autor: bystry » 30 mar 2024, 13:40
Czas powoli zabierać się za pozostałe deptaki i usuwanie samochodów z centrum, Jagielońska, Fircowskiego, Zamkowa, wszystkie do skrzyżowania z Zygmuntowską powinny być zamknięte dla samochodów i przebudowane na wzór ul. 3 Maja, Kościuszki i Grunwaldzkiej. Widok zaparkowanych samochodów, w szczególności na ul. 3 Maja na wysokości banków czy w okolicach radia jest odrażający.
Na pewno zamknięcie Matejki na czas remontu pokazało jak ważne jest zamknięcie tej ulicy trwale i zrobienie z niej deptaka. Ul. Słowackiego od skrzyżowania z ul. Króla Kazimierza powinna być wyłączona z ruchu i przebudowana podobnie aż po ulicę Moniuszki, modernizacja i wyłączenie z ruchu powinna obejmować również cały plac Farny. W trakcie tego remontu, w jakiś wieczorny weekend spacerowałem po Matejki, to był piękny widok widząc spacerujących ludzi po całej ulicy, jak w mieście turystycznym przez chwilę się poczułem.
Dzięki takim zabiegom mielibyśmy kawałek fajnego starego miasta, które zaczęło by mieć bardziej rozrywkowy i turystyczny wymiar.
O tym chyba mało kto mówi i taki pomysł podsuwał ale warto byłoby przebudować i wyłączyć z ruchu całą ulicę Bernardyńską, kompleks Bernardynów to bardzo cenny zabytek Rzeszowa, zrobienie deptaka w tym miejscu, który wychodziłby na wprost tego kompleksu było by świetną sprawą ale niestety kosztowną, trzeba by powrócić do koncepcji, o której kiedyś było głośno a mianowicie zrobienia parkingu w miejscu boiska szkoły podstawowej nr 1 i boiska na jego dachu. Żeby ten deptak miał sens to trzeba by wejść w partnerstwo publiczno-prawne i zrobić coś z budynkiem NOT, szmateksem przy Bernardyńskiej czy kamienicami na rogu Sobieskiego i Bernardyńskiej. Okolice Kompleksu Bernardynów i UW mają duży potencjał ale zabudowa o której wspomniałem skutecznie go hamuje ;/
Budynek NOTU czy sama Bernardyńska to byłoby dobre miejsce pod ulicę handlową, czy wręcz niewielki dom handlowy w miejscu NOT-u ale z dobrymi markami a nie byle czym.