Zapowiedzi inwestycyjne

Aktualności dotyczące rzeszowskich inwestycji.

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: kornik » 31 gru 2018, 20:31

W wersji z żyletkami (jasnej) ma.

Pobawiłem się na szybko. Od razu lepiej

europa3remix.jpg
europa3remix.jpg (250.15 KiB) Przeglądany 2471 razy
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: WoJa » 31 gru 2018, 23:28

Od razu gorzej.

WJ
WoJa
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 130
Na forum od: 01 gru 2016, 12:05

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: jashsk » 01 sty 2019, 14:43

Według mnie nawet źle nie wygląda. Zwłaszcza jak poziom 0 będzie cofnięty względem 1 piętra i będzie komunikacja piesza w podcieniu.
jashsk
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 13 cze 2018, 17:17

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: kornik » 02 sty 2019, 11:09

Fakt, jedna elewacja z drugą może i średnio pasują do siebie, a część wysokościowa wygląda jakby przyleciała z jeszcze trzeciego projektu, ale z tym to już proszę iść do architektów. Ja tylko zmiksowałem ze sobą na szybko dwie wersje projektu, żeby pokazać o co mi chodzi.
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: pan.fotograf » 02 sty 2019, 21:56

kornik pisze:
yogi123 pisze:Wizki prosto od architekta
Obrazek

http://www.starchitekci.pl/projekty.html

Te projekty to porażka... Wielkie kloce całkowicie przytłaczające okolicę, w której powstają i żadna elewacja tego nie zmieni. Zbudować można "postument" z wizualizacji powyżej, i też dopiero po rozrzeźbieniu fasady, bo teraz jest 100 metrowa monotonna ściana. Część wysokościowa może powstać, ale w gabarytach Grunwaldzkiej 17.

yogi123 pisze:Ratusz chce wyrzucić, natomiast prezes galerii mówi, że będą budować dworzec podziemny dla autobusów.

I dlatego jest potrzebny plan miejscowy, który tego zakaże.


Co do MPZP i dworca to zgadzam się w 100%, w tej chwili Dworzec Podmiejski, Marcele czy Galicja przy Ogrodach decentralizują komunikacje w mieście. Powinien być jeden dworzec + ewentualne węzły przesiadkowe( i podmiejski w przyszłości może pełnić taką rolę). Wiecie co by było gdyby PKS + PKP połączyło siły dogadując się w sprawach finansowych i finalnie wybudowało RCK z prawdziwego zdarzenia razem z galerią dla podróżnych(np. na wzór Krakowskiej)? To by oznaczało odpływ wpływów z Europy i Galerii Rzeszów. Resztę dopowiedzcie sobie sami.

Inwestycja skojarzyła mi się jakoś tak z poznańską zabudową Andersia Business Centre Obrazek i jak sobie wejdziemy na na google maps: https://goo.gl/maps/FMfSWo32TWz to okazuje się, że pomimo podcieni, jakiś fajnych cofnięć w elewacji ta przestrzeń z chodnikiem nie funkcjonuje. Oczywiście jest to inne miejsce, ruch pieszy przyciąga bardziej rejon galerii stary browar znajdujący się za tymi biurowcami. Więc @kornik możesz mieć trochę racji odnośnie długości elewacji itd. Pomimo podcieni i zlokalizowania wejść do usług, może być tam za ciasno po wybudowaniu - jak na tłumy, które będą tamtędy przechodzić. Lepiej gdyby w połowie elewacji pojawiło się cofniecie lub przerwa w formie małego "placu" albo dziedzińca z jakaś zielenią i fontanną. Jak dobrze się przyjrzymy to między wieżami zaprezentowanymi na koncepcjach architektów w obu wersjach jest małe wcięcie - jak dla mnie nieco za małe... z 3x wieksze by się tam przydało. Ludzie już tak się przyzwyczaili do tego parkingu, że śmiało można by ten teren nazwać placem Marcela :D Taki wewnętrzny ukryty plac z nasadzeniami zieleni czy plumkającą wodą dałby schronienie od ostrego słońca i uprzyjemnił by pasażerom oczekiwanie na podróż. Mam na myśli coś co mogło się udać w Ogrodach Bernardyńskich z kawiarenką i przystankiem dla busów, ale jednak w bardziej ucywilizowanej wersji i nowocześniejsze. Nie zawsze maksymalizacja powierzchni nadającej się pod wynajem w parterze będzie skutkowała sukcesem dla budynku.
PS. Do elewacji i materiałów, trudno mieć zastrzeżenia. Motywy podpór w podcieniach i elewacji fajnie korespondują z podporami okrągłej kładki, można odnieść wrażenie, że to jeden obiekt. Dorzuciłbym więcej zieleni na elewacje, zamiast logotypów i reklam, które i tak niestety w każdym budynku się pojawiają, to takie pnącza naprzeciw stacji monitoringu jakości powietrza byłyby strzałem w dziesiątkę ;) I już inwestor może reklamować swój biurowiec jako przyjazny dla środowiska! ;)
Obrazek
Zaraz zaraz w głębi działki mamy drzewa! Co się z nimi stanie w momencie budowy? Na wizualizacjach ich nie ma...Miejmy nadzieje, że zostaną właściwie zabezpieczone! To teren pasa drogowego czy inwestora?
pan.fotograf
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 29
Na forum od: 11 sty 2018, 18:55

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: Nikoś » 03 sty 2019, 12:24

pan.fotograf pisze:wybudowało RCK z prawdziwego zdarzenia razem z galerią dla podróżnych(np. na wzór Krakowskiej)?

To jest najgorszy przykład jak nie budować, zaraz po Poznaniu.
Dworzec to ma być funkcja podstawowa a galeria czy też pasaż to dodatek a nie dominanta.
pan.fotograf pisze:Zaraz zaraz w głębi działki mamy drzewa! Co się z nimi stanie w momencie budowy? Na wizualizacjach ich nie ma...Miejmy nadzieje, że zostaną właściwie zabezpieczone! To teren pasa drogowego czy inwestora?
o faktycznie 2 drzewka :lol: bezcenne
To że właściciel chce przebudować to jedno inna kwestia finansowania tego wszystkiego. Jedyna szansa to przebudowa na biurowiec, bo galerii handlowych już sporo w mieście i okolicy
Nikoś
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 1006
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: porteño » 04 sty 2019, 16:48

Akurat Kraków i Poznań mają jedne z najlepszych dworców w Polsce. Idealne połączenie funkcji transportowej z handlową.
porteño
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 605
Na forum od: 24 lip 2014, 18:02

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: voy » 10 sty 2019, 20:51

Realia są odmienne, oto artykuł dot. tzw. chlebaka w Poznaniu:

http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,1521 ... wnych.html

W Poznaniu powinno się uczyć studentów architektury, jak nie projektować dworców. Nadano by w ten sposób sens obiektowi, który powstał wbrew zdrowemu rozsądkowi. Przy budowie tego kuriozum kierowano się wyłącznie chęcią zysku. Interes pasażerów i mieszkańców miasta został zepchnięty na boczny tor.


Przykładowe komentarze:

Stanowiska, z których odjeżdżają autobusy z dworca autobusowego pod Chlebakiem, są tak zaprojektowane, że przód autobusu stojącego na stanowisku jest pod chmurką, a tył pod dachem. Czyli ludzie stojący w kolejce do wejścia do autobusu (co czasami trochę trwa, gdy kierowca sprzedaje bilety), mogą czekać sobie na deszczu i moknąć. Ja tak czekałem, a lało jak z cebra. Normalny syf.


Kompletna porażka. Ostatnio aby dostać się z dworca City na peron 4 musiałem w deszczu wędrować z walizą kilkaset metrów. Stary dworzec zapewniał dostęp do wszyskich peronów suchą nogą, tunelem.
voy
Początkujący
Początkujący
 
Posty: 15
Na forum od: 31 sie 2014, 17:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: konradp » 23 sty 2019, 19:11

Czyżby na żwirowni będzie budowa wyciągu dla nart wodnych ?
Ma ktoś szersze info ?

Obrazek
konradp
Rozkręca się
Rozkręca się
 
Posty: 25
Na forum od: 24 sty 2018, 17:28

Re: Zapowiedzi inwestycyjne

Postautor: bogdanoo » 24 sty 2019, 0:14

z tego, co to osoby odpowiedzialne za wakeboarda pod Rzeszowem (info z 1szej ręki) starały się o coś takiego na Żwirowni, także wielce możliwe że to to :D
Awatar użytkownika
bogdanoo
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 896
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości