Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: paripadou » 03 cze 2022, 23:16

A Św. Przepustowość? Przecież jakby autobus zatrzymał się na jezdni, to ci z tyłu też by musieli stanąć, tak nie można!
paripadou
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 233
Na forum od: 17 wrz 2021, 11:58

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: konradp » 03 cze 2022, 23:37

Meme pisze:Może jakby na siłę nie wciskać tych zatok autobusowych, to by się i ścieżka zmieściła albo po prostu byłoby taniej... :roll:

Pojedź sobie na Kwiatkowskiego za autobusem to sam zaczniesz wciskać zatoczki...
Awatar użytkownika
konradp
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 773
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 04 cze 2022, 12:55

Meme pisze:Może jakby na siłę nie wciskać tych zatok autobusowych, to by się i ścieżka zmieściła albo po prostu byłoby taniej... :roll:

Zatoczki autobusowe muszą być. Już nie róbmy wiochy. Ścieżka rowerowa wcale nie musi iść przy drodze. Zwięczyca to osiedle domków, pomiędzy którymi są duże przestrzenie, więc wytyczenie ścieżek rowerowych alternatywnymi trasami nie powinno być tak trudnym zadaniem.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Meme » 05 cze 2022, 21:13

konradp pisze:
Meme pisze:Może jakby na siłę nie wciskać tych zatok autobusowych, to by się i ścieżka zmieściła albo po prostu byłoby taniej... :roll:

Pojedź sobie na Kwiatkowskiego za autobusem to sam zaczniesz wciskać zatoczki...


To porównaj sobie natężenie ruchu na Jarowej vs Kwiatkowskiego :)))

porteño pisze:
Meme pisze:Może jakby na siłę nie wciskać tych zatok autobusowych, to by się i ścieżka zmieściła albo po prostu byłoby taniej... :roll:

Zatoczki autobusowe muszą być. Już nie róbmy wiochy. Ścieżka rowerowa wcale nie musi iść przy drodze. Zwięczyca to osiedle domków, pomiędzy którymi są duże przestrzenie, więc wytyczenie ścieżek rowerowych alternatywnymi trasami nie powinno być tak trudnym zadaniem.


Zatoki to się leczy, a tak po za tym to nigdzie nie "muszą" być, mogą co najwyżej.
Meme
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 258
Na forum od: 03 sie 2014, 13:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 05 cze 2022, 22:21

brawo Meme ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Duszek » 05 cze 2022, 23:47

"Stosując zatoki bez umiaru nie bierze się pod uwagę ich istotnych wad. Wymieńmy je chociaż hasłowo. Zatoka spowalnia autobusy, bo zarówno wjechanie w nią, jak i wyjechanie utrudnia i tor jazdy, i ruch na sąsiednim pasie. Włączenie do ruchu stresuje przy tym prowadzących autobusy, którzy i bez tego mają przecież dosyć obciążeń. Zatoka zajmuje dużo miejsca i najczęściej powstaje kosztem chodnika, a wiata przystankowa staje się przeszkodą dla przechodniów. Oddala też przystanek od skrzyżowania i wydłuża drogę z/na niego. Zachęca do nielegalnego parkowania i blokowania autobusom dostępu do przystanku.

Negatywny wpływ zatok potwierdzają liczne badania. m.in. brytyjskie, ale też zlecone parę lat temu przez ZTM. Nie dziwi zatem, że kraje zachodnie o dużo wyższej kulturze jazdy i dbałości o transport publiczny od dawna pozbywają się zatok. Bruksela wprowadza na wielką skalę perony autobusowe wysunięte na jezdnię i chwali się tym programem. Samorządy francuskie wręcz zakazują stosowania zatok w miastach. W Szwecji okładkę poradnika budowy przystanków zdobi wymowny rysunek popularnego w tym kraju przystanku klepsydrowego (timglashållplats), na którym autobusy blokują ruch nie tylko za sobą, ale również na przeciwległym pasie. Bo w tym kraju dążenie do całkowitej redukcji śmiertelnych ofiar wypadków (vision zero) traktuje się poważnie."

Obrazek

Bezpieczeństwo ludzi jest więc tu priorytetem - nie przepustowość dróg. Myślę, że rozwiązanie takie dotyczy głównie dróg osiedlowych.

Więcej tutaj:
https://www.haloursynow.pl/artykuly/zie ... ,13261.htm
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 551
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: a1chemik » 06 cze 2022, 9:18

To co wrzuciłeś, Duszek, to idealne rozwiązanie dla właśnie dróg osiedlowych.

Jednak przy głównych drogach gdzie potoki samochodów są niemal cały czas byłoby to raczej głupotą...

Jednak dla dróg wewnętrznych w osiedlach jak najbardziej jest to ok.
a1chemik
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 630
Na forum od: 29 cze 2018, 14:46
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: maks » 06 cze 2022, 15:53

Komisja Europejska zaakceptowała w środę polski Krajowy Plan Odbudowy. O środki z tego funduszu na budowę łącznika ul. Warszawskiej z Krakowską stara się miasto Rzeszów. Chodzi o stworzenie 6-kilometrowej drogi wraz z wiaduktem nad torami kolejowymi, która stanowiłaby dopełnienie tzw. obwodnicy północnej. Aby jednak trasa powstała, kluczowe jest zapewnienie finansowania inwestycji.


https://supernowosci24.pl/dzieki-srodko ... krakowska/
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3572
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 06 cze 2022, 17:30

a1chemik pisze:To co wrzuciłeś, Duszek, to idealne rozwiązanie dla właśnie dróg osiedlowych.

Czyli gdzie w Rzeszowie ? podaj przykładowe np trzy ulice
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1443
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 06 cze 2022, 18:02

Jak już to przystanki wyniesione, lepsze rozwiązanie niż takie zasieki na drodze.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2332
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości