[ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: guzik » 27 sty 2025, 0:33

Nie każdy z Budziwoja chce jechac do centrum. Więc most w Boguchwale czy obwodnica by sporo tu zmieniła. Nawet do Ski trzeba obecnie jechać przez miasto...
A prezydent na razie to głównie jakieś pierdoły robi typu mało komu potrzebne parki kieszonkowe... szkoda słów.
guzik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 84
Na forum od: 08 mar 2015, 12:14

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: icetruck » 27 sty 2025, 4:36

Ach jak ja uwielbiam te powiatowe gadki przez które Rzeszów na zawsze pozostanie takim większym miastem powiatowym z rakiem dającym kolejne przerzuty w postaci budowanych osiedli bez sensownej drogi dojazdowej... :D

Ponieważ nie działa budowa 10, 20, 30 pasa w USA, to w takim razie nie warto w Rzeszowie nic budować... tymczasem my tutaj nie wiemy co to jest TRZECI pas, a często jak są aż DWA to jeden jest zabrany pod buspas (np. Piłsudzkiego)...

W Warszawie z 6 zwężą do 4 i to jest argument za czym niby? Żeby nie budować 2 albo 3 w Rzeszowie? Serio? Będziemy stać w korkach na drogach zwymiarowanych na 20-30 lat wstecz, na ruch i ilość aut nieporównywalnie mniejszą, bojąc się że jak rozbudujemy gdzieś drogę to co się niby ma takiego stać? Ludzie z autobusów przesiądą się do aut? Dawno temu to zrobili widząc jak działa komunikacja i że razem z nimi stoi w tych korkach... Że ludzie kupią więcej aut? Dawno temu to zrobili, a nawet jak kupią kolejne to jeszcze nie spotkałem człowieka który potrafi jeździć dwoma autami na raz - a chyba tego by było potrzeba żeby zwiększyć ruch, bo choćby demografia jasno mówi że więcej to już było i żadna budowa/rozbudowa drogi nagle tego nie zmieni... a może Amerykanie albo Warszawiacy zaczną jeździć przez Rzeszów gdziekolwiek oni tam jeżdzą, jak się dowiedzą że droga w Rzeszowie szersza...

Miasto 200k mieszkańców i czasy dojazdów do pracy jak w dużo większym mieście, widocznie Rzeszowiacy to lubią, grunt że nie powstanie "autostrada" przez cudowną tkankę miejską albo inny wiadukt który zniszczy cudowny widok na blokowiska...
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 421
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: Hieronim_Berbelek » 27 sty 2025, 9:09

Parafrazując klasyka : "...Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu...." , w Rzeszowie "....Wszytskie drogi prowadzą do Budziwoja...". Trasa południowa miała biec przez Budziwój , Budziwój w Rzeszowie od 2010r , ludzie tam nabudowali chałup, nasi stratedzy i planisci zamiast kłaść się Rejtanem na działkach zagospodarowanych pod traskę południową , zezwalali Budziwój zabudować. Ot i taki finał. Ale nie bujcie się za 20 lat nie będzie województwa podkarpackiego zostanie rozparcelowane , jako nie udolne i nie wydajne ekonomicznie. Ponieważ cyfryzacja sięgła już bardzo wysokiego poziomu, że przez aplikacje m-oywatel się dużo załatwia. We Francji jest 12 województw a Francja ma 61 mln ludzi i terytoria zamorskie, w Niemczech jest 84 mln ludzi i 16 województw. Po co taka biurokracja, po co tak ilość urzędasów. Rozparcelować między Lubelskie i Małopolskie. Nasi urzędasy i magistrat nie potrafią nic zrobić tylko ############ w-zetkami w centrum miasta, a tyle hektarów łąk i pastwisk przyłączono. Zamiast tam budować drogi osiedla, baseny .... to w centrum na kżdym skrzyżowaniu stawia się blok. OK, w Nowym Yorku są 200 metrowe wieżowce, tylko że cały manhatan ma sieć drugą na tzw. metryke manhatan. Łączą się prostopadle i przecinają prostopadle. I tak oto widać jakim jesteśmy zacofanym krajem. Amerykanie jak już indian przepędzali to mieli plany w głowach... a u nas. Podkarpacie i chyba Opolskie nie mają aqua-skwarku :lol:

Nowy podział kraju na 8 województw: :)

https://krakow.eska.pl/na-mapie-polski- ... -RWUJ.html
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: littlemonster00 » 27 sty 2025, 14:50

Weź zmniejsz dawki trochę
littlemonster00
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 683
Na forum od: 31 gru 2017, 16:49

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: littlemonster00 » 27 sty 2025, 14:55

icetruck pisze:...i to jest argument za czym niby?

Za inną organizacją ruchu.
Typie, co Ci da 3 i 4 pas? Co Ci da trzypoziomowa karuzela, w tym miejscu? Taka sama ilość aut zawali to miejsce. Nie dość, że powinny być połączenia z sąsiednimi dzielnicami, czy Boguchwałą, to za tym powinna iść sprawna komunikacja zbiorowa.

Podajesz argument, że to rozwiązania na 30 lat wstecz. Marszałkowską po wojnie też wyznaczano w momencie, kiedy aut było kilkakrotnie mniej, a mimo wszystko miasto się nie paraliżuje, kiedy naprawia się te błędy.
Kto ma potrzebę, dostać się do centrum i tak się do niego dostanie, niektórzy jeżdżą autem do sklepu, po drugiej stronie ulicy.

Od x lat dodają te prawo- i lewoskręty, zatoki, pasy do zawracania i co? Warszawa ma mniejsze korki niż Rzeszów.
Jak możesz pojechać w każdą stronę, zawrócić gdzie chcesz, to właśnie to generuje zatory. Ja nie widzę problemu, żeby np na Drabiniance zorganizować ruch bardziej jednokierunkowo, żeby czasami te auta jakoś poprowadzić. A już na pewno wprowadzać takie rozwiązania w ścisłym centrum.
littlemonster00
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 683
Na forum od: 31 gru 2017, 16:49

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: PanKrzychu » 27 sty 2025, 21:39

1. Żadnych zmian granic województw nie będzie. Temat ciągle podnosi 4-5 osób, nikt (szczególnie w rządzie) tego nie bierze na poważnie. A nawet, jeśli zacznie, to raczej nie dotknie to Rzeszowa, bo pomysły które gdzieś w kuluarach sejmowych się przewijały, to raczej żeby wydzielić WWA z Mazowieckiego i podratować mniejsze ośrodki typu Koszalin, a nie łączyć w jeszcze większe województwa i marginalizować kolejne miasta.

2. Każda droga alternatywna może pomóc rozładować ruch na tym skrzyżowaniu. Przebudowa skrzyżowania również może je usprawnić. Wydzielenie zatok autobusowych usprawni ruch. Na pewno nie usprawni go dodanie kolejnych pasów, jeżeli nie pójdą za tym kolejne ujścia. Trasa Południowa zdjęłaby większość ruchu jadącego na zachodni brzeg Wisłoka - to powinien być priorytet.

3. Kwiatkowskiego jest do remontu - bez względu na to, czy z poszerzeniem czy bez - ale to się nie wydarzy bez alternatywnych tras moim zdaniem, bo ludzie by ratusz spalili, jakby do tych korków im dołożono jeszcze roboty drogowe bez sensownego objazdu.

4. To właśnie Amerykanie są zacofani ze swoimi autostradami przez centra i hektarowymi parkingami, a nie my. Właśnie powinno się dogęszczać centra miast - suburbanizacja jest jednoznacznie zła i powie to każdy, kto się chociaż chwilę zainteresował tematem zamiast dzielić swoimi przemyślnieniami opartymi na własnym interesie. Nowe osiedla nie powinny powstawać na "przyłączonych" łąkach, tylko powinno się na te łąki wyrzucić ogródki dziiałkowe, a nowe osiedla powinny powstawać właśnie w centrum. Miasto powinno być miastem, a nie dużą wsią - niestety w Rzeszowie niby duże ambicje, a myślenie stanęło na etapie miasteczka 30k.

5. Jak miasta nie stać na TP i chce robić prowizorki, to są lepsze rozwiązania moim zdaniem, niż taki wiadukt:
-dorobić prawoskręty/bajpasy
-zrobić zatoki dla autobusów
-przebudować skrzyżowanie Kwiatkowskiego ze Strażacką, żeby skręcający w lewo nie blokowali chcących jechać prosto
-zastanowić się nad przebiciem Kwiatkowskiego do Podmiejskiej na wprost Panoramy Kwatkowskiego, żeby więcej ruchu szło Graniczną zamiast właśnie Kwiatkoskiego.
PanKrzychu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 340
Na forum od: 07 paź 2021, 0:57

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: Hieronim_Berbelek » 28 sty 2025, 8:50

1.Odnośnie zacafania Amerykanów, 35 najnowocześniejszych miast świata 8 miast z USA(wszytstkie posiadają autostrady przez miasto, a poźniej Chiny i parę miasteczek z Europy link poniżej:

https://businessinsider.com.pl/technolo ... ta/lvktb6j


2. Odnośnie województw . Polska w 2050 roku będzie miała przy najlepiej sprzyjającej demografi około 32 mln lludzi . I do rozdziału administracyjnego dojdzie na nowo.


3. Plan Manhatanu wszystkie ulice są prostopadłe. Manhatan był Planowany przełom XIX/XX wieku. Poprzdniego roku w lecie byłemw NY. Link poniżej:
https://pl.manhattanmap360.com/mapa-manhattanu



Podsumowująć aqua-skwarku nie budiet, bo w Żelazowej (Stalowej) Woli Lucjan zbuduje pierwszy, za mniejszą kasę i wątpliwość aqua-skwarku w Rzeszowie stanie się dyskusyjna, a jak go zbudują to ludzie będą i tak jeździć do Stalowej tak jak na Gokarty i Baseny, bo jest taniej i mniej ludzi, jak powstanie aqua-skwark w Stalowej to będą dwa aqua-parki w województwie czyli jeden będzie konkurencją dla drugiego.A więc ludzie spod Stalowej Woli i ze Stalowej Woli, nie będą jechać do Rzeszowa do aqua-skwarku, w biznesie aby coś ugrać , trzeba czasami być pierwszym czyli wyprzedzić konkurencję. Trasy Południówka też nie będzie, bo nie ma kasy i wszyscy stratedzy i planiści przespali moment aby nie zabudować działkami i domamy działek po których miała biec trasa południówka. Stadionu(z prawdziwego zdażenia0 też nie będzie i hali też nie będzie . I jeszcze jedno 200 000 obywateli też nie będzie. Po prostu była iluzja rozwoju budowania gdzie popadnie i jak popadnie , ale to była iluzja. Bo żadnego z obiektów wpisującego się w archetyp nowoczesnego miasta Rzeszów nie ma. Stadionu Niet, Obwodnicy Niet, Hali Niet.

Amen
Hieronim_Berbelek
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 252
Na forum od: 25 gru 2023, 21:51

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: Ole » 28 sty 2025, 12:15

Nie będzie niczego. Wracamy do tematu.
---- Regulamin Forum Rzeszowskich Inwestycji ----> https://inwestycje-rzeszow.pl/viewtopic.php?f=10&t=766
Awatar użytkownika
Ole
Moderator
Moderator
 
Posty: 2391
Na forum od: 04 lip 2014, 9:23
Lokalizacja: Staromieście

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: pjw » 29 sty 2025, 0:24

.
Zemsta Kononowicza :D

Plan Manhatanu wszystkie ulice są prostopadłe. Manhatan był Planowany przełom XIX/XX wieku.
Poprzdniego roku w lecie byłemw NY


Uczepię się tego wątku, bo może nie wszyscy wiedzą, że jankesi tworzyli mapę ulic w siatkę (tzw. grid) przed powstaniem ruchu dla samochodów.
Sami od dawna przyznają, że ten mniej uporządkowany plan w Europie jest bardziej efektywny.

Dlaczego? Wystarczy wyobrazić sobie dzielnicę, siatka ulic w kwadraty 10x10.
Skrzyżowanie na prawie każdym przecięciu ulic, światła, przejście dla pieszych, gaz hamulec, powodzenia w płynnej jeździe.

Dodatkowo chcąc przejechać z jednego końca na drugi koniec dzielnicy po przekątnej (która nie istnieje - bo "kwadraty") trzeba jechać zygzakiem "lewo/dół" itd 10 razy. przez dużą ilość punktów intersekcji...
albo alternatywnie całkiem w "bok" wzdłuż linii do końca... i później całkiem w "dół" do końca.
To tak bardzo obrazowo.

W Europie (mimo innych problemów) jest po prostu puszczona nitka na ukos, krzywo, ale do celu.
pjw
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 44
Na forum od: 15 mar 2022, 21:19

Re: [ul. E. Kwiatkowskiego] Przebudowa

Postautor: icetruck » 29 sty 2025, 20:17

littlemonster00 pisze:
icetruck pisze:...i to jest argument za czym niby?

Za inną organizacją ruchu.
Typie, co Ci da 3 i 4 pas? Co Ci da trzypoziomowa karuzela, w tym miejscu? Taka sama ilość aut zawali to miejsce. Nie dość, że powinny być połączenia z sąsiednimi dzielnicami, czy Boguchwałą, to za tym powinna iść sprawna komunikacja zbiorowa.



Poproszę tylko bez "typowania" jeżeli chcesz porozmawiać jak człowiek z człowiekiem.
Cały problem polega na tym, że ciężko zorganizować "inna organizację ruchu" jeżeli masz do dyspozycji 1-2 pasy. Nie ma miejsca na rozdział pojazdów pod względem kierunku w którym jadą. Możesz jedynie skracać/wydłużać cykl świateł ograniczając przepustowość jednego kierunku aby uprzywilejować drugi... Wiadukt spowodowałby "rozpięcie" tej zależności bo ciąg główny (tutaj Powstańców Warszawy) miałby przejazd bezkolizyjny, bez świateł.

Prawy pas na zaporze często gęsto jest zablokowany przez chcących zjechać w prawo w Kwiatkowskiego co ogranicza przepustowość "głównej" drogi. Nie ma już miejsca na dalsze wydłużeni czy zwiększenie "pojemności" prawoskrętu bez dobudowy kolejnego pasa(ów).
Przy zaporze posiadającej 3 pasy (wiem, marzenie ściętej głowy) nadal pozostają wtedy "sensowne" 2 pasy do jazdy "na wprost", trzeci poświęcamy dla "lokalnych" zjazdów. Przy obecnych 2 pasach trzeba jak najszybciej pozbyć się "Kwiatkowiczów" z ciągu głównego - a tutaj znowu nie ma jak tego zrobić, na "własnym" zielonym przejedzie ledwo kilka pojazdów bo skręt jest zablokowany przez pieszych. Na strzałce warunkowej też problem bo jedzie ruch z Podwisłocza... i tutaj znowu, inaczej sprawa by wyglądała jakby Kwiatkowskiego miała 2 pasy - Podwisłocze wjeżdżałoby na lewy, a prawoskręt z Powstańców na prawy i "jakoś to by było" - albo można by zorganizować dodatkowy drugi pas do prawoskrętu za zaporą (no ale wtedy były już razem 5 pasów, a my zwiększać ilości pasów nie lubimy w Rzeszowie, prawda?)

W USA nie sprawdziło się 20 pasów, to i na Kwiatkowskiego 2 się nie sprawdzi... :roll:
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 421
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość