Strona 143 z 160

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 22 mar 2023, 22:48
autor: maks
"Trwa projektowanie zadania, które przewiduje budowę wiaduktu w ciągu al. Powstańców Warszawy, na kierunku wschód-zachód. Wiadukt, według założeń projektantów, ma mieć długość 230 metrów. Pod nim powstać ma rondo. Z kolei pod rondem mają znaleźć się przejścia dla pieszych oraz przejazdy rowerowe" – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa


https://rzeszow.tvp.pl/68636731/trzypoz ... -rzeszowie

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 23 mar 2023, 19:23
autor: maks
Prawie półkilometrowy odcinek ulicy Welca zostanie przebudowy i rozbudowany – poinformował w czwartek (23 marca) Urząd Miasta Rzeszowa.


https://rzeszow-news.pl/na-staromiesciu ... wykonawce/

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 23 mar 2023, 21:39
autor: Duszek
W sierpniu 2022 była informacja, że:

"Rzeszowski ratusz rozstrzygnął przetarg na wykonanie koncepcji dla przebudowy skrzyżowania ul. Langiewicza z torami kolejowymi na Jasło. Dokument ma być gotowy za 6 miesięcy i dać odpowiedź czy lepiej wybudować tam wiadukt czy też tunel."

http://czytajrzeszow.pl/?idd=25&id=2649 ... pagebda1=0

Czy coś w tej sprawie już wiadomo ?

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 25 mar 2023, 1:19
autor: wogx
Trzy warianty przebudowy skrzyżowania Kwiatkowskiego (Podwisłocza) x Powstańców Warszawy:

Obrazek

Jakość kiepska, ale czy ja tam widzę przekroje po osiem-dziewięć pasów przy rondzie? Licząc od południa, od strony zapory - dwa (trzy) pasy dojazdowe do ronda, 2x2 na wiadukcie i znów dwa pasy zjazdowe z ronda z drugiej strony. Jednocześnie pieszych i rowerzystów spychamy pod ziemię, wydłużając im znacząco pokonywaną drogę w pobliżu terenów rekreacyjnych. Taki projekt dwadzieścia lat temu mógł się podobać, ale kto przy zdrowych zmysłach proponuje coś takiego obecnie?

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 25 mar 2023, 1:58
autor: littlemonster00
No właśnie nikt. W Rzeszowie kochają planowanie sprzed kilku dekad. Niesamowite to jest, że bez zawahania określają się nowoczesnym miastem innowacji. Tymczasem ratusz: proszę bardzo, węzeł rodem z lat 70tych, parkingi przed budynkami, schowany handel, wycinanie drzew wzdłuż dróg na nowe pasy, kostka bauma, wzorki, przystanki z blachy, śrubek i listewek, kładki nad placem targowym, wszystko szczelnie wybetonowane. Ktoś tych ludzi obudzi?

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 25 mar 2023, 4:36
autor: PanKrzychu
Przesłuchałem całe prawie 3h tego spotkania, i chociaż nie sądziłem, że kiedyś przyznam rację panu Fijołkowi, to tutaj muszę. To skrzyżowanie przyjmuje zbyt duży ruch, żeby traktować je jak zwykłe skrzyżowanie w centrum. Drabinianka jest największym osiedlem w Rzeszowie, a ul. Kwiatkowskiego jeżdżą też ludzie z Budziwoja, Białej i spoza Rzeszowa. Nawet, jak ktoś jedzie Sikorskiego to duża część z tych osób i tak przejeżdża potem przez to skrzyżowanie. Nie ma co się oszukiwać, że obwodnica południowa załatwi sprawę, bo ludzie dojeżdzający do tego skrzyżowania jadą w kierunku centrum, a nie do Boguchwały. Zresztą Fijołek zaznaczył, że to nie jest rozwiązanie zastępcze, bo wg niego efekt przyniesie tylko realizacja ich obu. Nawet przy mocnym nacisku na ograniczanie ilości samochodów wjeżdżających do centrum (co nie idzie w Rzeszowie najlepiej) perspektywa na najbliższe lata to co najwyżej ograniczenie wzrostu ilości tych samochodów, a nie ich spadek. Rzeszów się rozrasta, a do tego coraz więcej ludzi wyprowadza się na przedmieścia, z czego ten rejon jest bardzo popularny.

Rację ma moim zdaniem pan profesor, że ta droga na zawsze pozostanie już trasą obwodnicową, a nie typową środmiejską jak np. Piłsudskiego. Tam można jak najbardziej starać się pozbyć samochodów, tutaj jest to niewykonalne. A w związku z tym to proponowane rozwiązanie wcale nie jest moim zdaniem złe.

Warto zaznaczyć, że Fijołek wprost powiedział, że to nie jest inwestycja na już. Robią projekt, aby po pierwsze dać możliwość przeprowadzenia jak najszerszych konsultacji społecznych(np. pan profesor wprost poprosił pana ze środowisk rowerowych o rozmowę w celu wprowadzenia zmian dla ułatwienia ruchu dla rowerzystów), a po drugie, żeby mieć gotowy projekt na następną perspektywę unijną, a to oznacza, że nie ma co się spodziewać realizacji w ciągu najbliższch lat. Projekt ma być gotowy, aby gdy pojawią się pieniądze można było od razu ruszyć z realizacją wyciągając wnioski z tego, co dzieje się właśnie z obwodnicą południową. Moim zdaniem to dobre (przede wszystkim realistyczne) podejście do tego tematu. I chociaż wpisuje się w schemat "projektujemy, a nie robimy", to tutaj wydaje się to uzasadnione.

Ogólnie polecam zainteresowanym odsłuchanie spotkania (chociaż momentami niewiele słychać :( ) Też uważałem, że zrzucanie pieszych pod ziemie nie powinno dzisiaj mieć miejsca, ale przedstawione argumenty mnie kupiły. No i panowie odpowiedzialni za projekt wydają się bardzo otwarci na różne sugestie, więc jak ktoś ma pomysł, jak to ulepszyć, to powinien po prostu się do nich odezwać, a jest szansa, że coś zdziała. Nie widziałem jeszcze takiego przypadku, żeby ktoś z firmy odpowiadającej za projekt wprost zapraszał zwykłych ludzi do przyjścia i porozmawiania jak można dany projekt ulepszyć.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 09 kwie 2023, 15:21
autor: porteño
paripadou pisze:deweloperzy są winni bo budują na polach dookoła miasta, zamiast dogęszczać centrum

Centrum jest już wystarczająco zagęszczone, że nawet na tereny zielone nie ma miejsca.
Blokowiska to tylko i wyłącznie na przedmieścia wyrzucić.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 11 kwie 2023, 10:42
autor: Tukam
Nie zgodzę się. Już kilku użytkowników wrzucało tutaj dane pokazujące jasno, że nasze centrum ma STOSUNKOWO niewielką gęstość zaludnienia i jest tutaj realna opcja poprawy. Mamy "dostępne" do zabudowy wielkie obszary jednostek wojskowych czy też tereny strefy przemysłowej na staroniwie. Wyrzucanie zbyt dużej liczby ośrodków mieszkalnych na przedmieścia sprawia, że mamy problem pokroju ul. Kwiatkowskiego, że nie dajemy rady tych ludzi z przedmieść dowieźć do centrum (rozwiązanie to tramwaj albo rozbudowa osiedli wzdłuż nitek PKA). Dogęszczanie centrum to także skupienie większej ilości usług na mniejszym terenie, co obniża koszty doprowadzenia infrastruktury (mniej dróg, krótsze instalacje, łatwiejsza do zaplanowania komunikacja zbiorowa, szkoły czy służba zdrowia na mniejszym terenie) a także pozwala ludziom zamieszkującym te tereny na pozbywanie się samochodów, co w centrach największych miast nawet w Polsce jest zauważalne.
Nie mówię, że wszystko co stawiamy powinno znajdować się w centrum, ale naprawdę mamy nad czym w Rzeszowie pracować.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 11 kwie 2023, 13:27
autor: PzD91
Oczywiście, że w Rzeszowie wciąż w szeroko pojętym Centrum miasta jest wciąż sporo:
- pustych działek, które należy zagospodarować,
- ROD, które należy zlikwidować w większości,
- zdegradowanej zabudowy, typu: dziadoparking, rozwalające się stare budynki, pustostany, tereny kolejowe (które należałoby zrewitalizować)

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Post: 25 kwie 2023, 18:24
autor: abrakadabra
wiecie może czy są jakiekolwiek plany remontu ulicy Przemysłowej i usprawnienia tam ruchu? Na ten moment to co się tam wyorawia to jest armagedon. Naprawdę, tragedia. Korki na takim odcinku w godzinach szczytu nie do opisania