[al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Opinie i komentarze odnośnie pomyślnie zakończonych inwestycji mieszkaniowych

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Archi » 18 paź 2016, 9:36

krzysbylozajete pisze:Rozmwiałem własnie z kolegą, ktory ma mieszkanie w 1-szym etapie i mówi, że pierwsze nastepuje odbiór budowlany bądź też techniczny przez nabywce mieszkania. Sprawdza się poprawność wykonania itp. a nastepnie po tym odbiorze i usunięciu usterek (o ile coś będzie nie tak) za jakiś czas przyznawane są klucze. No i to ma sens.



Mieszkam w I etapie i wygląda to dokładnie tak jak napisałeś ;)
Wbrew pozorom odbiór mieszkania i przekazanie kluczy nie następuje w tym samym czasie...
Archi
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 29
Na forum od: 25 sty 2016, 16:29

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Archi » 18 paź 2016, 9:37

Aggsza pisze:Czy ktoś wie jak ustawić temperaturę wody? Bo leci letnia cały czas albo całkiem zimna.


Zgłaszałem ten problem do spółdzielni i dewelopera. Póki co jedni przekierowują do drugich. U mnie problem ten objawia się w ten sposób, że przez 30 sekund leci gorąca woda, a później nagle chłodna, tak jakbym miał bojler na 10 litrów...
Zgłoś ten problem również do dewelopera i spółdzielni, bo póki co robią wielkie oczy i mówią, że tylko ja mam taki problem i że pewnie za dużo wody używam...
Archi
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 29
Na forum od: 25 sty 2016, 16:29

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Nasz Gaj » 18 paź 2016, 10:39

vicomte pisze:
Aha, po tej laurce, nie będziecie sie wściekac, jeśli spoznie sie nieco z ostatnią, listopadową ratą? ;)



hehehe vicomte jak zwykle z humorem ;)
takich rzeczy niestety za pośrednictwem forum nie załatwimy :)
Musisz zadzwonić do biura, następnie napisać @ i otrzymasz stosowną odpowiedź ;)

Co do odbiorów, zgodnie z zapisami umowy deweloperskiej na odbiór mieszkania składa się jako pierwszy odbiór mieszkania pod względem technicznym.
Podczas tego odbioru sprawdzacie sobie wszystko - tynki, wylewki, okna, drzwi, płytki na balkonach, elektrykę itd.
Jeżeli czegoś nie sprawdziliście, bo np. nie było prądu - można dopisać uwagę - nie sprawdzono ... i wtedy macie dodatkową możliwość zweryfikować sobie to na etapie późniejszym (np. przy okazji następnego spotkania).
Jeżeli są usterki ustala się termin ich usunięcia - umownie jest na to 14 dni. Chyba, że usterka dotyczy np. porysowanych szyb lub innej rzeczy, która wymaga zamówienia i wymiany ustala się inny termin adekwatny do terminów producenta.

W chwili, w której odbieracie klucze do mieszkania wszystkie usterki istotne powinny zostać usunięte!
Następuje wtedy również odczytanie liczników, dostajecie komplet kluczy (plus szczegółową informację, który co otwiera, gdzie można jaki klucz dorobić itd.) plus instrukcję użytkowania mieszkania, z którą bardzo pilnie powinniście się zapoznać - jeszcze przed rozpoczęciem prac wykończeniowych lub zaznajomić z tym swoje ekipy remontowe :)

Jest tam szereg ważnych informacji - poza namiarami na wykonawcę, dewelopera, jest tam również namiar na dostawcę bramy garażowej, okien, balustrad itd. są też instrukcje obsługi sprzętów zamontowanych w mieszkaniu itd. itd. :)

Wszystkiego dowiecie się Państwo w odpowiednim czasie :)

Najlepiej w tym kwestiach kontaktować się z osobami, które Państwa obsługują w biurze sprzedaży w celu rozwiania ewentualnych wątpliwości na wczesnym etapie.

Archi pisze:
Aggsza pisze:Czy ktoś wie jak ustawić temperaturę wody? Bo leci letnia cały czas albo całkiem zimna.


Zgłaszałem ten problem do spółdzielni i dewelopera. Póki co jedni przekierowują do drugich. U mnie problem ten objawia się w ten sposób, że przez 30 sekund leci gorąca woda, a później nagle chłodna, tak jakbym miał bojler na 10 litrów...
Zgłoś ten problem również do dewelopera i spółdzielni, bo póki co robią wielkie oczy i mówią, że tylko ja mam taki problem i że pewnie za dużo wody używam...


Archi - Tak jak przekazaliśmy Ci w dniu wczorajszym (wczoraj zgłosiłeś nam ten problem) - to najprawdopodobniej kwestia zbyt małej mocy zamówionego ciepła (z tego co pamiętam z moich ust nie padło zdanie, że "zużywacie zbyt dużo wody" ;) więc nie do końca jestem w stanie się zgodzić ze zdaniem powyżej ;)
Zasugerowałam, że widocznie nie wszystkie osoby, które mieszkają zgłosiły ten fakt do spółdzielni lub źle są podane ilości osób, stąd szybkie spadki temperatur... Po prostu system nie wyrabia, bo zbyt dużo osób w jednym czasie chce korzystać z wody/ciepła, a moc zamówiona na ten moment nie jest w stanie tego przerobić.
Spółdzielnia zatem we współpracy z Państwem powinna ustalić jaka moc jest wymagana, aby system funkcjonował bez zastrzeżeń.
Dziś jest spotkanie w tej sprawie z Metalowcem, więc mam nadzieję, że wszystkie niejasności zostaną na nim bezpośrednio wyjaśnione :)
Jeżeli pojawiają się Wam jakieś problemy jak najbardziej na bieżąco zgłaszajcie to również nam - dzwoniąc lub pisząc @.
Wtedy mamy nad tym większą kontrolę ;)

Pozdrawiamy
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 14:17 przez Nasz Gaj, łącznie zmieniany 1 raz
Nasz Gaj
Deweloper
Deweloper
 
Posty: 78
Na forum od: 18 mar 2015, 13:04

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: vicomte » 18 paź 2016, 13:38

Ufff, dzięki za wyjaśnienia, bo już myślałem, że po podpisaniu protokołu odbioru mieszkania będę czekał na moje wymarzone klucze nie wiadomo ile ;-)
Jeśli chodzi o letnią wodę, to najprawdopodobniej standardowe problemy z nowo-oddanym blokiem. Zarządca zamówił mniej ciepła, niż to było projektowane, ponieważ nie mógł oprzeć się na doświadczeniu z poprzednich miesięcy i jakiejś średniej, a słusznie przyjął, że nie wszystkie mieszkania są zamieszkałe. Nie zrobił tego ze złej woli, naturalnie, tylko by zaoszczędzić kosztów mieszkańcom. Stąd być może też wzięła się "spychologia" - mógł się tłumaczyć na przykład, że deweloper gdzieś tam wprowadził go w błąd, wiadomo, że deweloper zrzucił winę na Zarządcę, bo on jest odpowiedzialny za zamawianie ciepła i koło się zamknęło.
Aby zrozumieć problem, trzeba- w uproszczeniu, bo nie jestem inżynierem- poznać zasady funkcjonowania logoterm w blokach, zasilanych ciepłem systemowym z miasta (czyli elektrociepłowni jakiejś).
Ciepło systemowe (gorąca woda) wpada do magistrali w bloku i tam krąży. Zasila w ciepło Wasze indywidualne wymienniki ciepła ( które są czynne cały czas- stąd jedna z zalet logoterm- możliwość włączenia sobie indywidualnego okresu grzewczego w mieszkaniu w zimny sierpniowy wieczór), a te podgrzewają zimną wodę. Minusem tego systemu są opłaty za zamówione a nawet niewykorzystane ciepło, bowiem woda w magistrali niestety stygnie, nie wymyślono jeszcze systemu, który by zminimalizował straty ciepła do zera- fizyka tak mówi, póki co. Ktoś musi za nie płacić, a płaci się za to solidarnie-jakby każdy wyjechał na urlop do USA i zakręcił wszystkie liczniki, a został by tylko lokator x, co wtedy? Jeżeli ciepła systemowego nie starcza, wymiennik nie podgrzeje wody do tych - dajmy na to, 45 stopni, dlatego mogło się też komuś wyrwać, że ktoś za dużo zużywa wody na przykład, bo po prostu przyjął że x lokatorów zużyje y wody ;-) Z pewnością sytuacja unormuje się w najbliższym czasie.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2016, 15:16 przez vicomte, łącznie zmieniany 1 raz
vicomte
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 487
Na forum od: 23 lis 2015, 9:14

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Nasz Gaj » 18 paź 2016, 14:13

vicomte pisze:Ufff, dzięki za wyjaśnienia, bo już myślałem, że po podpisaniu protokołu odbioru mieszkania będę czekał na moje wymarzone klucze nie wiadomo ile ;-)


hehehe może nie będzie tak źle :)
Z treści, które tu zamieszczasz wynika, że jesteś raczej optymistą, więc - myśl pozytywnie! Będzie OK :)
Usterki staramy się usuwać w miarę możliwości szybko, przy czym na szczęście przy I etapie, nie były one jakieś mocno znaczące - tzn. coś doczyścić, domyć itp. bo większość uwag była właśnie tego typu :)
Wiadomo sporadycznie może pojawić się coś poważniejszego typu rysa na oknach/drzwiach itp. i to wtedy wymaga czasu, ale nie wstrzymuje Państwa w zakresie wykańczania mieszkań - szybę można wymienić później, a podłogę w między czasie można układać ;)

Dlatego o usterki proszę się nie obawiać - usuwamy je bez problemu :)

Wracając jeszcze do II etapu - jest tam łącznie 169 mieszkań, dlatego kwestia rozplanowania wszystkich odbiorów wymaga czasu i odpowiedniej koordynacji, stąd dziś ciężko jeszcze jest ustalać jakikolwiek grafik w tym zakresie, ale jak będziemy bliżej terminu z pewnością coś w tym zakresie się pojawi i będziemy się z Państwem kontaktować ;)
Będziemy organizować to w odpowiednim czasie, przy czym jeżeli komuś mocno będzie się spieszyć prosimy również o informację w tym zakresie (oczywiście nie przez forum, a przez biuro sprzedaży ;) ), będziemy to uwzględniać przy ustalaniu grafiku odbiorów.

Dziękujemy vicomte za doprecyzowanie kwestii z wodą :) Na Ciebie zawsze można liczyć! :D

Pozdrawiamy i życzymy miłego dnia! :)
Nasz Gaj
Deweloper
Deweloper
 
Posty: 78
Na forum od: 18 mar 2015, 13:04

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: vicomte » 19 paź 2016, 4:26

Życzę powodzenia w sprzedaży Waszej nowej inwestycji, "Dzielnicy parkowej", pomimo, że poczułem ukłucie zazdrości, gdy piszecie o niej, jako o ulepszonej wersji naszego osiedla ;)
No, ale skoro w swoim wniosku o wydanie warunków środowiskowych do władz miasta piszecie o estakadzie, to nie mam pytań... :)

Skończyła się poprzednia władza, a więc ciepła woda w kranie ( :) ), dzieki nowej mamy nasz wspaniały, swieżutki "ekran akustyczny" niemal gotowy :)
Obrazek
vicomte
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 487
Na forum od: 23 lis 2015, 9:14

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Nasz Gaj » 19 paź 2016, 9:56

hehehe z wodą już dziś nie powinno być problemu :) Metalowiec ma zadziałać w temacie :)

A co do ulepszonej wersji NG - chodzi głównie o to, że wiele Waszych uwag zostało wykorzystanych przy przygotowywaniu nowego projektu pod nazwą właśnie "Dzielnica Parkowa", czyli naszej nowej inwestycji przy ul. Paderewskiego w Rzeszowie :)
i co więcej myślę, że Twoje ukłucie było mniej więcej porównywalne do tego, które poczuli mieszkańcy I etapu, gdy dowiedzieli się, że II i III etap NG na balkonach będzie miał szkło ;) ale może nie wracajmy już do tego tematu, bo ten wątek ciągnął się tu wystarczająco długo ;)

W świetle powyższego myśl raczej, że Twoje mieszkanie jest ulepszoną wersją I etapu NG :) może tym myśleniem zniwelujesz nieco uczucie zazdrości, które Ci towarzyszy obecnie ;) a z drugiej strony na nową inwestycję musiałbyś jeszcze ok. 2 lata czekać, a skoro jesteś z nami od początku (pisałeś wcześniej, że na zakup decydowałeś się na etapie palowania) to wystarczająco długo już czekasz, więc należy Ci się otrzymanie kluczy już niebawem :)

PS - może na samym końcu w końcu ujawnisz nam kim byłeś :D
Czekamy z niecierpliwością :D

Pozdrawiamy
Nasz Gaj
Deweloper
Deweloper
 
Posty: 78
Na forum od: 18 mar 2015, 13:04

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: Archi » 19 paź 2016, 15:15

Nasz Gaj pisze:Archi - Tak jak przekazaliśmy Ci w dniu wczorajszym (wczoraj zgłosiłeś nam ten problem) - to najprawdopodobniej kwestia zbyt małej mocy zamówionego ciepła (z tego co pamiętam z moich ust nie padło zdanie, że "zużywacie zbyt dużo wody" ;) więc nie do końca jestem w stanie się zgodzić ze zdaniem powyżej ;)
Zasugerowałam, że widocznie nie wszystkie osoby, które mieszkają zgłosiły ten fakt do spółdzielni lub źle są podane ilości osób, stąd szybkie spadki temperatur... Po prostu system nie wyrabia, bo zbyt dużo osób w jednym czasie chce korzystać z wody/ciepła, a moc zamówiona na ten moment nie jest w stanie tego przerobić.
Spółdzielnia zatem we współpracy z Państwem powinna ustalić jaka moc jest wymagana, aby system funkcjonował bez zastrzeżeń.
Dziś jest spotkanie w tej sprawie z Metalowcem, więc mam nadzieję, że wszystkie niejasności zostaną na nim bezpośrednio wyjaśnione :)
Jeżeli pojawiają się Wam jakieś problemy jak najbardziej na bieżąco zgłaszajcie to również nam - dzwoniąc lub pisząc @.
Wtedy mamy nad tym większą kontrolę ;)

Pozdrawiamy


Niedokładnie to napisałem i stąd wyszło nieporozumienie. Szczerze mówiąc do Was jako dewelopera nie mam zastrzeżeń, a słowa "zużywacie za dużo wody" usłyszałem od Metalowca. Oczywiście przekazywałem im Wasze spostrzeżenia na temat zbyt małej ilości ciepła dostarczanej do budynku, na co Pan Technik stwierdził, że to nie o to chodzi, że najwidoczniej pompa czy też piec (nie wiem do końca jak ta technologia działa) ma za małą przepustowość, więc to Wasza wina... Zbyt pozytywnych skojarzeń z Metalowcem niestety nie mam...
Archi
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 29
Na forum od: 25 sty 2016, 16:29

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: vicomte » 19 paź 2016, 17:03

Archi, staralem sie- moze nieudolnie- wytlumaczyc, skad mogla sie wziac teoria o zbyt duzym zuzyciu wody. Owszem, nie jestem expertem, ale pierwszy raz w zyciu slysze, by przyczyna klopotow z ciepla woda w systemie, jaki jest w NG (cieplo miejskie+logotermy) byl jakis "piec". Ten pan technik mial mniej niz 50 lat? ...logotermy to swieza sprawa, moze byc zaskoczony :) Co innego "pompa", moze faktycznie cos nie dziala jak nalezy, czasem tak na poczatku z logotermami bywa, cieplo systemowe, ktore zasila logotermy musi powedrowac na wszystkie pietra...Wtedy technik z Metalowca natychmiast do domu a wzywamy firme, ktora montowala system w szachtach.
Nie czytalem tej "instrukcji obslugi ", ktora jest dolaczana do kluczy do mieszkania, ale jesli nie zawiera ona wyjasnien, co to jest logoterma i jak dziala, to deweloper powinien natychmiast ja uaktualnic. Pomoze to w wyjasnieniu wielu nieporozumien. Lokatorzy powinni wiedziec np., ze odleglosc mieszkania na klatce od logotermy tez ma znaczenie itp. itd.
vicomte
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 487
Na forum od: 23 lis 2015, 9:14

Re: [al. Powstańców W-wy] Nasz Gaj (N.G. Development)

Postautor: nikanika » 19 paź 2016, 21:36

Instrukcja do logotermy jest nader zdawkowa. Poza ustawieniem sterownika nic nie zawiera. Kaloryfery i podłoga są albo ciepłe albo zimne. Nie ma letnich. Na razie logoterma to pomyłka. Chyba, że jest jakiś ukryty sposób ustawiania, którego jeszcze nikt nie zdradził :D
nikanika
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 45
Na forum od: 15 mar 2015, 23:21

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości