Firma LPP ogłasza oficjalne rozpoczęcie działalności swojego największego w Polsce magazynu
Firma LPP Logistics oficjalnie uruchomiła Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa. To magazyn o powierzchni blisko 70 tys. mkw. i możliwości składowania do 7 mln produktów, w którym może być realizowanych nawet 100 tys. zamówień dziennie.
LPP to właściciel najpopularniejszych marek odzieżowych w Polsce: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay.
W Jasionce pod Rzeszowem firma wybudowała swoje centrum logistyczne o powierzchni 69 tys. mkw., z którego zamierza wysyłać zamówienia do klientów indywidualnych z Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Ukrainy oraz krajów bałtyckich. Wcześniej LPP miało już magazyny w Pruszczu Gdańskim, Brześciu Kujawskim i Gdańsku oraz pięć magazynów do obsługi sprzedaży online w Polsce i za granicą.
- Uruchomienie Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa to ważny moment w rozwoju i zwiększaniu naszych mocy operacyjnych. Cieszymy się, że pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej obiekt został oddany do użytku zgodnie z założonym harmonogramem i jest w pełni dostosowany do naszych potrzeb – podkreśla Kamil Kawałek, manager ds. rozwoju sieci logistycznej LPP Logistics.
Magazyn LPP w Jasionce k. Rzeszowa. 5 tys. paczek na godzinę, 100 tys. zamówień dziennie
Nowatorskim rozwiązaniem, na które LPP Logistics postawiło na Podkarpaciu, jest zaawansowana technologia do wysyłki paczek. Jest to siedem zintegrowanych i automatycznych linii taśmociągów, podobnych, jakie spotkać można w dużych sortowniach kurierskich.
- Sorter wysyłkowy pozwoli transportować i rozsortowywać paczki na poszczególne regiony, kraje czy firmy kurierskie z prędkością ponad 5 tys. paczek na godzinę. Systemy wizyjne z kolei gwarantują dokładność operacji sortowania paczek przemieszczających się na linii z prędkością aż 1,6 m/s. - wyjaśniają przedstawiciele firmy LPP.
Zastosowane rozwiązania dają możliwość wysyłania nawet 100 tys. zamówień dziennie.
- Nowa inwestycja pozwoli nam jeszcze sprawniej realizować obsługę zamówień internetowych. Zlokalizowane na południu Polski FC jest dla nas doskonałym tzw. centrum dla obsługi rosnącej liczby zamówień online zarówno w Polsce, jak i w krajach sąsiednich. Obiekt na Podkarpaciu to największy jak dotąd magazyn typu Fulfillment Center w naszej sieci, który zapewniając jednoczesne magazynowanie do 7 mln sztuk produktów, pozwoli na zaprezentowanie naszym klientom bardzo szerokiej oferty asortymentowej w sklepach online – zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
Nowe rozwiązania zastosowane w magazynie w Jasionce skrócą czas dostaw zamówień do klientów także podczas takich okresów jak Black Friday, czy wyprzedaże sezonowe i świąteczne i poprawią współpracę LPP z kurierami.
Proekologiczne rozwiązania w magazynie LPP w Jasionce k. Rzeszowa
Największy w Polsce magazyn LPP został otoczony łąkami kwietnymi oraz nasadzeniami drzew i krzewów, a wewnątrz jest 30 proc. dostępu światła naturalnego. W budynku zastosowano też systemy pozwalające na obniżenie zużycia wody w obiekcie o min. 65 proc.
Firma pomyślała też o komforcie pracy zatrudnionych w magazynie osób. - Instalacje oświetleniowe, grzewcze, klimatyzacyjne i wentylacyjne zostały zoptymalizowane w taki sposób, by zapewnić komfort pracownikom. Bezpośrednio do magazynu zostały doprowadzone dwie linie autobusowe - informuje LPP.
Spółka LPP Logistics w ramach nowej inwestycji planuje także prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej. Koncepcja ta zakłada prowadzenie badań, czy opracowanie i zarządzanie zaawansowanymi systemami wspieranymi przez robotykę.
Inwestycję zrealizowało Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie. Deweloper dostarczył już dla LPP w Polsce obiekty o powierzchni 170 tys. mkw. – Otwarcie Fulfillment Center to doskonała wiadomość dla Rzeszowa i całego Podkarpacia. Międzynarodowy zasięg inwestycji potwierdza potencjał tej lokalizacji, który w przyszłości przyciągnie kolejnych operatorów – uważa Marek Dobrzycki z Panattoni.
Wyborcza Rzeszow