PanKrzychu pisze:Przy okazji dobrze byłoby przebudować te niecałe 300 metrów Krakowskiej:
1. Dodać pas na tym odcinku od południowej strony. Ten króciutki fragment stwarza ogromne korki, bo ogranicza przejazd na jednej rundzie świateł o ponad połowę tego, co mogłoby przejechać, gdyby była zachowana ciągłość 2 pasów.
2. Przenieść przejście dla pieszych na światła albo przynajmniej zlikwidować lub przenieść za przystanek autobusowy ekrany dźwiękochłonne. W obecnej formie jest ono bardzo niebezpieczne, w szczególności odkąd zmienione zostały przepisy pierwszeństwa pieszych na przejściach. Byłem już wielokrotnie świadkiem ostrego hamowania w tym miejscu, bo piesi nie są widoczni do ostatniej chwili.
Popieram, że powinno się poszerzyć drogę w tamtym miejscu, bo zwężenie tam jest bez sensu. Również uważam, że to przejście jest niebezpieczne dla pieszych, ale niestety pieszy nie ma na nim pierwszeństwa zgodnie z ostatnim punktem poniższego:
Pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach:
gdy przechodzi przez przejście dla pieszych, które zostało poprowadzone przez tory tramwajowe. W takim przypadku pierwszeństwo ma pojazd szynowy – art. 13 ust. 1a ustawy PoRD.
gdy przechodzi przez jezdnię na przejściu, ale sugerowanym. Przejście sugerowane jest wyjęte spod pierwszeństwa pieszych – art. 13 ust. 2 ustawy PoRD.
gdy droga jest dwujezdniowa (z jezdniami oddzielonymi wysepką lub urządzeniem drogowym), a pieszy przechodzi przez pierwszą z jezdni. Na drugiej jeszcze nie ma pierwszeństwa – art. 13 ust. 8 ustawy PoRD.
gdy miałby wejść bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd – art. 14 pkt 1 lit. a ustawy PoRD.
gdy wychodzi spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi – art. 14 pkt 1 lit. b ustawy PoRD.