Strona 1 z 2

Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sanok)

Post: 06 mar 2020, 0:27
autor: patryk700i
Ciąg ten stanowi połączenie CPK (i Warszawy) z południową częścią woj. mazowieckiego, północno-wschodnią województwa świętokrzyskiego oraz województwem podkarpackim.

Link do inwestycji tej że Lini kolejowej nr 80
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k06

Linia ta ma przebiegać od stacji Rzeszów główny przez środek osiedla Załęże. Na mapce poniżej są zaznaczone 3 warianty przebiegu trasy.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 06 mar 2020, 0:33
autor: patryk700i
Do 10 Marca 2020 roku, można zgłosić uwagi do lokalizacji/przebiegu tras szybkich kolei, której jedna będzie przebiegać przez osiedle Załęże - Ciąg 6, linia kolejowa nr 58, arkusz 2.
W linku poniżej jest formularz zgłoszeniowy:
https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/formularz-kolej

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 06 mar 2020, 10:57
autor: Adamerio
Ktoś wierzy w powstanie tej trasy do Sanoka :?: :lol: :lol:
120tys. Elbląg nie jest ujęty nawet w planie budowy takiej linii, a tu wymyślili trasę do 40tys. miasteczka :roll:

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 06 mar 2020, 11:33
autor: lordfisher
Ja mam nadzieję, że nie powstanie bo pomarańczowa wersja idzie paręnaście metrów za moim domem....

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 06 mar 2020, 15:52
autor: Nikoś
Oni tego co jest nie mogą utrzymać na przyzwoitym poziomie. Inwestować w to co jest a nie jakieś plany o lotach dywanem :lol:
Ile już lat elektryfikują linie do Ocic i dalej do Warszawy ? Prędzej dobudowa 2 toru na trasie do Kolbuszowej i dalej.
Skoro tzw. przewozy regionalny zarządzane przez marszałka województwa są "nierentowe" i się opłaca jeździć na południe województwa to co nagle taki coś miało by racje bytu ... :lol: :lol:

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 07 mar 2020, 20:39
autor: porteño
Jestem jak najbardziej za.
Transport kolejowy to przyszłość, a Podkarpacie jest dosyć ubogo skomunikowane szynowo z resztą kraju.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 08 mar 2020, 1:21
autor: patryk700i
Szczególnie do Warszawą bo aktualnie dojaz tylko przez Kraków, ponieważ remontują tory do Tarnobrzega ale to niewiele skróci podróż aktualny remont.
Co do Krakowa jest ok, ale mogli by dostosować prędkość pociągów intercity do 200km/h bo tory na to pozwalają, obecnie tylko pendolino chyba tyle jedzie.

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 0:51
autor: paripadou
Przeklejka z SSC:

Rośnie medialny szum wobec inicjatywy lokalnych aktywistów, by do szprychy 6 CPK, włączyć obszary na wschód od Rzeszowa, to jest Leżajsk, Przeworsk, Jarosław i Przemyśl. Główny postulat to modernizacja LK68 oraz LK91 do standardu analogicznego jak pozostała część szprychy 6 (czyli m.in. odcinek Łętownia-Rzeszów), oraz uwzględnianie tej linii w analizach związanych z CPK.



Tak dla włączenia Przemyśla do sieci połączeń kolejowych w ramach CPK !
Stowarzyszenie Forum Rozwoju Przemyśla wyraża swoje poparcie dla apelu Ruchu dla podkarpackiej trasy wschodniej, dotyczącego stworzenia tzw. szprychy przemyskiej w ramach projektowanej sieci połączeń kolejowych dla planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Treść apelu wraz z opisem koncepcji publikujemy poniżej:

"RUCH DLA PODKARPACKIEJ TRASY WSCHODNIEJ

KIM JESTEŚMY ?


Jesteśmy demokratycznym, ponadpolitycznym ruchem społecznym zrzeszającym mieszkańców Przemyśla, Jarosławia, Przeworska, Leżajska i okolic.

CO JEST NASZYM CELEM? O CO WALCZYMY?

Chcemy wykorzystać szansę jaką daje planowana najważniejsza w najnowszych dziejach Polski inwestycja – budowa największego w Europie Centralnej lotniska – Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) między Warszawą i Łodzią skomunikowanego siecią nowoczesnych, szybkich połączeń kolejowych nie tylko z ważniejszymi miastami Polski, ale także sąsiednich państw. Przemyśl, Jarosław, Przeworsk i Leżajsk zasługują na takie skomunikowanie z CPK, tym bardziej, że leżą na najkrótszej trasie łączącej Lwów (przez Medykę) i Drohobycz (przez Malhowice) z planowanym polskim lotniskiem – CPK. Niestety, nie zostały uwzględnione w planach rządu.

OBECNE PLANY RZĄDU WYMAGAJĄ UZUPEŁNIENIA!

Obecne plany rządu przewidują, że linia kolejowa zwana szprychą podkarpacką nr 6 ma omijać nasze miasta i prowadzić przez Stalową Wolę do Łętowni koło Nowej Sarzyny, a stamtąd nową linią kolejową przez Sokołów Małopolski, Rzeszów, Brzozów do Sanoka.

NASZA PROPOZYCJA

Nie jesteśmy przeciwnikami wybudowania trasy Łętownia – Sokołów Małopolski – Rzeszów – Brzozów – Sanok, z przedłużeniem w przyszłości, po modernizacji linii przez Przełęcz Łupkowską na Słowację i na Węgry, ale domagamy się powstania drugiej, równoległej, utrzymanej w tym samym standardzie linii kolejowej do Przemyśla, poprzez modernizację linii kolejowej nr 68 na odcinku od Łętowni do Przeworska i linii kolejowej nr 91 na trasie od Przeworska do Przemyśla (zob. mapka na końcu tekstu). Podkarpacka Trasa Wschodnia Łętownia- Leżajsk – Przeworsk – Jarosław – Przemyśl nie tylko skomunikuje nasze miasta najkrótszą drogą z CPK, ale również OŻYWI WĘZŁY KOLEJOWE W PRZEMYŚLU I PRZEWORSKU.

Ta trasa nie wymaga budowy nowej linii kolejowej tylko modernizacji istniejących linii kolejowych do takiego samego standardu, jaki będą mieć główne trasy do CPK. Zgodnie z naszą koncepcją szprycha podkarpacka nr 6 w Łętowni rozdziela się na dwie jednakowo ważne i w jednakowym standardzie trasy: jedna do Przemyśla, a druga do Sanoka.


Ciąg dalszy pod linkiem:

https://frp.com.pl/tak-dla-wlaczenia-przemysla-do-sieci-polaczen-kolejowych-w-ramach-cpk,n-194.html

Obrazek

Przemyśl – miasto wykluczone. Ominie nas Centralny Port Komunikacyjny?
Członkowie społecznej inicjatywy „Ruch dla podkarpackiej trasy wschodniej” rozpoczęli akcję związaną z możliwością komunikacyjnego wykluczenia Przemyśla, a co się z tym wiąże – dalszej degradacji nadsańskiego grodu.

https://www.zycie.pl/informacje/artykul/38253,przemysl-miasto-wykluczone-ominie-nas-centralny-port-komunikacyjny

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 8:10
autor: NietoPterek
Ta zielona wersja trasy ma iść wiaduktem nad drogą 97? W dodatku będzie wymagać zburzenia sporej ilości domów.

Pomarańczowa odpada, bo idzie przez ogródki działkowe, a jak wiemy w Polsce działa Mafia Działkowców :lol:

Re: Kolej Wysokiej Prędkości (Ciąg nr 6 CPK - Rzeszów - Sano

Post: 14 mar 2023, 8:16
autor: Ole
Komentujesz post sprzed 3 lat ale cóż ;)

Co do Przemyśla to trochę późno się obudzili bo szprychy już dawno zostały ogłoszone i nie sądzę by zostały w jakikolwiek sposób modyfikowane.
Przeworsk akurat ma lepiej bo obejmuje go PKA i do Rzeszowa będzie miał (już prawie ma) dojazdówkę co kilkanaście minut zatem po problemie.