Strona 2 z 2

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 9:23
autor: NietoPterek
Rzeczywiście, patrzyłem tylko na dzień i miesiąc czyli 5 marca. :lol:

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 10:41
autor: krzysztof.ka
Wygląda na to, że wygrał wariant linii z odbiciem za przystankiem Rzeszów Załęże.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 10:49
autor: krzysztof.ka
Ole pisze:Komentujesz post sprzed 3 lat ale cóż ;)

Co do Przemyśla to trochę późno się obudzili bo szprychy już dawno zostały ogłoszone i nie sądzę by zostały w jakikolwiek sposób modyfikowane.
Przeworsk akurat ma lepiej bo obejmuje go PKA i do Rzeszowa będzie miał (już prawie ma) dojazdówkę co kilkanaście minut zatem po problemie.


Nie tylko Przemśl się obudził za późno, ale np. Dynów przespał sprawę, a mogil się postarać, aby z Rzeszowa linia w kierunku Sanoka nie szła szlakiem starej linii w kierunku Jasła, a zupełnie w innym kierunku, czyli np. przez Dynów i Brzozów, od strony prawej Rzeszowa, nie lewej.
Taka koncepcja znacznie zwiększyłaby szanse na dojazd do Rzeszowa osób z nowych kierunków, dotychczas wykluczonych z komunikacji kolejowej.
Linia od Rzeszowa mogła być dwutorowa, nowa. A nie wiem jak w tym planowanym wariancie zapewni się przepustowość odpowiednią od Rzeszowa Głównego jednym torem aż do okolic Boguchwały. PKA i KDP razem na takim newralgicznym odcinku.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 12:22
autor: Nikoś
Papier wszystko przyjmie, koncepcji i planów moze byc wiele. Jednak szanse że coś powstanie są znikome - kasa
Do tego wystarczy popatrzeć jak idą im prace nad już zaawansowanymi projektami typu Tunel w Łodzi czy wieczny remont trasy Poznan - Warszawa
A tu się porywają z takim SF

A nazwa wątku powinna być Dużej a nie wysokiej prędkości .. skoro już tak

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 12:55
autor: krzysztof.ka
To już inna sprawa, bo z realizacją też różnie bywa.
Pamiętam obietnice sprzed lat: do Warszawy nawet w 3 godziny.
A i plakat na dworcu Głównym w Rzeszowie - z flagą unijną i informacją o projekcie.
Do Krakowa w 75 minut. Trasa powstała, żaden pociąg nie zmieścił się w obiecywanych 75 minutach :)