RZESZÓW. W ramach prac, rozbudowane zostanie skrzyżowanie ul. Warszawskiej z Myśliwską, gdzie obecnie znajdują się szlabany kolejowe. Powstanie tam sygnalizacja świetlna.
Temat przebudowy 850-metrowego fragmentu ul. Warszawskiej w Rzeszowie wydaje się być bliższy niż kiedykolwiek wcześniej. MZD dysponuje już projektem inwestycji oraz decyzją środowiskową. Jesienią ma ruszyć przetarg, a kilka miesięcy później rozpocząć się pierwsze prace budowlane. Najważniejsza informacja? Na odcinku powstaną cztery pasy ruchu.
Rzeszowianie dopytują, kiedy miasto wreszcie przebuduje ul. Warszawską? Chodzi o 850-metrowy fragment drogi na odcinku od niedawnej granicy miasta do Zaczernia. W czerwcu ubiegłego roku władze Rzeszowa podpisały umowę z firmą, która zajmowała się projektem inwestycji. Pomimo lekkiego opóźnienia dokumentacja jest już gotowa. – Dysponujemy także opinią środowiskową Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – mówi Andrzej Maciejko, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie. Ponadto wciąż trwają ustalenia z PKP odnośnie do szczegółów rozwiązania, gdyż w sąsiedztwie drogi znajdują się tereny należące do kolei.
Jak będzie wyglądać przebudowa ul. Warszawskiej? Droga zostanie poszerzona z dwóch do czterech pasów ruchu. Ponadto powstaną nowe chodniki (m.in. od strony torów), ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, oświetlenie, przystanki i nawrotki. – Planujemy zmodernizować skrzyżowanie ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską, gdzie powstanie sygnalizacja świetlna – wyjaśnia Maciejko.
W maju usłyszeliśmy, że w czerwcu ratusz miał wystąpić o pozwolenia na budowę (ZRID). Sprawy formalne przesunęły się jednak w czasie i miasto o ZRID będzie starać się dopiero jesienią. Wówczas ogłoszony zostanie także przetarg na budowę, a pierwsze prace będą mogły rozpocząć się na początku nowego roku. Inwestycji nie mogą się doczekać mieszkańcy Rzeszowa oraz osoby przyjezdne. Nie jest tajemnicą, że ul. Warszawska stanowi główną arterię północnej części Rzeszowa, a co za tym idzie drogę wlotową, z której codziennie korzysta tysiące kierowców.
Jej poszerzenie pozwoli więc sprawniej przedostać się zmotoryzowanym w kierunku autostrady A4, lotniska w Jasionce i strefy ekonomicznej. Warto przypomnieć, że Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie przymierza się do przebudowy trasy będącej przedłużeniem ul. Warszawskiej czyli dawnej DK9 od Zaczernia do węzła autostrady A4 w Rudnej Małej. Na tym odcinku (2,7 km długości) jezdnia również zostanie poszerzona, co usprawni ruch samochodowy i pieszo-rowerowy w kierunku północnym.
W sierpniu miasto ogłosi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej budowy drogi, która połączy ul. Krzyżanowskiego z Wieniawskiego. W budżecie miasta na to zadanie jest zarezerwowane 400 tys. zł.
Dojazd do osiedla Słocina to wciąż głównie tylko jedna, mocno obciążona samochodami ul. Paderewskiego. Tymczasem Słocina i sąsiadujące z nią Zalesie są jednymi z najmocniej rozbudowujących się osiedli Rzeszowa. Miasto chciało lepiej skomunikować te osiedla starając się wybudować połączenie al. Armii Krajowej z Dunikowskiego. Kłopot w tym, że planowa droga miała przebiegać przez teren ogrodów działkowych. Działkowcy przez wiele lat protestowali przeciw tej inwestycji, odwoływali się od każdej wydanej decyzji. Ostatecznie miasto czasowo zrezygnowało z budowy drogi przez działki. – Nie rezygnujemy oczywiście całkowicie z tego połączenia. Droga pomiędzy al. Armii Krajowej a Dunikowskiego powstanie, ale będzie miała inny przebieg – ominie działki. W tym nowym warrancie połączenie będzie dopiero projektowane – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Nikoś pisze: kolejnym odcinku trasy Południowej od Sikorskiego w kierunku do Lwowskiej
Użytkownicy przeglądający to forum: Cieja i 8 gości