Nikoś pisze:Tylko że w przypadku ul. Zygmunta Starego to plany były, ale jak zwykle zostały wstrzymane przez ... protesty mieszkańców
Budowa Wisłokostrady i łącznika ulic Krakowskiej z Lubelską w Rzeszowie mają być kluczowymi zadaniami drogowymi na najbliższe lata. Obie inwestycje zostaną wpisane już do przyszłorocznego budżetu, którego projekt jest na ukończeniu.
- Koszt budowy Wisłokostrady szacujemy na nieco ponad 100 milionów złotych. To bardzo ważna droga, której otwarcie pozwoli odciążyć przede wszystkim rejon alei Piłsudskiego i wiadukt Tarnobrzeski oraz ulicę Marszałkowską. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć jej budowę – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Projekt rzeszowskiej Wisłokostrady jest już gotowy
Wisłokostrada rozpocznie się na wysokości targowiska przy ul. Dworaka. Poprowadzi wiaduktem nad torami kolejowymi do ulicy Ciepłowniczej. W miejscu, gdzie się z nią połączy powstanie rondo. Dalszy przebieg zakłada budowę drugiej jezdni wzdłuż mostu Załęskiego i ulicy gen. Maczka. W ten sposób dwujezdniowy łącznik powstanie między aleją Rejtana, a skrzyżowaniem ulicy Lubelskiej z aleją Wyzwolenia.
- Będą tędy jeździć kierowcy, którzy w tej chwili w wielu przypadkach wjeżdżają do centrum miasta. Projekt drogi jest już gotowy, występujemy o pozwolenie na budowę i będziemy szukać wykonawcy prac
– mówi Maciej Chłodnicki.
W wieloletnim planie wydatków Rzeszowa ujęte są także dwie inne duże inwestycje drogowe. Pierwsza z nich to połączenie ulicy Warszawskiej z Krakowską. Ma to być ostatni element budowy trasy, która w dwóch etapach połączyła już ul. Rzecha z Lubelską i Lubelską z Warszawską.
- W tej kwestii trwają rozmowy z samorządem województwa. Musimy zawrzeć porozumienie w sprawie współfinansowania budowy, bo droga będzie częściowo biegła poza miastem, a z budżetu Rzeszowa nie możemy finansować inwestycji poza jego granicami – mówi Maciej Chłodnicki.
I dodaje, że w podobny sposób budowano dojazd od ul. Podkarpackiej do węzła Rzeszów-Południe na drodze S19. Ta droga także powstała na terenach miejskich i poza jego granicami.
Południowa obwodnica Rzeszowa najtrudniejsza.
Na dzisiaj trudno określić, kiedy realizacji doczeka się najważniejsza z trzech głównych inwestycji drogowych w Rzeszowie – południowa obwodnica. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska do końca roku powinna wydać miastu dokumenty, których brakuje do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę. Urzędnicy chcieliby dostarczyć go do urzędu wojewódzkiego na początku przyszłego roku. Procedura rozpatrywania takiego dokumentu trwa około trzy miesiące.
A więc jeśli wszystko dobrze się ułoży, na wiosnę powinniśmy znać decyzję wojewody w tej sprawie. Liczymy, że będzie pozytywna, a wówczas już nic nie będzie stać na przeszkodzie, aby drogę z mostem przez Wisłok wreszcie wybudować – mówi Maciej Chłodnicki.
Wszystkie trzy inwestycje miasto chciałoby budować z unijnym dofinansowaniem. Dotacja kluczowe znacznie będzie mieć w przypadku południowej obwodnicy, której koszt może przekroczyć 400 mln zł. W przyszłorocznym budżecie mają być zarezerwowane pieniądze na rozpoczęcie prac, które zaplanowano na kilka najbliższych lat.
RZESZÓW. Miasto planuje m.in. budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Witolda, Paderewskiego i Powstańców Śląskich. Dodatkowa linia MPK ma usprawnić komunikację pomiędzy os. Słocina i Zalesiem.
Głos w sprawie inwestycji na os. Słocina zabrało czterech radnych z Rozwoju Rzeszowa: Daniel Kunysz, Sławomir Gołąb, Robert Walawender oraz jego brat Witold Walawender. Ich interpelacja dotyczyła m.in. budowy ronda na skrzyżowaniu ulicy Witolda i Paderewskiego wraz z przejazdami dla rowerów.
„Mieszkańcy osiedla Słocina mają coraz większe problemy komunikacyjne na skrzyżowaniu ul. Paderewskiego z Witolda, samochody tkwią w dużych korkach oczekując na wjazd. Rozwiązaniem będzie budowa nowych dróg dojazdowych, które odciążą ul. Paderewskiego ale również budowa ronda, które powinno usprawnić komunikację” – czytamy w interpelacji.
W odpowiedzi ratusz informuje o trwających pracach projektowych, które prowadzić mają do budowy połączeniu ul. Armii Krajowej z ul. Dunikowskiego włącznie z zaplanowaną budową ścieżki rowerowej.
„Droga ta łącznie z realizowaną rozbudową ul. Wieniawskiego będzie alternatywnym układem komunikacyjnym usprawniających ruch z osiedla Słocina w kierunku centrum. Ze względu na istniejące zagospodarowanie terenu brak jest możliwości zaprojektowania ścieżki rowerowej w opracowywanej dokumentacji na rozbudowę ul. Słocińskiej, na odcinku od szkoły do cmentarza” – informuje w odpowiedzi na interpelacje radnych Stanisław Sienko, zastępca prezydenta Rzeszowa.
W dalszej części odpowiedzi jest mowa o przygotowywanej dokumentacji projektowej dla zadania pn. „Budowa ul. Rodziny Lutaków i ul. Braci Aletańskich”, gdzie planowana jest budowa ścieżki rowerowej. To zadanie wraz z tym ww. mają wpłynąć na poprawę sytuacji komunikacyjnej na os. Słocina.
Nie mniej jednak budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Witolda, Paderewskiego i Powstańców Śląskich została dołączona do projektu budżetu na 2020 roku. Zastępca prezydenta informuje również o tym, że po oddaniu do użytku remontowanej obecnie ul. Wieniawskiego, zostanie uruchomiona nowa linia autobusów miejskich kursująca pomiędzy os. Słocina i Zalesiem.
riko pisze:https://nowiny24.pl/wislokostrada-poludniowa-obwodnica-rzeszowa-i-lacznik-krakowskiej-z-lubelska-te-drogi-trzeba-budowac-jak-najszybciej/ar/c4-14571469
Budowa Wisłokostrady i łącznika ulic Krakowskiej z Lubelską w Rzeszowie mają być kluczowymi zadaniami drogowymi na najbliższe lata. Obie inwestycje zostaną wpisane już do przyszłorocznego budżetu, którego projekt jest na ukończeniu.
- Koszt budowy Wisłokostrady szacujemy na nieco ponad 100 milionów złotych. To bardzo ważna droga, której otwarcie pozwoli odciążyć przede wszystkim rejon alei Piłsudskiego i wiadukt Tarnobrzeski oraz ulicę Marszałkowską. W przyszłym roku chcielibyśmy rozpocząć jej budowę – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.
Projekt rzeszowskiej Wisłokostrady jest już gotowy
Wisłokostrada rozpocznie się na wysokości targowiska przy ul. Dworaka. Poprowadzi wiaduktem nad torami kolejowymi do ulicy Ciepłowniczej. W miejscu, gdzie się z nią połączy powstanie rondo. Dalszy przebieg zakłada budowę drugiej jezdni wzdłuż mostu Załęskiego i ulicy gen. Maczka. W ten sposób dwujezdniowy łącznik powstanie między aleją Rejtana, a skrzyżowaniem ulicy Lubelskiej z aleją Wyzwolenia.
- Będą tędy jeździć kierowcy, którzy w tej chwili w wielu przypadkach wjeżdżają do centrum miasta. Projekt drogi jest już gotowy, występujemy o pozwolenie na budowę i będziemy szukać wykonawcy prac
– mówi Maciej Chłodnicki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości