[ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: jasiop » 06 sie 2020, 22:37

Czy separcja ruchu jest zawsze zasadna i racjonalna ?

W zależności od rodzaju i natężenia ruchu samochodowego zalecane są różne rozwiązania dotyczące ruchu rowerów na drogach, i tak:
1. przy znacznym ruchu samochodów, a zwłaszcza pojazdów "gabarytowych" (autobusy, ciężarówki) oraz przy prędkościach powyżej 50 km/h zaleca się stosowanie całkowitej separacji rowerzystów od jezdni - czyli wydzielone poza nią DDR lub ciągi rowerowo-piesze
2. przy umiarkowanym natężeniu ruchu zaleca się wyznaczenie na jezdni specjalnyych pasów ruchu dla rowerów (szer. 1,5m)
3. w przypadku w miarę małego ruchu aut nie stosuje się w zasadzie żadnych udogodnień dla rowerzystów - poruszają sie oni po jezdni na tzw. "zasadach ogólnych"
W Europie coraz bardziej kładziej nacisk na bezpieczne i odpowiedzialne "współdzielenie" ulic przez wszystkich uczestników ruchu, począwszy od kierowców, przez rowerzystów a skończywszy na pieszych.

Wiecie gdzie zachodzi zdecydowana większość wypadków (kolizji) samochód - rower ?
Wcale nie są to jezdnie (ulice) !!! Zdecydowana większość tzw. zdarzeń drogowych z ich udziałem to przejazdy rowerowe ! Czyli paradoksalnie mówiąc to ścieżki rowerowe - a precyzjniej mówiąc przejazdy stwarzają obecnie największe zagrożenie.
Doświadczenia innych krajów (polskie statystyki też to w pewnym stopniu potwierdzają) że jazda rowerzysty po jezdni jest dla niego bezpieczna i komfortowa - oczywiście w przypadku gdy pozostali uczestnicy ruchu - tzn. kierowcy pojazdów samochodowych stosują się do przepisów oraz do tzw. zdrowego rozsądku ...
Ścieżki rowerowe nie są antidotum na wszystkie bolączki w ruchu rowerowym - nie da się ich zrobić wszędzie ! A przejazdy rowerowe, wedle wszystkich wszystkich statystyk są właśnie najbardziej "wypadkowymi" miejscami i nie zabezpieczają wogóle przed najczęstszym powodem wypadku - czyli nieustąpienia pierwszeństwa (zderzenia boczne) ...
Rowerzysta winien mieć możliwość jazdy po jezdni, gdy tylko warunki drogowe i charakter ruchu w danym miejscu na to pozwala. Rowerzysta jadący po jezdni (i przekraczający w ten sposób skrzyżowania) jest zdecydowanie lepiej widoczny i "przewidywalny" dla pozostałych uczestników ruchu.
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: icetruck » 06 sie 2020, 23:20

Nikoś pisze:Tylko że to jest droga wewnątrz osiedlowa.


No nie bardzo. Z braku laku (podziękowania dla ratusza) to jest dla wielu główna droga (i alternatywa dla Lwoskiej) komunikująca zachód miasta z ulicą Olbrachta... wystarczy zaobserwować dowolnego poranka jak duży tam jest ruch "tranzytowy" a nie osiedlowy...

jasiop pisze: oczywiście w przypadku gdy pozostali uczestnicy ruchu - tzn. kierowcy pojazdów samochodowych stosują się do przepisów oraz do tzw. zdrowego rozsądku


czyli tak jakby nie "u nas" w Polsce, daleko nie trzeba szukać - progi zwalniące raczej nie są umieszczone na Z. Starego dla dekoracji...
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 400
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Doniek » 07 sie 2020, 6:55

Przebudowę tej ulicy to sobie chyba można włożyć między bajki ;) Od kiedy są plany naniesione na Geoportalu? Ruch jest tam bardzo spory, ciężko się jedzie autem a jeszcze gorzej rowerem. Próbowałem ostatnio po ludzku wjechać na Olbrachta od strony Lwowskiej, ale korek przy rondzie znacznie zniechęca jechać od tej strony. A tak szczerze mówiąc, już lepiej jakby pociągnęli temat budowy drogi przez Warneńczyka. do Olbrachta a nastepnie na Lwowską.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: porteño » 09 sie 2020, 17:16

Ścieżki rowerowe powinny być wszędzie, gdzie jest tylko na tyle miejsca, by je wcisnąć. Jako rowerzysta nigdy nie czułem się komfortowo, dzieląc jezdnię z samochodami. Ścieżki jednak powinny powstawać jak najdalej od dróg, żeby rowerzyści nie wdychali spalin. Zwłaszcza na osiedlach, które dawniej były wsiami typu Słocina, Wilkowyja, Przybyszówka, Załęże, Budziwój, Biała, Zwięczyca itd. jest mnóstwo miejsca, by między domami wytyczać nowe szlaki rowerowe prowadzące do centrum alternatywnymi drogami.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1022
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: yreks » 28 paź 2020, 12:01

yreks
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 130
Na forum od: 16 sie 2017, 8:39

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Doniek » 18 maja 2021, 6:57

Przebudowa tej ulicy chyba szybko nie ruszy, skoro zostały połatane dziury tak z grubsza.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Michał_C » 19 sie 2021, 10:46

Chyba coś zaczyna się dziać, pojawiło się oznakowanie na ulicy od strony Olbrachta.
Michał_C
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 16
Na forum od: 08 gru 2017, 8:45

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Doniek » 20 sie 2021, 6:39

Pojawiły sie oznakowania, ale chyba w związku z pracami z siecią gazowniczą? W ostatni weekend z rana widzialem tam "gazowców" z kopareczką. Na dodatek też, byla w tym tygodniu przerwa w dostawach gazu na częsci ulicy.

Edit: jednak po tym weekendzie wygląda mi to na start przebudowy. Na znaku przy wjezdzie jest jakas kartka, ale specjalnie sie nie zatrzymywałem.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: swiety » 14 lis 2022, 14:56

Inwestycja zakończona :
Załączniki
5F0BE9B5-5052-4B4D-A986-CC4A808FEDBC.jpeg
5F0BE9B5-5052-4B4D-A986-CC4A808FEDBC.jpeg (213.71 KiB) Przeglądany 2854 razy
0E78B192-F4A5-45D5-8C2B-0B0D84097FC2.jpeg
0E78B192-F4A5-45D5-8C2B-0B0D84097FC2.jpeg (202.6 KiB) Przeglądany 2854 razy
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2941
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Doniek » 15 lis 2022, 8:01

Uwaga tam jest ograniczenie do 30, policja już suszy i łapie... Zmieniona jest również organizacja ruchu - teraz Zygmunta I Starego jest główną, na Warneńczyka i Władysława IV znaki stop. Głowne minusy tej drogi to zaparkowane auta mieszkańców na chodnikach zaraz przed przejściami dla pieszych, przez co jest utrudniona widoczność.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości