Przede wszystkim i tak należy zaznaczyć, że ta przebudowa na 99% nie zostanie wykonana przed trasą południową, co diametralnie zmieni warunki w tym miejscu, ale znając polskie realia ten 1% może zrobić różnicę
Zgadzam się z @a1chemikiem, że zejście pod ziemię to nic złego. Okrągła kładka też była szeroko krytykowana a myślę, że spełnia swoją funkcję co najmniej zadowalająco. Biorąc pod uwagę cykle świateł potrzebne do zapewnienia płynności ruchu gdyby jednak piesi zostali na jednym poziomie z drogą, uważam że przejście podniesione/obniżone będzie przynajmniej tak samo efektywne czasowo.
@Meme krytykujesz dokładanie pasów, ale niestety realia są takie, że płynna organizacja skrzyżowań wymaga sporo miejsca, jest to temat nie do przeskoczenia. Jak już pisałem wyżej, możliwe że po odciążeniu tego miejsca obwodnicą, ruch spadnie na tyle, że wiadukt przelotowy 1x1 okaże się wystarczający, ale bez wprowadzenia tam przelotu bezkolizyjnego od zapory, korków się nie pozbędziemy.