Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Frodo907 » 25 kwie 2016, 8:14

I kolejne zabieranie zieleni z centrum by ułatwić życie kierowcom samochodów.
Im będzie więcej ułatwień w centrum tym więcej będzie do nie go wjeżdżało kierowców.
Jak jadę z Łańcuta do Świlczy to po co mam zjeżdżać na autostradę jak wiem że przez całe centrum miasta mam dwa pasy plus czujniki które reguluja zielone bym mógł jechać szybciej.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2016, 9:51 przez Frodo907, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: guzik » 28 kwie 2016, 8:43

http://rzeszow-news.pl/trzy-mosty/

Burzliwa dyskusja obejmująca nowe trzy mosty na Wisłoku zdominowała wtorkową sesję Rady Miasta Rzeszowa. Warto poznać szczegóły, aby wyrobić sobie swoje zdanie.

Najdroższą planowaną inwestycją, z terminem zakończenia do 2021 roku, jest most w ramach tzw. Obwodnicy Południowej. Dokładnie chodzi o połączenie ul. Podkarpackiej z ul. Sikorskiego i byłoby to fragmentem większej całości szlaku drogowego na południu Rzeszowa. Przewidywany koszt tego zadania to około 440 mln zł i na dzisiaj wszystkie wysiłki miasta powinny się skupić na poszukiwaniu źródeł finansowania, a jest na to szansa z funduszy unijnych (do zdobycia kwota 370 mln zł). Nie ulega wątpliwości, że z planowanych trzech mostów na południe od Mostu Karpackiego (zapory) to właśnie zadanie jest najbardziej strategiczne i oczekiwane w celu dopięcia całej obwodnicy Rzeszowa.
Drugim kosztowo mostem w tej części miasta, ale wybudowanym już w przeciągu 2 najbliższych lat, jest połączenie nad Wisłokiem naszego grodu z gminą Boguchwała i gminą Lubenia w powiecie rzeszowskim. To zadanie także wykorzystuje pieniądze unijne – całkowity koszt to 40 mln zł, z czego ze środków UE przypada 34 mln zł. Głównym celem tej inwestycji jest zwiększenie potencjału rozwojowego Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego (ROF).
I wreszcie trzeci most, najtańszy i najbliższy zapory na Wisłoku, to połączenie ul. Grabskiego z ul. Żeglarską. Byłoby to niejako przedłużenie ul. Strażackiej na drugą stronę rzeki i odciążenie tej części Drabinianki oraz ul. Kwiatkowskiego. Koszt tego zadania finansowanego w całości z własnych funduszy to 17 mln zł, a termin zakończenia zgodnie z Wieloletnią Prognozą Finansową to rok 2021. Jego długość wynosiłaby ponad 200 m, a dyskusję wywołuje fakt dopuszczenia na nim ruchu samochodowego – wcześniej miała to być jedynie kładka pieszo-rowerowa. Celem tej inwestycji ma być poprawa bezpieczeństwa i podniesienie atrakcyjności terenów rekreacyjno-sportowych. Przewidywana jest jeszcze dyskusja radnych na posiedzeniach stosownych komisji dotycząca charakteru i skali tego przedsięwzięcia, bowiem ta lokalizacja wywołuje spore kontrowersje
PS. Tak przypadkiem tytuł tego wpisu nawiązuje do niedawno obejrzanej przeze mnie świetnej sztuki w Teatrze W. Siemaszkowej – „Trzy siostry” A. Czechowa.
guzik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 84
Na forum od: 08 mar 2015, 12:14

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 28 kwie 2016, 18:25

porteño pisze:
jasiop pisze:
porteño pisze:... Zapraszaniem samochodów do centrum jest lokalizowanie w nim urzędów, banków, instytucji i galerii handlowych.
Gdyby je porozsiewać po poszczególnych dzielnicach, ruch w centrum znacznie by zmalał, bo i ludzie nie mieliby potrzeby tak często po nim jeździć.

Jesteś w 100 % pewien, że wtedy zmaleje (w zauważalnym stopniu) ruch w centrum ?

Na 100% to niczego nie można być pewnym, ale to raczej oczywiste.

I tu właśnie potrzebna jest wiedza jak powinno planować się rozwój miasta ...

Dwie sytuacje:
A. w centrum urzędy, banki, instytucje czy galerie
1. centrum jest najlepiej skomunikowanym obszarem miasta
2. mieszka tam lub funkcjonuje w różnoraki sposób stosunkowo duża liczba osób
3. osoby te mają w zasadzie w zasięgu swoich nóg - spacer do 15 min wszystkie dostępne cele podróży
4. inni mieszkańcy mogą dostać się tam za pomocą: a/ roweru, b/ MPK /c/ samochodu

B. urzędy, banki, instytucje czy galerie poza centrum, czyli na peryferiach
1. dostępność komunikacyjna mała
2/3 mała liczba osób w bezpośrednim otoczeniu
4. większość mieszkańców miasta (w tym mieszkańcy centrum) musi więc tam dotrzeć a/ samochodem bo to w zasadzie jedyne rozsądne wyjście (najwygodniej i najszybciej) b/ MPK c/ rowerem
Czy w centrum w takim razie na 100 % zmaleje ruch, skoro na pewno wzrośnie ruch miedzy osiedlami ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 29 kwie 2016, 0:42

jasiop pisze:Dwie sytuacje:
A. w centrum urzędy, banki, instytucje czy galerie
1. centrum jest najlepiej skomunikowanym obszarem miasta
2. mieszka tam lub funkcjonuje w różnoraki sposób stosunkowo duża liczba osób
3. osoby te mają w zasadzie w zasięgu swoich nóg - spacer do 15 min wszystkie dostępne cele podróży
4. inni mieszkańcy mogą dostać się tam za pomocą: a/ roweru, b/ MPK /c/ samochodu

1. Każdą dzielnicę można dobrze skomunikować.
2. "Funkcjonuje" dzięki owym miejscom pracy rzeczywiście, mieszka już niekoniecznie taka duża.
3. A kto to podróże po centrum organizuje? Albo jedzie się do banku, albo do urzędu, albo do galerii - rzadko załatwia się wszystko naraz.
4. Jak w każde inne miejsce w mieście.

jasiop pisze:B. urzędy, banki, instytucje czy galerie poza centrum, czyli na peryferiach
1. dostępność komunikacyjna mała
2/3 mała liczba osób w bezpośrednim otoczeniu
4. większość mieszkańców miasta (w tym mieszkańcy centrum) musi więc tam dotrzeć a/ samochodem bo to w zasadzie jedyne rozsądne wyjście (najwygodniej i najszybciej) b/ MPK c/ rowerem
Czy w centrum w takim razie na 100 % zmaleje ruch, skoro na pewno wzrośnie ruch miedzy osiedlami ?

1. Niekoniecznie, a przynajmniej wcale tak nie musi być.
2/3. Banki i tak powinny być na wszystkich osiedlach, a do większości instytucji i urzędów zagląda się sporadycznie, a największy ruch do nich zapewnia armia pracowników tam zatrudnionych.
4. To tak samo jak do centrum, ale przynajmniej do jednego urzędu pojadą na Baranówkę, do innego na Nowe Miasto, a do galerii na Staromieście i natężenie ruchu się rozłoży.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: PzD91 » 29 kwie 2016, 11:08

Aleja Rejtana zostanie przedłużona do ul. Ciepłowniczej w ciągu 4-5 lat. Miejski Zarząd Dróg zleci wkrótce opracowanie projektu inwestycji.


Czytaj więcej: http://www.nowiny24.pl/wiadomosci/rzesz ... l,9931888/


Dobrze, ze przynajmniej coś mówią o tym, bo od dłuższego czasu była cisza.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1647
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 29 kwie 2016, 20:56

porteño pisze:[
1. Każdą dzielnicę można dobrze skomunikować.
2/3. Banki i tak powinny być na wszystkich osiedlach, a do większości instytucji i urzędów zagląda się sporadycznie, a największy ruch do nich zapewnia armia pracowników tam zatrudnionych.
4. To tak samo jak do centrum, ale przynajmniej do jednego urzędu pojadą na Baranówkę, do innego na Nowe Miasto, a do galerii na Staromieście i natężenie ruchu się rozłoży.

Co może być a nie jest nie pisze się w rejestr...
Obszary miasta poza śródmieściem będą zawsze upośledzone pod względem komunikacji - taka ich po prostu natura.
Armia pracowników winna dojeżdżać K.M.
Przy "decentralizacji" celów podróży natężenie ruchu się rozłoży na całe miasto, tak to prawda, ale z uwagi na całkiem inne proporcje w środkach transportu to ogólnie wzrośnie liczba podróży zwłaszcza samochodami ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 29 kwie 2016, 20:59

PzD91 pisze: Dobrze, ze przynajmniej coś mówią o tym, bo od dłuższego czasu była cisza.

Hehehe, teraz czekajmy na niusa o kolejce, bo od dłuższego czasu cisza ;-)
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 29 kwie 2016, 22:31

jasiop pisze:Obszary miasta poza śródmieściem będą zawsze upośledzone pod względem komunikacji - taka ich po prostu natura.

Nie powiedziałbym, że Powstańców Warszawy, Rejtana, Marszałkowska, Dąbrowskiego, Hetmańska czy Krakowska są "upośledzone" komunikacyjnie.

jasiop pisze:Armia pracowników winna dojeżdżać K.M.

Bzdura. Każdy dojeżdża takim środkiem transportu, jakim jest mu najwygodniej. Jak przystanek ma daleko od domu, to logiczne, że będzie wolał auto.
Dziś się wybrałem na ulicę św. Kingi, gdzie rośnie coraz większe osiedle, a najbliższe przystanki albo na Lwowskiej, albo na Olbrachta - do każdego z nich przynajmniej jakieś dziesięć minut spaceru po ulicy (bo na św. Kingi nawet chodnika w całości nie wybudowano), albo po jakichś budowlanych płytach. Żenujące... A co gorsze, że nawet po skończeniu tego osiedla i dróg dojazdowych, nic nie zapowiada się na puszczenie tamtędy żadnej linii MPK, gdyż zatoczek nie przewidziano. Nie może więc dziwić, że ww. przystanki świecą pustkami, a każdy wsiądzie w samochód.

jasiop pisze:Przy "decentralizacji" celów podróży natężenie ruchu się rozłoży na całe miasto, tak to prawda, ale z uwagi na całkiem inne proporcje w środkach transportu to ogólnie wzrośnie liczba podróży zwłaszcza samochodami ...

Chyba że komunikacja miejska oraz infrastruktura rowerowa zostaną lepiej zaprojektowane.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 29 kwie 2016, 23:13

porteño pisze:
jasiop pisze:Obszary miasta poza śródmieściem będą zawsze upośledzone pod względem komunikacji - taka ich po prostu natura.

Nie powiedziałbym, że Powstańców Warszawy, Rejtana, Marszałkowska, Dąbrowskiego, Hetmańska czy Krakowska są "upośledzone" komunikacyjnie.

jasiop pisze:Armia pracowników winna dojeżdżać K.M.

Bzdura. Każdy dojeżdża takim środkiem transportu, jakim jest mu najwygodniej.

jasiop pisze:Przy "decentralizacji" celów podróży natężenie ruchu się rozłoży na całe miasto, tak to prawda, ale z uwagi na całkiem inne proporcje w środkach transportu to ogólnie wzrośnie liczba podróży zwłaszcza samochodami ...

Chyba że komunikacja miejska oraz infrastruktura rowerowa zostaną lepiej zaprojektowane.

1 co nie znaczy, że nie ma osiedli, które są "upośledzone" tylko ich tu nie wymieniłeś ...
2 zadaniem "miasta" jest prowadzenie takiej "polityki" transportowej by była ona jak najbardziej wydajna, a to zapewnia głównie K.M.
Obecnie, jak stwierdzają wszyscy niezależni fachowcy i specjaliści od transportu, którzy opracowywali różnorakie dokumenty obejmujące tematykę transportu i komunikacji na zlecenie ratusza (studia, strategie czy programy) "pojemność" naszego miasta z uwagi na liczbę samochodów osobowych osiągnęła w zasadzie swoje maksimum.
3 Chyba, że ... Ale na chwilę obecną mamy stan "niedasizmu" ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1558
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: porteño » 29 kwie 2016, 23:25

jasiop pisze:1 co nie znaczy, że nie ma osiedli, które są "upośledzone" tylko ich tu nie wymieniłeś ...
2 zadaniem "miasta" jest prowadzenie takiej "polityki" transportowej by była ona jak najbardziej wydajna, a to zapewnia głównie K.M.
Obecnie, jak stwierdzają wszyscy niezależni fachowcy i specjaliści od transportu, którzy opracowywali różnorakie dokumenty obejmujące tematykę transportu i komunikacji na zlecenie ratusza (studia, strategie czy programy) "pojemność" naszego miasta z uwagi na liczbę samochodów osobowych osiągnęła w zasadzie swoje maksimum.
3 Chyba, że ... Ale na chwilę obecną mamy stan "niedasizmu" ...

1 - Przecież oczywistym jest, że na osiedle z samymi domkami i to rozproszonymi, nikt nie zorganizuje autobusów co pięć minut.
Nikt też nie chce lokalizować urzędów i instytucji na Załężu czy Budziwoju, ale odciążyć śródmieście można właśnie poprzez przeniesienie części administracji stamtąd do innych, "nieupośledzonych" komunikacyjnie - jak to nazwałeś, dzielnic.
2 - No i co, że osiągnęła? Miasto niech realizuje swe zadania w ramach poprawiania wydajności komunikacji zbiorowej (czy skutecznie, czy też nie, to już inny temat), ale zmusić nikogo do przesiadania się w autobus nie może. Żyjemy w końcu w wolnym kraju.
3 - Nie wiem, czy ZTM się z Tobą zgodzi w tej kwestii, ale zawsze możesz do nich napisać i podesłać im swoje propozycje na "dasizm". ;)
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1042
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości