Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 14 lut 2020, 19:32

Jezeli ta cała kolejką wystartuję, to wpierw należy zapewnić przejazd na Langiewicza bez wzgl na to czy ta kolejka będzie czy nie.
Ale korki non stop bo drezyna jedzie i szlaban na 10 minut zamknięte.
Ten wiadukt to wiele by nie pomógł bo tylko w ruchu osiedlowych a nie tranzytowym/ miejskim
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 16 lut 2020, 13:58

Taki wiadukt przydałby się i to bardzo. Nie chodzi tu tylko o rozładowanie korków, ale przede wszystkim o zapewnienie bezkolizyjności ruchu kolejowego. Szlabany to relikty przeszłości.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: maltafan05 » 17 lut 2020, 12:28

Poszerzyć Jałowego i Wyspiańskiego do 4 pasów, pociąg puścić tunelem i przejazd zlikwidowany. Dla bezpieczeństwa rondo lub światła. To samo na Langiewicza i Hanasiewicza.
maltafan05
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 10
Na forum od: 20 kwie 2018, 18:40

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: rafik » 17 lut 2020, 15:06

Litości, 4 pasy na Jałowego, Langiewicza?? Chcesz niszczyć jedne z ciekawszych ulic tego miasta i drzewostan który się tam znajduje?
Nawet nie piszcie takich rzeczy bo specjaliści od innowacji podłapią i zaczną poszerzać ulice w centrum miasta w imię usprawnienia komunikacji.
rafik
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1063
Na forum od: 04 sie 2014, 14:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Doniek » 18 lut 2020, 7:46

Mimo, że jestem zmotoryzowany, nienawidzę stać w korkach, denerwuje mnie ten przejazd na Jałowego ( wczoraj akurat trafiłem przed 15 na pociąg, plus "co drugie" auto czekające w korku to była Lka ;) ) to uważam jak kolega wyżej, że poszerzanie tam czegokolwiek to nie najlepsze wyjście. Wszelkie rozwiązania zachęcające wjazdu co raz większej ilości aut w centrum to zły pomysł.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: maltafan05 » 18 lut 2020, 13:48

rafik pisze:Litości, 4 pasy na Jałowego, Langiewicza?? Chcesz niszczyć jedne z ciekawszych ulic tego miasta i drzewostan który się tam znajduje?
Nawet nie piszcie takich rzeczy bo specjaliści od innowacji podłapią i zaczną poszerzać ulice w centrum miasta w imię usprawnienia komunikacji.

Oczywiście z tymi czterema pasami to był żart :lol: :lol: :lol: ale pociągi w tunelu trochę by polepszyły ruch na tych przejazdach.
maltafan05
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 10
Na forum od: 20 kwie 2018, 18:40

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: voy » 04 mar 2020, 19:46

Przykład ciekawego wdrożenia z naszego kraju, w Gdyni tj. kontrabuspas:

Obrazek

W Gdyni uruchomiono buspasy, które umożliwiają jazdę “pod prąd”. W godzinach szczytu kierunek poruszania się autobusów może zostać odwrócony, aby pojazdy nie stały w korkach.

Na leśnym odcinku ulicy Chwarznieńskiej w Gdyni od 7:00 do 9:00 jeden z pasów ruchu będzie przeznaczony dla autobusów, które w ten sposób będą mogły ominąć korek. To pierwszy w Polsce stały kontrabuspas, sterowany będzie przez system Tristar. Dzięki nowemu rozwiązaniu pasażerowie jadący trasą zaoszczędzą ok. 10 minut.
[...]
Kontrabuspas wspiera technologia – specjalne skanery analizują czas przejazdu ul. Chwarznieńską i jeśli czas osiągnie wartość graniczną, operator systemu zostanie o tym poinformowany. Wtedy może uruchomić ruch autobusów drugą jezdnią „pod prąd”.

Lewy pas ruchu jezdni przy dużym natężeniu ruchu zmieni swoją funkcję i staje się pasem wyłącznie dla autobusów, które jadą w przeciwnym kierunku.

Kontrapas autobusowy pomiędzy Chwarznem i Witominem stał się tym samym kolejnym elementem systemu Tristar, funkcjonującego w aglomeracji trójmiejskiej od 2015 roku. Otwieranie i zamykanie kontrapasa trwa kilka minut. Czas ten pozwala na zjechanie wszystkich pojazdów z lewego pasa, a podczas wyłączania – na bezpieczne zjechanie autobusu, który wjechał jako ostatni. W czasie zamykania pasa można będzie nad nim zobaczyć żółtą strzałkę skierowaną w prawą stronę, co będzie oznaczać, że za tym miejscem pas jest już zamknięty.

https://portalkomunalny.pl/buspasem-pod ... eo-399108/
https://www.gdynia.pl/co-nowego,2774/ch ... zkm,537140
https://leftlane.pl/2019/12/19/korek-na ... -pod-prad/

Gdyby tak na Kwiatkowskiego stworzyć trzeci pas ruchu, zastosować oznakowanie zmiennej treści, można by było w godzinach szczytu taki dynamiczny buspas uruchomić.
voy
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 95
Na forum od: 31 sie 2014, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Arrival » 04 mar 2020, 22:10

W wielu miejscach stosuje się też takie rozwiązanie: https://www.youtube.com/watch?v=iDl5r1XeIZ8
Tu przykład z mostu w San Francisco. W zależności od pory dnia i kierunku głównego potoku ruchu, zmienia się ilość pasów w danym kierunku.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: looky » 06 mar 2020, 0:31

Dzisiaj z kolei jadąc zaporą widziałem na naszej tablicy interaktywnej, że czas przejazdu do ul. Słocińskiej wynosił -1 minut (słownie: minus jeden minut). Zajmuję się programowaniem i na prawdę - zabezpieczenie przed wyświetlaniem takich głupot to pierwsza rzecz jaką powinno się zrobić. Amatorka.
looky
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 105
Na forum od: 02 sie 2014, 13:01
Lokalizacja: Rzeszów, 1000-lecia

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: uroczy » 27 mar 2020, 10:50

Jestem żywo zainteresowany tematem przebiegu obwodnicy POBITNO – WILKOWYJA po terenie Gminy Krasne - Wólka
Załączam kilka artykułów, które przybliżają koncepcję:

https://dzielnica.rzeszow.pl/nowa-obwodnica-pobitno-wilkowyja/

https://dzielnica.rzeszow.pl/obwodnica-pobitno-wilkowyja-przez-krasne/


1. Rozmawiałem z Miastem Rzeszów, planowaniem i to będzie droga krajowa - jej przebieg bardzo przybliżony do propozycji mieszkańców zaznaczony długopisem (patrz. drugi artykuł wyżej podlinkowany a w nim drugie zdjęcie), klasa drogi - GP, wstępna szerokość 50m, droga pójdzie specustawą drogową i będzie realizowana przez GDDKiA ponieważ krajówka. Jej przebieg planowanie będzie łączył się z 94 przed Orlen w Krasne a naprzeciw drogi na Malawę

2. Dzwoniłem do Gminy Krasne i żadnego spotkania nie było ze względu na epidemię, ale spotkanie takie ma być zaplanowane i będą rozmowy prowadzone w celu ustalenia dokładnej koncepcji przebiegu

Najpewniejsze w tym wszystkim są dwa punkty:
1 - Punkt startowy
2 - Punkt końcowy 1 wjazd w tunele Auchan lub Punkt końcowy 2

- sam przebieg obwodnicy na ten moment nie jest wiadomy
Obrazek

Inne artykuły:

https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34962,25548687,nowa-droga-na-polnocy-rzeszowa-ma-polaczyc-miasto-z-gmina-krasne.html

http://supernowosci24.pl/powstanie-droga-laczaca-pobitno-z-gmina-krasne/

https://rzeszow-news.pl/miasto-planuje-budowe-nowej-drogi-laczacej-rzeszow-z-gmina-krasne/


Na końcu załączam Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego z 2015 roku z Urzędu Miasta Rzeszów osiedle Wilkowyja w porozumieniu z Gminą Krasne:

http://s.bip.erzeszow.pl/wladze-miasta/ ... 52015.html
uroczy
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 25
Na forum od: 15 lis 2018, 9:12

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości