Do Rzeszowa przyjechały cztery elektryczne autobusy. Kiedy wyjadą na ulice?
http://rzeszow-news.pl/do-rzeszowa-przy ... -na-ulice/
Nie potwierdziły się zapowiedzi sprzed dwóch tygodni i autobusy elektryczne jakie zakupiło miasto, nie wyjechały dotąd na ulice Rzeszowa. Do tej pory, firma Solaris, czyli producent elektrobusów dostarczył do Rzeszowa 5 z 10 zamówionych pojazdów. Nie to jednak jest przyczyną, że autobusy nie pojawiły się jeszcze w regularnej obsłudze linii 0A i 0B, do których obsługi je przewidziano.
Choć w bazie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przy ul. Lubelskiej są już gotowe stacje tzw. wolnego ładowania (nocnego) baterii pojazdów, to nadal nie są ukończone stacje szybkiego ładowania dużej mocy przy ul. Grottgera w rejonie dworca PKP. To przy ich pomocy autobusy mają być doładowywane w przerwach pomiędzy kursami. Jest to konieczne, bo samo nocne naładowanie baterii w zajezdni nie wystarczy, żeby autobus mógł jeździć na trasie cały dzień.
Dwa maszty ładujące z tzw. pantografami odwróconymi stanęły na przystanku MPK przed placem Dworcowym. Natomiast same szafy z ładowarkami zbudowano w pobliżu, w rejonie postoju taksówek. W przyszłości, w związku z planowaną budową Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego stacje szybkiego ładowania będą musiały nieco zmienić swą lokalizację. W ubiegłym tygodniu trwało testowanie urządzeń na placu przed dworcem z użyciem jednego z autobusów elektrycznych. Ponieważ wciąż nie podłączono do nich zasilania z sieci energetycznej, testy odbywały się z użyciem agregatu prądotwórczego.
Do czasu uruchomienia instalacji, autobusy elektryczne mają wyjeżdżać na linię popularnego „koła” tylko w godzinach szczytu. Po wyczerpaniu baterii będą zjeżdżały na zajezdnię przy ul. Lubelskiej.
Cały kontrakt z Solarisem obejmujący zakup 10 autobusów, budowę płyty postojowej w zajezdni MPK oraz wspomnianych urządzeń do ładowania pojazdów ma wartość 30,2 mln zł. Dostawa pozostałych 5 wozów i zakończenie prac związanych z budową infrastruktury ma nastąpić w grudniu.
Projekt "Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie, Projekt nr POPW.02.01.00-18-0003/16", zawierający m.in. przebudowę ulicy Jana Pawła II, ścieżek rowerowych zawiera
• Komponent A: ZAKUP NOWOCZESNEGO NISKOEMISYJNEGO TABORU AUTOBUSOWEGO -zakupionych zostanie 20 sztuk (o długości 12 metrów) nowoczesnego niskoemisyjnego taboru autobusowego z napędem hybrydowym (olej napędowy i energia elektryczna).
• Komponent B: INFRASTRUKTURA PRZYSTANKOWA I DWORCOWA - wybudowanych/przebudowanych zostanie 51 zatok autobusowych oraz 52 zespołów przystankowych
Natomiast projekt "Integracja różnych form publicznego transportu zbiorowego w Rzeszowie, Projekt nr POPW.02.01.00-18-0002/16", zawiera z kolei przebudowę ulicy Wieniawskiego, ścieżki rowerowe oraz m.in.:
2. Zakup nowoczesnego, ekologicznego i przystosowanego dla osób niepełnosprawnych taboru autobusowego (60 szt.), w tym:
• Autobusy z napędem EURO 6 ON (12m) – 20 sztuk.
• Autobusy z napędem EURO 6 CNG (12m) – 40 sztuk.
3. Budowa/przebudowa i wyposażenie infrastruktury przystankowej usprawniającej funkcjonowanie transportu publicznego, w tym:
• wymiana krawężników na „wklęsłe" i/lub wyposażenie peronów we wtopione w ciągi piesze udogodnienia dla osób niedowidzących - 29 zatok autobusowych.
• wyposażenie 27 zespołów przystankowych w różnej kompletacji: wiata, zespół wiat, ławki.
• Utworzenie centrum przesiadkowego - (RCK).
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości