Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Grzegorz44 » 21 lip 2020, 10:05

Znamy oferty jakie wpłynęły w przetargu na budowę infrastrukturalnej części Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA), która ma połączyć Rzeszów z kilkunastoma podkarpackimi gminami oraz portem lotniczym w Jasionce.

Pierwszy przetarg unieważniono ze względu na to, że oferty wykonawców znacznie przekraczały budżet inwestycji. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które prowadzą całe postępowanie, w czerwcu ponownie ogłosiły przetarg. I tym razem okazało się, że z wyborem wykonawcy może być problem.

Zgłosiło się siedem firm, ale oferta każdej z nich znacznie przewyższa kwotę jaką dysponuje zamawiający. To 374,405 mln zł brutto.


http://czytajrzeszow.pl/?idd=10&id=1189 ... &pagebl1=0
Grzegorz44
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 175
Na forum od: 16 maja 2017, 18:33

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 21 lip 2020, 13:45

To było do przewidzenia że się nie uda, że ceny będa dalej z kosmosu. Jeśli marszałek nie dołoży kasy to ten cały projekt trafi do szuflady.
Ewentualnie zająć się tym co już jest, a za jakiś czas wrócić do ambitnych planów
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 1555
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jbdex » 17 sie 2020, 20:55

EU07 pisze:No niestety nie jest to takie proste aby omawianą bazę kolejową usytuować sobie ot tak na Załężu. Kolej to nie klocki Lego. To że mamy tam tory nie znaczy że tak prosto zrobić tam bazę o dość sporym ruchu zważywszy na plany rozwoju PKA. Celowo podałem Przeworsk i Dębicę bo tam mamy istniejącą infrastrukturę, która przez wiele lat obsługiwała tabor w liczbie dużo większej aniżeli dysponować będzie PKA. W miastach tych przez dziesiątki lat funkcjonowały lokomotywownie PKP, które można ożywić lub wybudować nową bazę. Nawiasem mówiąc przez kilka lat Koleje Małopolskie serwisowały część swoich składów właśnie na terenie byłej lokomotywowni w Dębicy.


Nie wiem gdzie wy ludzie zdobywacie takie "informacje" ale są to kompletne bzdury. "Nie znam się, nie wiem, ale się wypowiem". Koleje małopolskie nigdy nie serwisowały się w lokomotywowni w Dębicy, ponieważ w momencie powstania spółki kolei małopolskich, a raczej jej fizycznego funkcjonowania, lokomotywownia w Dębicy już nie pracowała, więc proszę forumowiczów nie wprowadzać w błąd. Coś dzwoni ale szanowny "EU07" nie za bardzo wie, w którym kościele. Koleje małopolskie owszem robiło przeglądy ale w Tabor Dębica po tym jak Przewozy Regionalne nie przedłużyły umowy z Kolejami małopolskimi na serwis i mycie. Natomiast lokomotywownia w Przeworsku jest dzierżawiona przez PolRegio odkąd pamiętam. Na dzień dzisiejszy, jak i ze wcześniejszych rozmów połączenia PKA miały obsługiwać kadry PolRegio z Rzeszowa i jest to już pewne. Tak czy inaczej tabor zakupiony w ramach PKA będzie "nocował" w Rzeszowie, Dębicy, Przeworsku, Kolbuszowej i w Strzyżowie, ponieważ z samego rana będzie musiał obsłużyć pierwsze kursy na szlaku do Rzeszowa. Przeglądy będą wykonywane raczej w Przeworsku w halach PolRegio póki co kolwiek nie powstanie, o ile powstanie. Co innego gdyby powstała spółka kolejowa Koleje podkarpackie, no ale Marszałek województwa raczej przewidział że jest to nierealne, biorąc pod uwagę czas szkolenia drużyn trakcyjnych i konduktorskich, a chcąc uruchomić PKA jak najszybciej.
jbdex
Świeżak
 
Posty: 3
Na forum od: 17 sie 2020, 19:13

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: EU07 » 18 sie 2020, 8:50

Szanowny Panie. Proszę o wskazanie miejsca, w którym napisałem że KM serwisowaly tabor W LOKOMOTYWOWNI w Dębicy? Użyte przeze mnie formułowanie NA TERENIE to chyba subtelna różnica. TABOR kiedy zaczął serwisowac KM to przez krótki czas robił to właśnie na terenie byłej lokomotywowni, której część przez dluzszy czas dzierzawił. A może mam wdawać się w szczegóły i genezę powstania ZPN Tabor Dębica i wrzucać wykaz zmian w księgach wieczystych dot. obecnych terenów Taboru?To też w dużej części byłe tereny PKP.To kiedy przestała funkcjonować Lokomotywownia nie jest żadną tajemnicą. A idąc Pana tropem czepiania się szczegółów.Proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd gdyż coś takiego jak Lokomotywownia w Przeworsku nie istnieje podobnie jak ta w Dębicy. Dzisiaj to Hala utrzymania Taboru POLREGIO. Sens mojej wypowiedzi był taki, że zarówno Przeworsk jak i Dębica infrastrukturalnie i technicznie są dobrym wyborem na miejsce bazy technicznej czy też jak ją sobie ktoś nazwie. Nalegałbym również na uspokojenie języka wypowiedzi.W przestrzeni publicznej mamy aż nadto agresji więc może zostawmy branżowe fora w spokoju.
EU07
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 13
Na forum od: 02 lut 2020, 18:25

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jbdex » 18 sie 2020, 12:14

EU07 pisze:Szanowny Panie. Proszę o wskazanie miejsca, w którym napisałem że KM serwisowaly tabor W LOKOMOTYWOWNI w Dębicy? Użyte przeze mnie formułowanie NA TERENIE to chyba subtelna różnica. TABOR kiedy zaczął serwisowac KM to przez krótki czas robił to właśnie na terenie byłej lokomotywowni, której część przez dluzszy czas dzierzawił.

Napisał Pan na terenie lokomotywowni w Dębicy, więc teren lokomotywowni to ten wokół niej, a KMŁ zjeżdżały do Dębicy Towarowej a następnie na Bocznicę TABORU. To dwie inne lokalizacje. Jak najbardziej były to tereny PKP.
EU07 pisze:A idąc Pana tropem czepiania się szczegółów.Proszę nie wprowadzać forumowiczów w błąd gdyż coś takiego jak Lokomotywownia w Przeworsku nie istnieje podobnie jak ta w Dębicy. Dzisiaj to Hala utrzymania Taboru POLREGIO.

Konserwator zabytków wpisał budynki w Dębicy do rejestru jako lokomotywownia, to że ona nie funkcjonuje, nie znaczy że nie istnieje.Natomiast w Przeworsku lokomotywownia zmieniła funkcję, na budynek wagonowni a dziś jest to Obiekt infrastruktury usługowej, której operatorem są Przewozy Regionalne. jeżeli o szczegóły się rozchodzi.
EU07 pisze:Sens mojej wypowiedzi był taki, że zarówno Przeworsk jak i Dębica infrastrukturalnie i technicznie są dobrym wyborem na miejsce bazy technicznej czy też jak ją sobie ktoś nazwie.

Infrastrukturalnie Dębica się nie nadaje, budynek lokomotywowni jest zabytkiem więc i koszta duże. na dzień dzisiejszy tak jak napisałem we wcześniejszym poście, kursy w ramach PKA będzie obsługiwało PolRegio więc tabor będzie serwisowany w Obiekcie infrastruktury usługowej w Przeworsku a stał zapewne w Rzeszowie na torach postojowych bocznicy Przewozów Regionalnych.
EU07 pisze:Nalegałbym również na uspokojenie języka wypowiedzi.W przestrzeni publicznej mamy aż nadto agresji więc może zostawmy branżowe fora w spokoju

Co takiego w mojej wypowiedzi było nie spokojne? Jeżeli jest to branżowe forum to i pasowało by znać branżowe określenia i orientować się, gdzie i co się znajduje w danym temacie.
jbdex
Świeżak
 
Posty: 3
Na forum od: 17 sie 2020, 19:13

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: EU07 » 18 sie 2020, 13:18

Napisałem cyt. na terenie BYŁEJ lokomotywowni. A to jednak różnica.
Podkreślam raz jeszcze.Przez jakiś czas lokomotywa manewrowa ZPN TABOR ściągała KMŁ na teren byłej lokomotywowni i tam dokonywano prac serwisowych o których piszemy. Później stosowano już wyłącznie rozwiązanie z Towarową i ZPN.


Ponadto bardzo dziękuję za rozwinięcie tematu o istotne kwestie związane ze statusem prawnym omawianych nieruchomości.

Co do języka wypowiedzi.Dzwony, koscioły, brak wiedzy. Ja w przeciwieństwie do Pana nie robie osobistych wycieczek w Pana kierunku. Szanuję za wiedze i jak się domyślam duże doświadczenie w branży. Pragnę zauważyć że zboczylismy trochę z tematu. Chciałbym poznać Pana zdanie na temat lokalizacji bazy na Staroniwie, w mojej skromnej ocenie lokalizacji bardzo nietrafionej.
EU07
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 13
Na forum od: 02 lut 2020, 18:25

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: jbdex » 19 sie 2020, 21:47

Rzeszowska Staroniwa, jest dobrą lokalizacją na Halę Utrzymaniowo - Naprawczą dla PKA. Staroniwa niedługo doczeka się modernizacji nawierzchni jak i urządzeń sterowania ruchem kolejowym więc jest to idealna okazja na budowę Hali. Nawet biorąc pod uwagę przejazdy kolejowo - drogowe między Staroniwą a Głównym nie ma to wielkiego znaczenia jeżeli chodzi o czas oczekiwania przez pojazdy drogowe, ponieważ składy nie będą jeździć tam i z powrotem utrudniając przy tym ruch drogowy przez cały dzień. Ewentualną drugą lokalizacją, która wydaje się być osiągalna i dobra do tego przedsięwzięcia, jest grupa torów towarowych w Przeworsku. Jest tam infrastruktura kolejowa, którą można by było wykorzystać.

Tak czy inaczej najpierw niech ruszą przewozy w ramach PKA, bo budowa hali w tym momencie jest najmniej potrzebna jeżeli kursy obsługiwać będzie kadra PolRegio, która posiada swoje zaplecze i doświadczenie. Chcąc budować Halę U-N, należy posiadać wykwalifikowany personel do utrzymania i naprawy taboru. Takich ludzi marszałek nie ma. Podejrzewam że jeśli współpraca na linii Urząd Marszałkowski - PolRegio będzie przebiegała dobrze to do utworzenia licencjonowanego przewoźnika w postaci Kolei Podkarpackich nie dojdzie, bo wiąże się to ze zdobyciem personelu w postaci Maszynistów, kierowników pociągu, konduktorów itp. a to wymaga czasu. No chyba że mówimy o najbliższych 3/4 latach.
jbdex
Świeżak
 
Posty: 3
Na forum od: 17 sie 2020, 19:13

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: Nikoś » 20 sie 2020, 12:08

Ale jest problem nawet z tak prostą sprawą jak przetarg na te całą kolejke. Brakuje kasy a dołożyć trzeba nie mało
I budowa tej kolejki a zwłaszcza zaplecza na Staroniwie powinna być połączona z przebudową przejazdu na Langiewicza na bezkolizyjny. Bo już teraz jak spuszczą rampy to się od Witosa stoi ;) Miasto powinno w tym partycypować i koniec
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 1555
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: mariusz5 » 20 sie 2020, 20:23

W kontekście rozstrzygnięcia przetargu w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej już niedługo bardzo dobre wieści.
mariusz5
Świeżak
 
Posty: 5
Na forum od: 07 cze 2020, 12:14

Re: Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna

Postautor: maks » 22 lis 2020, 11:04

Ermat Group przeprowadzi dla kolei kampanię promocyjną Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... meracyjnej
maks
Maniak
Maniak
 
Posty: 2147
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: PzD91 i 4 gości