Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Pieczarkowy » 13 lip 2022, 0:46

Straszny clickbait. Pieniądze to może są, ale żeby przewalić je na projekt, który pewnie finalnie nie będzie realizowany, bo wyjdzie zbyt drogo.
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 959
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 15 lip 2022, 11:34

Ratusz dołoży 1,7 mln zł do przebudowy skrzyżowania ul. Lwowskiej i Mieszka I
Ratusz zwiększy środki na przebudowę skrzyżowania ul. Lwowskiej i Mieszka I. Na dołożenie do inwestycji ponad 1,7 mln zł zgodzili się na ostatniej sesji radni Rzeszowa. To umożliwi rozstrzygnięcie przetargu i podpisanie umowy z wykonawcą.

O przebudowie skrzyżowania w ciągu ul. Lwowskiej mówi się od kilku lat. Sprawa inwestycji w końcu ruszyła w bieżącym roku i miasto ogłosiło przetarg na wykonanie prac.

W budżecie na ten cel zarezerwowało 3,9 mln zł. Tymczasem oferty dwóch firm jakie się zgłosiły są zdecydowanie wyższe. MG Infrastruktura Marian Wołczyk z Rzeszowa proponuje za wykonanie tego zadania 5,5 mln zł, a Strabag z Pruszkowa 6,7 mln zł.

Stąd decyzja prezydenta Konrada Fijołka o dołożeniu brakującej kwoty. W przeciwnym razie przetarg musiałby zostać unieważniony, a w obecnej inflacyjnej drugim podejściu oferty mogłyby być jeszcze wyższe. Na zwiększenie budżetu inwestycji w Wieloletniej Prognozie Finansowej zgodzili się we wtorek rzeszowscy radni. Dodatkowe środki w wysokości 1,75 mln zł zasilą przyszłoroczny budżet, gdzie wcześniej przewidziano 1,9 mln zł. W bieżącym roku na przebudowę skrzyżowania zostało zapisane 2 mln zł.

O przebudowę skrzyżowania apelowali wielokrotnie mieszkańcy os. Mieszka I. Wskazywali m.in., że wyjazd z ul. Mieszka I i skręt w lewo w ul. Lwowską jest bardzo trudny a sytuację poprawiłaby sygnalizacja świetlna. Częścią tej inwestycji ma być właśnie budowa sygnalizacji świetlnej, która – jak przekonują urzędnicy - ułatwi m.in. wyjazd z ul. Mieszka I na ul. Lwowską.

Zakres prac, oprócz wspomnianej już budowy świateł, obejmie także zmianę geometrii skrzyżowania, przebudowę ul. Mieszka I na długości 120 m, w tym budowę chodnika oraz ścieżki pieszo-rowerowej. Częścią tego zadania ma być także przebudowa ok. 270-metrowego odcinka ul. Lwowskiej, na którym powstaną ścieżki pieszo-rowerowe, przebudowa istniejących zatok autobusowych oraz sieci podziemnych. Wykonane będą też nasadzenia zieleni.

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 11 miesięcy na wykonanie tego zadania.

http://czytajrzeszow.pl/?idd=25&id=2573 ... &pagebln=0
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2480
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Arekrak » 15 lip 2022, 13:45

Rozbudowa ul. Ustrzyckiej

Nie widziałem, żeby tutaj pojawiała się jakaś informacja na ten temat. Ale chyba mało realne, żeby dali radę poszerzyć ulicę.

https://kurierrzeszowski.pl/2022/04/07/przebudowa-ulicy-ustrzyckiej-w-rzeszowie/
Arekrak
Świeżak
 
Posty: 1
Na forum od: 15 lip 2022, 13:38

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 15 lip 2022, 19:16

Promost Consulting opracuje projekt przebudowy skrzyżowania al. Powstańców Warszawy z ul. Kwiatkowskiego w Rzeszowie

Kilka dni temu rzeszowscy radni zgodzili się na zwiększenie budżetu dla realizacji tego zadania o 1,4 mln zł.

Do przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej zgłosiły się dwie firmy. Promost Consulting z Rzeszowa z ofertą wycenioną na 2 667 870 zł oraz PBW Inżynieria z Wrocławia z ceną oferty - 2 741 670 zł. Miasto chcąc wybrać wykonawcę musiało zwiększyć kwotę limitu dla tego zadania, który początkowo wynosił 1,2 mln zł.
Ostatecznie wybór komisji przetargowej padł na ofertę firmy Promost Consulting, która zdobyła w przetargu 100 punktów. PBW Inżynieria zdobyła ich 98.

Modernizacja tego skrzyżowania to jedno z największych zadań drogowych, jakie w najbliższych latach mają być prowadzone w Rzeszowie. Po analizach ruchu wykonanych przez naukowców Politechniki Rzeszowskiej i pracowników Miejskiego Zarządu Dróg w ratuszu zdecydowano, że w ciągu al. Powstańców Warszawy należy wybudować wiadukt. Pod nim powstanie natomiast rondo.

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -rzeszowie
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2480
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Tukam » 19 lip 2022, 22:39

https://rzeszow-news.pl/zamkna-przejazd-kolejowy-na-langiewicza-i-hanasiewicza-beda-objazdy-dla-kierowcow/?fbclid=IwAR1d5atB3GXtsODbKbFU-21EqmQGwglRTsntmHz_KcpzEARQW91IRT1A6NM

... Przejazd na ul. Langiewicza zostanie zamknięty 27 lipca, i tak będzie przez trzy tygodnie, do 17 sierpnia. ...
... Gdy zakończą się prace na Langiewicza, rozpoczną na Hanasiewicza. Tam przejazd będzie zamknięty od 18 sierpnia, przez miesiąc, do 16 września. ...
Tukam
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 327
Na forum od: 07 lut 2021, 14:47

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 20 lip 2022, 12:03

Rzeszów zamawia koncepcje wielopoziomowego skrzyżowania z linią kolejową na ul. Langiewicza

To kolejne planowane drogowe przedsięwzięcie miasta, które ma usprawnić ruch w tej części miasta.
Ogłoszenie tego przetargu zapowiadał prezydent Konrad Fijołek na lipcowej sesji Rady Miasta. Do samej inwestycji miasto przymierza się zresztą od dawna.

Oczywiście koncepcje będą dopiero pierwszym krokiem do późniejszej realizacji całej inwestycji, w tym zamówienia dokumentacji projektowej oraz znalezienia wykonawcy samych robót inżynieryjno-drogowych. Wstępna dokumentacja ma również pomóc miastu w wyborze docelowego zakresu inwestycji, a przede wszystkim w odpowiedzi na pytanie: czy skrzyżowanie z linią kolejową Nr 106 (Rzeszów Główny - Jasło) ma mieć formę wiaduktu, czy może tunelu.

Koncepcja, wraz ze wstępnym kosztorysem, powinna powstać w pół roku.
...
Miasto czeka na oferty do 29 lipca.

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... angiewicza
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2480
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: NietoPterek » 20 lip 2022, 13:24

Czyli teraz przerabiamy przejazd na ul. Langiewicz, aby potem to wszystko skuć by zrobić coś innego?
NietoPterek
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 711
Na forum od: 12 mar 2020, 15:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: dStan » 20 lip 2022, 13:38

Niby tak, a w praktyce pewnie skończy się jak zwykle, tzn. na etapie projektu, więc nie ma się co martwić :roll:
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 502
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 20 lip 2022, 18:04

Wielkie plany, koncepcje a i tak okaże się że nie warto itd.
Tam już dawno powinien powstać tunel pod torami + dokończyć poprzez budowę wiaduktu nad Batalionów w ramach połączenia Boya Zeleńskiego.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2332
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Patryk M » 21 lip 2022, 9:07

Czwarty prawoskręt na rondzie Dmowskiego potrzebny. Czy powstanie?

Czy na rondzie Dmowskiego od strony Galerii Rzeszów powstanie czwarty prawoskręt? Kierowcy nie mają wątpliwości, że jest potrzebny. Samochody skręcające w stronę wiaduktu Śląskiego często blokują prawy pas utrudniając przejazd pojazdom jadącym na wprost. To jedna z przyczyn powodujących korki na wiadukcie Tarnobrzeskim. Jak słyszymy w ratuszu, taka inwestycja jest możliwa, ale dla ratusza nie jest to obecnie zadanie pierwszoplanowe.

Na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego noszącym oficjalną nazwę ronda Dmowskiego istnieją trzy prawoskręty. Pierwszy, obok pomnika Walk Rewolucyjnych powstał w 2005 r. przy okazji przebudowy al. Cieplińskiego. Dwa kolejne, przy Urzędzie Marszałkowskim i przy CH Ameryka zbudowano w 2019 r.

- Pisaliście niedawno o budowie przejazdów rowerowych m.in. na rondzie Dmowskiego. Czy nie można byłoby połączyć tej inwestycji z budową brakującego prawoskrętu przy Galerii Rzeszów? - pyta pan Tomasz, nasz Czytelnik. - W przeciwnym razie może się okazać, że budowa przejazdu dla rowerów uniemożliwi powstanie tego prawoskrętu. A właściwie przecież miał on powstać gdy budowano galerię? Dlaczego tak się nie stało?

Faktycznie, budowę prawoskrętu dla samochodów jadących z wiaduktu Tarnobrzeskiego w stronę ul. Krakowskiej zapowiadano praktycznie od samego początku, gdy powstawały plany budowy galerii w miejscu dawnego Hotelu Rzeszów. Widać go też na ostatecznych wizualizacjach Galerii Rzeszów.

Jednak ostatecznie prawoskręt nie znalazł się w pakiecie inwestycji drogowych do jakich zobowiązał się na rzecz miasta inwestor obiektu. Galerię Rzeszów oddano do użytku w listopadzie 2012 r. Od tego czasu prawoskrętu nie wykonał ani inwestor, ani miasto, choć na rondzie Dmowskiego dobudowano dodatkowe pasy ruchu do skrętu w prawo. Przy ich budowie konieczna była zresztą wycinka drzew, tymczasem pod galerią jest tylko pas trawy, więc nie byłoby tam takiego problemu. Dlaczego więc dodatkowego pasa nie zbudowano już 10 lat temu?

- Jednym z argumentów było to, że odbyłoby się to kosztem przestrzeni publicznej w tym miejscu - odpowiada Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa. Chodzi o plac przed głównym wejściem do galerii. - Poza tym ten prawoskręt byłby też dość krótki bo wcześniej mamy wiadukt Tarnobrzeski i chodnik biegnący nasypem - zaznacza Gernand.

Czy to oznacza, że nawet krótki dodatkowy pas, który ułatwiłby odblokowanie pasa do jazdy na wprost zajętego dziś przez samochody skręcające w prawo nie ma już szans na budowę?

- Nie wykluczamy, że prawoskręt kiedyś powstanie, ale nie jest to pierwszoplanowa sprawa do rozwiązania na tym rondzie - tłumaczy Artur Gernand.

Jak słyszymy w ratuszu, miasto będzie teraz koncentrować się na wspomnianych przejazdach rowerowych, a także na ustawieniach sygnalizacji świetlnej.

- Na niektórych kierunkach tworzą się większe korki, dlatego fachowcy zajmą się analizami funkcjonowania sygnalizacji, na których podstawie zapadną decyzje o ewentualnych korektach czasu jej pracy - wyjaśnia Gernand.

Czy nie byłoby jednak możliwe dobudowanie prawoskrętu wraz z budową przejazdów rowerowych?

- Obecny projekt dotyczy tylko przejazdów rowerowych i nie można zmieniać jego zakresu, ze względu na dofinansowanie unijne - odpowiada Artur Gernand.

Jak tłumaczą w ratuszu, budowa przejazdów rowerowych nie uniemożliwia dobudowy prawoskrętu w przyszłości. - Nie jest ona całkowicie przekreślona - zapewnia Gernand.

http://czytajrzeszow.pl/?idd=25&id=2583 ... &pagebln=0
Patryk M
Maniak
Maniak
 
Posty: 2480
Na forum od: 27 kwie 2021, 20:02

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości