystkiego w jednym systemie płatności.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 09 maja 2023, 19:07

jasiop pisze:Specjalnie napisałem "Śląsk' jako jeden, duży makroregion
Nie biorę pod uwagę jego "rozdwojenia" ... To dla mnie w tej chwili mało istotne ...

Śląsk to Katowice i cala konurbacja Śląska, Dolny Śląśk to Wrocław a między nimi Opolskie. Więc sorry ale rozjechałeś sie w tym jak żaba na autostradzie :lol:
Tukam pisze:PKA tworzy realną kontrofertę do monopolu jaki utworzyła jedna firma przewozowa wokół Rzeszowa
tylko że to całe PKA to dalej państwowy przewoźnik Polregio tylko pod innym szyldem. Bo to on jest przewoźnikiem na zlecenie regionu,
Tukam pisze:Sytuacja na trasie Dębica-Mielec to obraz problemów jakie powstałyby gdyby za pieniądze PKA zostały stworzone dwutorowe linie
Nikt nie każe od razu 5 torów budowac, tylko dac realną oferte przewozowa aby minimum co godzine było to połączenie a nie 6x na dobe .. na nowej linii to jest mega zachęta.
Tukam pisze:ytuacja powinna ulec poprawie w drugiej połowie tego roku kiedy PKA odbierze kolejną partię taboru w tym bodaj 4 hybrydy, które mogą zostać skierowane właśnie w tamten rejon
Póki co to nowy tabor dalej będzie dla PKA, więc oferta na tamtej trasie się nie zmieni, dopóki nie będzie wiekszej kasy na te połączenia.
Tukam pisze:To nie prawda, że tabor stoi nieużywany. Połączenia na ten moment są już wyraźnie ładnie zagęszczone, a fakt, że coś stoi na bocznicy to normalna sprawa
Może na liniach blisko Rzeszowa, ale na dalszych połączeniach dalej mizeria. polecam poczytac portale branżowe które to pieknie niedawno opisały
Tukam pisze:Dodatkowo składy muszą zostać zebrane w okolicy stacji końcowej przed godzinami szczytu, muszą zostać uprzątnięte, zatankowane, instalacje sanitarne muszą zostać opróżnione i napełnione czym trzeba... To też zajmuje czas a dopóki nie powstanie baza na Staroniwie, takie rzeczy dzieją się na głównym.
Tłumaczenie jak w zwykle, tylko czemu samorzadowi przewoźnicy którzy musza to samo wykonać robią więcej obiegów swoim taborem niż państwowy ? Bo nie moga sobie pozwolic na marnowanie potencjału
Do tego budowa takiej bazy w centrum miasta to hit planistyczny :lol:
Tukam pisze:na pewno kierunkiem rozwoju jest uzupełnienie się oferty drogowej i kolejowej a także integracja wszystkiego w jednym systemie płatności.

Łódź i ŁKA nowe połączenia + zwiekszenie oferowania na obecnych liniach, do tego przejmowanie linii od PR i dalsze zwieszkanie oferty na liniach gdzie się nie dalo i nie było to opłacalne.
Wielkopolska i KW - nowy tabor + wykorzystanie opcji w programie kolej + na nowe połączenia
Dolny Śląsk i KD - jak wyżej + przejmowanie nieczynnych od lat linii kolejowych vide linia do Karpacza i Świeradowa Zdroju. Do tego uruchamianie połączen autobusowych w ramach oferty kolejowej. Plus przejmowanie linii od PR i głosne w ostatnim czasie krzyki wąsaczy z PR że im się prace odbiera :lol:
Małopolska zaczęło się dobrze, po zmiane władzy wstrzymanie dalszego rozwoju KMałopolskich, choć pozorowane działania są
A podkarpacie co ? otwarcie linii Dębica - Mielec z zawrotna iloscia 5 czy 6 połączeń na dobe, ciągłe zawieszenia na trasie do Jasla. Rezygnacja z programu kolej plus na linii Jasło - Gorlice. Czy hit sprzed paru godzin połączenie z Ustrzyk które zostało zawieszone ze wzg. na remont trasy bez zapewnienia AKZ. No super oferta rozwoju :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Grzegorz44 » 09 maja 2023, 22:43

Nikoś pisze:państwowy przewoźnik Polregio


Tak precyzyjnie to nie wprost państwowy. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. (50% i jeden udział), reszta udziałów należy do samorządów województw.
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 295
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jasiop » 10 maja 2023, 7:54

Nikoś pisze:
jasiop pisze:Specjalnie napisałem "Śląsk' jako jeden, duży makroregion
Nie biorę pod uwagę jego "rozdwojenia" ... To dla mnie w tej chwili mało istotne ...

Śląsk to Katowice i cala konurbacja Śląska, Dolny Śląśk to Wrocław a między nimi Opolskie. Więc sorry ale rozjechałeś sie w tym jak żaba na autostradzie :lol:


Śląsk składa się z dwóch podregionów: Górnego i Dolnego
Więc "Region" Katowic to Górny Śląsk a nie "zwykły" Śląsk
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Al%C4%85sk

Poza tym nadal nie odpowiedziałeś na to
W ostatnim czasie nawet na jednej z takich linii przewoźnik który od lat jeździł busami się wycofał. Nie miał szans z oferta
Konkretnie .. Jaka to linia ?

PS
pouczanie kogoś oraz naśmiewanie z czyjejś niepotwierdzonej niewiedzy jest dość żałosne i trochę niemiłe ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Tukam » 10 maja 2023, 8:34

Nikoś pisze:tylko że to całe PKA to dalej państwowy przewoźnik Polregio tylko pod innym szyldem. Bo to on jest przewoźnikiem na zlecenie regionu,

I co to zmienia? Jeśli działa, to nie ma znaczenia czy prywatny czy państwowy.
Nikoś pisze:Nikt nie każe od razu 5 torów budowac, tylko dac realną oferte przewozowa aby minimum co godzine było to połączenie a nie 6x na dobe .. na nowej linii to jest mega zachęta.

Przecież dokładnie to się dzieje... W godzinach szczytu masz połączenia nawet co 30min, więc chyba narzekasz ale nie korzystasz z tego. W każdym tygodniu przynajmniej raz jeżdżę więc, polecam Ci sprawdzić w praktyce, może się przekonasz.
Nikoś pisze:Póki co to nowy tabor dalej będzie dla PKA, więc oferta na tamtej trasie się nie zmieni, dopóki nie będzie wiekszej kasy na te połączenia.

W moim poście zaznaczyłem, że nowy tabor PKA może uwolnić maszyny PR, które aktualnie jeżdżą wokół Rzeszowa, a które będą mogły być zagospodarowane na tej trasie.
Nikoś pisze:Tłumaczenie jak w zwykle, tylko czemu samorzadowi przewoźnicy którzy musza to samo wykonać robią więcej obiegów swoim taborem niż państwowy ? Bo nie moga sobie pozwolic na marnowanie potencjału
Do tego budowa takiej bazy w centrum miasta to hit planistyczny :lol:

Jakiś artykuł potwierdzający liczby o których mówisz? No cóż, tutaj mieli grunty, tutaj zrobili. Lepiej tutaj niż w ogóle.

Co do przykładów na końcu: przecież to samo dzieje się u nas. Ja wiem, że może część osób oczekiwałoby od razu stworzenia siatki dojeżdżającej do Ustrzyk co 15 minut przez całą dobę, ale tak się po prostu nie da. PKA stworzyła ofertę i systematycznie ją powiększa ale niestety rozszerzenie zasięgu i dogęszczenie kursów wymaga ogromnej ilości czasu, inwestycji i jeszcze raz pieniędzy. Patrząc na to jak PKA działa i jakie jest zainteresowanie wokół Rzeszowa, w przyszłych latach będzie się to wszystko rozrastać ale nie od razu Rzym zbudowano.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 10 maja 2023, 18:38

Tukam pisze:I co to zmienia? Jeśli działa, to nie ma znaczenia czy prywatny czy państwowy.
Prywatny dba o swoje i nie może sobie pozwolić na marnowanie potencjału. A państowy - dobra jakoś to będzie.
Właśnie to jest przyczyną że Wrocław powoli przekazuje linie od PR do swojego przewoźnika.
Tukam pisze:Przecież dokładnie to się dzieje... W godzinach szczytu masz połączenia nawet co 30min,
Na liniach do Rzeszow może i tak, ale ja pisałem o linii Dębica - Mielec gdzie oferta jestg mega uboga. Skoro tu jest kasa na PKA to czemu tam nie ma kasy na zwiększenie oferowania.
Tukam pisze: nowy tabor PKA może uwolnić maszyny PR, które aktualnie jeżdżą wokół Rzeszowa, a które będą mogły być zagospodarowane na tej trasie.
tabor PR to w większości stare składy które mogą spokojnie pojechac ale na złom. Oczywiście nowego też maja, tylko że nie ich a w wiekszości jest to tabor kupiony przez Marszałka a użyczony jedynie PR.
Tukam pisze:może część osób oczekiwałoby od razu stworzenia siatki dojeżdżającej do Ustrzyk co 15 minut przez całą dobę, ale tak się po prostu nie da.
Skoro otwiera się połączenie na sezon i reklamuje jako zachęte to nie dość że aż 3 połączenia to jeszcze teraz odwołane bo remont mostu :lol: i brak zapewnienia komunikacji zastępczej. Ale prywaciarze z tego się cieszą
Tukam pisze:Patrząc na to jak PKA działa i jakie jest zainteresowanie wokół Rzeszowa, w przyszłych latach będzie się to wszystko rozrastać
Jak będzie kasa na to. Tylko że każda linia ma przepustowość i więcej się nie da i co wtedy ?
Województwo to nie tylko Rzeszów, ale i inne miasta. Tylko że po co się starać skoro i tak wyborcy na nas zagłosują :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Tukam » 11 maja 2023, 8:24

Skończ już z tym niewykorzystanym potencjałem... Przyjedź sobie na bazę (PRYWATNEJ firmy) Marcela na Architektów w ciągu dnia i zobacz ile potencjału się marnuje na placu- czyste złoto! Głupi właściciel nie wie, że te sprzęty mogłyby jeździć i zarabiać. Uczepiłeś się jednej linii na której oferta jest biedna z uwagi na brak składów do jej obsługi. Tabor będzie (PKA czeka na dostawę, PR szykują się do największego w historii przetargu https://polregio.pl/pl/dla-podroznych/informacje/nowy-tabor-dla-polregio-nawet-200-nowych-pociagow-w-trzy-lata-dzieki-podpisanym-umowom-ramowym/) ale na to wszystko potrzeba czasu i pieniędzy. To jest odpowiedź na Twoje pytanie czemu tu jest kasa a tam nie: bo tu jest kasa a nie tam. Budżet nie jest z gumy i tyle. Nie mamy pieniędzy jako ludzie, firmy czy całe państwo żeby ogarnąć to za jednym zamachem. Lepiej jest zorganizować coś dobrze na mniejszym obszarze i to rozwijać, niż kleić jakąś atrapę półśrodkami od razu w całym województwie i tylko zniechęcić klientów. Już nie mam siły Ci inaczej tłumaczyć. Widzę, że znalazłeś niszę na rynku. Załóż PRYWATNĄ firmę, zorganizuj transport na tamtym odcinku i zarabiaj. Daj znać jak już wystartujesz to się przejadę ze 3 razy żeby Cię wesprzeć.
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 11 maja 2023, 19:41

Szkoda mi czasu na takie jałowe dyskusje, jeśli nie potrafisz się odnieść do sedna problemu
PR zapowiada od dawna że kupi tabor, tak był przetarg są oferty ale dalej brak kasy na zakup. A samorządy same muszą kupowac tabor, by nie jeździć 50 letnim złomem i pasażerowie mieli czym jeździć
Jak widac sa regiony gdzie zalezy im na pasazerach i takie gdzie tylko sie udaje ze cos robi :lol:
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2328
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Duszek » 12 cze 2023, 16:58

"Nowe przystanki PKA już dostępne. 4 w Rzeszowie, a będzie ich jeszcze więcej"

http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=3280 ... &pagebl1=0
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 551
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: maks » 13 cze 2023, 19:26

maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3564
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości

cron