[ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: jasiop » 06 sie 2020, 22:37

Czy separcja ruchu jest zawsze zasadna i racjonalna ?

W zależności od rodzaju i natężenia ruchu samochodowego zalecane są różne rozwiązania dotyczące ruchu rowerów na drogach, i tak:
1. przy znacznym ruchu samochodów, a zwłaszcza pojazdów "gabarytowych" (autobusy, ciężarówki) oraz przy prędkościach powyżej 50 km/h zaleca się stosowanie całkowitej separacji rowerzystów od jezdni - czyli wydzielone poza nią DDR lub ciągi rowerowo-piesze
2. przy umiarkowanym natężeniu ruchu zaleca się wyznaczenie na jezdni specjalnyych pasów ruchu dla rowerów (szer. 1,5m)
3. w przypadku w miarę małego ruchu aut nie stosuje się w zasadzie żadnych udogodnień dla rowerzystów - poruszają sie oni po jezdni na tzw. "zasadach ogólnych"
W Europie coraz bardziej kładziej nacisk na bezpieczne i odpowiedzialne "współdzielenie" ulic przez wszystkich uczestników ruchu, począwszy od kierowców, przez rowerzystów a skończywszy na pieszych.

Wiecie gdzie zachodzi zdecydowana większość wypadków (kolizji) samochód - rower ?
Wcale nie są to jezdnie (ulice) !!! Zdecydowana większość tzw. zdarzeń drogowych z ich udziałem to przejazdy rowerowe ! Czyli paradoksalnie mówiąc to ścieżki rowerowe - a precyzjniej mówiąc przejazdy stwarzają obecnie największe zagrożenie.
Doświadczenia innych krajów (polskie statystyki też to w pewnym stopniu potwierdzają) że jazda rowerzysty po jezdni jest dla niego bezpieczna i komfortowa - oczywiście w przypadku gdy pozostali uczestnicy ruchu - tzn. kierowcy pojazdów samochodowych stosują się do przepisów oraz do tzw. zdrowego rozsądku ...
Ścieżki rowerowe nie są antidotum na wszystkie bolączki w ruchu rowerowym - nie da się ich zrobić wszędzie ! A przejazdy rowerowe, wedle wszystkich wszystkich statystyk są właśnie najbardziej "wypadkowymi" miejscami i nie zabezpieczają wogóle przed najczęstszym powodem wypadku - czyli nieustąpienia pierwszeństwa (zderzenia boczne) ...
Rowerzysta winien mieć możliwość jazdy po jezdni, gdy tylko warunki drogowe i charakter ruchu w danym miejscu na to pozwala. Rowerzysta jadący po jezdni (i przekraczający w ten sposób skrzyżowania) jest zdecydowanie lepiej widoczny i "przewidywalny" dla pozostałych uczestników ruchu.
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 868
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: icetruck » 06 sie 2020, 23:20

Nikoś pisze:Tylko że to jest droga wewnątrz osiedlowa.


No nie bardzo. Z braku laku (podziękowania dla ratusza) to jest dla wielu główna droga (i alternatywa dla Lwoskiej) komunikująca zachód miasta z ulicą Olbrachta... wystarczy zaobserwować dowolnego poranka jak duży tam jest ruch "tranzytowy" a nie osiedlowy...

jasiop pisze: oczywiście w przypadku gdy pozostali uczestnicy ruchu - tzn. kierowcy pojazdów samochodowych stosują się do przepisów oraz do tzw. zdrowego rozsądku


czyli tak jakby nie "u nas" w Polsce, daleko nie trzeba szukać - progi zwalniące raczej nie są umieszczone na Z. Starego dla dekoracji...
icetruck
Zaangażowany
Zaangażowany
 
Posty: 300
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: Doniek » 07 sie 2020, 6:55

Przebudowę tej ulicy to sobie chyba można włożyć między bajki ;) Od kiedy są plany naniesione na Geoportalu? Ruch jest tam bardzo spory, ciężko się jedzie autem a jeszcze gorzej rowerem. Próbowałem ostatnio po ludzku wjechać na Olbrachta od strony Lwowskiej, ale korek przy rondzie znacznie zniechęca jechać od tej strony. A tak szczerze mówiąc, już lepiej jakby pociągnęli temat budowy drogi przez Warneńczyka. do Olbrachta a nastepnie na Lwowską.
Doniek
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 705
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: porteño » 09 sie 2020, 17:16

Ścieżki rowerowe powinny być wszędzie, gdzie jest tylko na tyle miejsca, by je wcisnąć. Jako rowerzysta nigdy nie czułem się komfortowo, dzieląc jezdnię z samochodami. Ścieżki jednak powinny powstawać jak najdalej od dróg, żeby rowerzyści nie wdychali spalin. Zwłaszcza na osiedlach, które dawniej były wsiami typu Słocina, Wilkowyja, Przybyszówka, Załęże, Budziwój, Biała, Zwięczyca itd. jest mnóstwo miejsca, by między domami wytyczać nowe szlaki rowerowe prowadzące do centrum alternatywnymi drogami.
porteño
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 780
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: [ul.Zygmunta I Starego] Przebudowa

Postautor: yreks » 28 paź 2020, 12:01

yreks
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 88
Na forum od: 16 sie 2017, 8:39

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: karolki1989 i 5 gości