Kolej w regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 07 maja 2018, 13:57

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... szow-jaslo




Kończą się już prace przy remontach lub przebudowie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mostów i 3 wiaduktów (w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów). Na finiszu SA również roboty na 23 skrzyżowaniach kolejowo-drogowych. Powstały wreszcie dodatkowe przystanki: Zaborów Błonia, Markuszowa i Jasło Fabryczne. W zakresie projektu jest też wymiana 12 km toru.
Od 22 czerwca ruch kolejowy na trasie Rzeszów - Jasło odbywał będzie się bez komunikacji zastępczej, czyli cały odcinek przejedziemy szynobusem.
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej 106 Rzeszów - Jasło, na odcinku Boguchwała - Czudec” wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-20120. Jego wartość to ponad 42 mln zł (netto).
Efektem dotychczasowych prac PLK za ponad 220 mln zł na trasie Rzeszów Jasło (były dwa projekty RPO na rewitalizację w latach 2010 – 2013) jest skrócenie czasu przejazdu o około 30 minut.


riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4765
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 12 maja 2018, 15:30

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 86943.html




Trakcja PRKiI z najlepszą ofertą na elektryfikację połączenia Rzeszów – Tarnobrzeg.

PKP PLK otworzyła oferty w przetargu na elektryfikację linii nr 71 z Rzeszowa do stacji Ocice pod Tarnobrzegiem. Wszystkie cztery propozycje przekraczają kosztorys inwestora.
W lutym PLK ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn. Elektryfikacja linii nr 71 Ocice – Rzeszów. Całkowita wartość zamówienia to 57 645 600 złotych netto. Więcej na temat przetargu piszemy tutaj.

Teraz PLK otworzyła oferty w postępowaniu. Najtańszą propozycję złożyła Trakcja PRKiI, wartą 76,5 mln złotych brutto. To więcej niż kosztorys, który brutto opiewa na 70,9 mln złotych. Swoje propozycje przedstawiły także konsorcja: Torpol-Intop (87,6 mln zł), ZUE-Electren (97,5 mln zł) oraz PKP Energetyka (82 mln zł).

Nie wiadomo jeszcze, czy PLK podwyższy budżet zamówienia, czy zdecyduje się unieważnić postępowanie. Termin wykonania zamówienia upływa w 847 dni po podpisaniu umowy.

Warto przypomnieć, że w kwietniu PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wykonanie projektu modernizacji linii Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew – w sumie 66 kilometrów linii kolejowych.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4765
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Re: Kolej w regionie

Postautor: riko » 30 lip 2018, 16:42

http://rzeszow-news.pl/ponad-30-mln-zl- ... do-czudca/




Z 60 do 100 km/h zwiększą prędkość pociągi na odcinku Boguchwała – Czudec. O kilka minut skróci się czas podróży na trasie Rzeszów – Jasło.

Będzie to możliwe dzięki dobiegającej końca modernizacji odcinka Boguchwała – Czudec. W poniedziałek PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z zarządem województwa podkarpackiego na współfinansowanie projektu na trasie Rzeszów – Jasło.

Inwestycja będzie kosztowała 53 mln zł, z czego 33 mln zł będzie pochodziło z unijnych funduszy – podkarpackiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Umowa daje gwarancję dokończenia inwestycji z pomocą Unii Europejskiej.

– To bardzo oczekiwana inwestycja, która umożliwia lepsze skomunikowanie kolejowe na południe regionu. Dzięki tej rewitalizacji dużo szybciej pasażerowie pojadą w kierunku Bieszczad – mówi Bogdan Romaniuk, wicemarszałek podkarpacki.

Modernizacja odcinka Boguchwała – Czudec jest jednym z ostatnich elementów wyremontowania całej linii nr 106 Rzeszów – Jasło, którą przeprowadzono w ostatnich latach.

Prace pomiędzy Boguchwałą a Czudcem obejmują wymianę torów, odnowienie peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i obiektów inżynieryjnych. Trwają ostatnie prace wykończeniowe, m.in. malarskie i porządkowe, trwa sprawdzanie urządzeń.

– Prace na tym odcinku już się kończą. Rewitalizacja linii pozwoliła na znaczące skrócenie czasu przejazdu pociągiem, a to jest najważniejsze dla pasażerów – twierdzi Andrzej Szydło, zastępca dyrektora PLK Regionu Południowego.

Dzięki modernizacji linii nr 106 na odcinku Boguchwała – Czudec prędkość pociągów zwiększy się z 60 do 100 km/h. Po pracach i zakończeniu testów urządzeń, pociągi pojadą szybciej. Będzie kolejne, kilkuminutowe skrócenie podróży na trasie Rzeszów – Jasło.

Do tej pory na tej trasie wymieniono 12 km toru oraz przebudowano 29 obiektów inżynieryjnych, w tym trzy mosty i trzy wiadukty w gminach: Boguchwała, Czudec, Strzyżów. Przebudowano także 23 przejazdy kolejowo-drogowe.

Od poniedziałku (30 lipca) na trasie Rzeszów – Jasło pasażerowie mogą korzystać z dodatkowych przystanków: Zaborów Błonia, Markuszowa, Jasło Fabryczne. Są też nowe perony na przystankach w Wisłoczance, Babicy, Babicy Kolonia – wyposażono je w nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne, perony są też lepiej oświetlone i czytelnie oznakowane.

Ponadto wybudowano specjalne pochylnie, która ułatwiają wsiadanie do pociągów.

– Już w lipcu, kiedy mogliśmy uruchomić dodatkową parę pociągów z Rzeszowa do Jasła, liczba pasażerów wzrosła o 70 procent. Od września uruchamiany kolejne pociągi i będzie to sześć par dziennie – zapowiada Bogdan Romaniuk.

Jak twierdzi Podkarpacki Urząd Marszałkowski, zmodernizowanie linii nr 106 pozwoli również na przywrócenie ruchu pociągów na linii nr 108 od Jasła do Zagórza i dalej na południe. Od września planowane jest uruchomienie czterech par pociągów w relacji Jasło – Zagórz oraz po dwie pary pociągów pomiędzy Zagórzem, Sanokiem, Łupkowem/Komańczą.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 4765
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: RZESZÓW-Staromieście

Poprzednia

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość