Strona 73 z 160

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 18 paź 2019, 7:02
autor: Doniek
1 wypadek i stoi pół miasta :) to wszystko mówi o rozwiązaniach komunikacyjnych w Rzeszowie.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 18 paź 2019, 8:24
autor: Kacu
Czasami jedna niedziałającą sygnalizacja potrafi zatrzymać całe miasto - tak jak dwa lata temu, gdy jakiś debil (bo inaczej nie można tego nazwać) uznał, że wymiana sygnalizatorów na skrzyżowaniu Powstańców Warszawy/Kwiatkowskiego w godzinach szczytu to dobry pomysł. Auta stały nawet na Krakowskiej.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 19 paź 2019, 15:01
autor: Margo
18 października odbyło się spotkanie z prezydentem na osiedlu Kotuli. Z informacji to będzie przebudowa ulicy bł Karoliny na 4 pasy i będą ją przedłużać do ulicy Dębickiej.
I nowo powstała ulica Wołyńska ma być połączona z ul. Wyspiańskiego i z ul. Potokową do Staroniwskiej.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 19 paź 2019, 19:19
autor: Tomek1991
Są jakieś szczegóły?
Bo o tym samym słyszałem rok temu na spotkaniu.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 20 paź 2019, 11:44
autor: Nikoś
Dobrze że nie odpuszczaja tematu poszerzenia Karoliny do 4 pasów, i jest koncepcja na alternatywne dojazdy na osiedle ... tylko kiedy to powstanie

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 21 paź 2019, 9:49
autor: Margo
W przyszłym roku ma ruszyć poszerzanie bł. Karoliny i połączenie Wyspiańskiego i Potokowej z Wołyńską.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 01 lis 2019, 13:37
autor: Bartek.G
Witam, jako że temat korków w Rzeszowie jest dość często poruszany i każdy próbuję go rozwiązać sam również chciałbym podzielić się swoją opinią. Jako że pokonuję te trasę prawie codziennie w godzinach szczytu, zawsze zastanawiało mnie jedno. Czemu nie ma dwóch pasów wjazdu na most Zamkowy z ulicy Kilara. Przecież to by mogło odkorkować / udrożnić ruch w samym centrum. Rysunek 1 przedstawia jaki to ma wpływ na ruch w okolicy:
Obrazek
Czerwony kolor - bezpośrednie korkowanie się ulic
Pomarańczowy kolor - pośredni korkowanie się ulic

Moim zdaniem, rozwiązanie tego problemu jest dość proste i nie tak bardzo kosztowne. Budowa dodatkowego pasa ruchu (rysunek 2). Dodatkowo usunięcie bezsensownego przystanku dla lini autobusowych które jadą w stronę ulicy Chopina a następnie na Targową. Mało kto korzysta z tego przystanku, a wyjazd z zatoczki i przebicie się na lewą stronę dla autobusu przegubowego to wyzwanie, a do tego manewr ten zaburza płynność ruchu pozostałych aut.

Myślę że pomysły które przedstawiłem w znaczy sposób, przyczyniłby się do redukcji korków.
Obrazek

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 01 lis 2019, 14:17
autor: Adamerio
Dorzuciłbym jeszcze dodatkowy prawoskręt z Placu Śreniawitów w kierunku Lisa-Kuli, ale to chyba powinno być zrobione przy okazji remontu nawierzchni w ubiegłym roku.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 02 lis 2019, 9:42
autor: Ole
Po tej stronie już jest mega ciasno. Wyburzysz ten budynek aby jedną nitkę dobudować ? Nie ma szans, zresztą właściciel nigdy się na to nie zgodzi.
Poza tym skręcając w lewo też musiała by być druga nitka gdzie masz ledwo wybudowany parking i też "kiszka".
Ale co by to zmieniło jeśli zaraz trafimy na światła przy Słowackiego i ul Szopena która ma 1 pas ruchu i trafia w mega korek na Targową.
Nic to nie zmieni w finale. Jedyne co bym zaproponował to zlikwidowanie możliwości skrętu w lewo w Szopena tuż za skrzyżowaniem na Placu Śreniawitów bo tylko to blokuje lewy pas który później i tak trafia na Szopena.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 04 lis 2019, 18:13
autor: patryk700i
Tam raczej nie ma miejsca na jakiekolwiek poszerzenie tej drogi, jedyna opcja jest usunięcie tych zabudowań i zrobienie po 2 pasy w obu kierunkach.