„Szprycha” CPK nr 6 Rzeszów - Łętownia. Przebieg linii niedługo zostanie wybrany
Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) spośród czterech przebiegów wybierze jeden wariant trasy „szprychy” nr 6 Rzeszów – Łętownia. Ma to nastąpić na przełomie sierpnia i września. Przeciwko proponowanym wariantom nowej linii kolejowej, która połączy Podkarpacie z CPK głównie z powodu konieczności wyburzeń domów protestują m.in. mieszkańcy Jasionki w gminie Trzebownisko.
Nie dla dewastacji Jasionki!
Mieszkańcy Jasionki stanowczo sprzeciwiają się budowie linii kolejowej do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), która miałaby przebiegać przez ich miejscowość. – Doszłoby do dewastacji naszej wsi – mówił wczoraj Sebastian Orzeł, reprezentujący grupę „Nie dla dewastacji Jasionki”.
Z kolei Wojciech Durski, prezes podkarpackiego okręgu Polskiego Związku Działkowców dodał, że ustalony przebieg torów doprowadzi do likwidacji co najmniej jednego ogrodu działkowego przy ul. Ciepłowniczej.
Sam wiceminister Marcin Horała w obecności pani wojewody i marszałka województwa wychwalał przygotowania do budowy linii kolejowych w kierunku planowanego CPK.
Projekt usprawniający transport na poziomie krajowym
jeden ogródek działkowy
Linia kolejowa Rzeszów-Łętownia. CPK wybrało już rekomendowaną trasę?
Z naszych informacji wynika, że jedna z firm odpowiedzialnych za wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego dla budowy linii kolejowej nr 58 Łętownia – Rzeszów w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego już szuka wykonawcy map projektowych. Czy oznacza to, że spółka CPK wybrała rekomendowany przebieg tej linii?
...
Tymczasem jak się dowiedzieliśmy, że jedna z firm należących do konsorcjum odpowiedzialnego za wykonanie STEŚ, początkiem września wysyłała już zapytania ofertowe do potencjalnych podwykonawców w sprawie wykonania map do celów projektowych dla wybranego wariantu inwestorskiego.
Można byłoby z tego wywnioskować, że rekomendowana trasa linii CPK z Rzeszowa do Łętowni została już wskazana. Z materiałów, które znalazły się w ofercie wynika, że prawdopodobnie chodzi o trasę zbliżoną do tej prezentowanej w dotychczasowym wariancie nr 2.
...
CPK: nie potwierdzamy
W zeszły piątek skontaktowaliśmy się w tej sprawie z rzecznikiem prasowym spółki Centralny Port Komunikacyjny Konradem Majszykiem. W poniedziałek wieczorem otrzymaliśmy odpowiedź. Co ciekawe, czytamy w niej, że spółka nie potwierdza informacji o poszukiwaniu podwykonawcy pod konkretny wariant. - Jeśli jakakolwiek firma to robiła, to wyłączenie na własną odpowiedzialność i na własne ryzyko, ponieważ wariant inwestorski CPK dla odcinka Łętownia – Rzeszów nie został ostatecznie wskazany ani zatwierdzony - mówi rzecznik CPK Konrad Majszyk.
...
Megalotnisko pod Warszawą. Wariant „szprychy” na Podkarpaciu wybrany
W2 – ten wariant „szprychy” na Podkarpaciu wybrano pod budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego pod Warszawą. Ile domów wyburzą? To tajemnica.
...
W grę wchodziły cztery przebiegi 40-kilometrowego odcinka między Rzeszowem i Łętownią (w kierunku Stalowej Woli). Tzw. analiza wielokryterialna, jak twierdzi CPK, wykazała iż najkorzystniejszą opcją budowy „szprychy” nr 6 do stolicy Podkarpacia jest wariant W2.
W ramach projektu przewidziano realizację linii kolejowej z ruchem mieszanym, przewidzianym nie tylko dla kolei dużych prędkości (KDP): do 250 km/h ale także dla ruchu regionalnych ekspresów oraz pociągów towarowych mogących rozwijać prędkość do 160 km/h.
Na głównym ciągu planowanej linii kolejowej pociągi pasażerskie mają poruszać się z prędkością do 200 km/h, z możliwością łatwego podniesienia prędkości do 250 km/h w przyszłości (lekkie pociągi towarowe: do 120 km/h).
Na potrzeby analiz zapotrzebowania na moc przyjęto znaczny zapas i silnie zagęszczony maksymalny rozkład jazdy, jaki będzie w stanie obsłużyć dana podstacja. Podstacje przy linii „Ygrek” (Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Poznań/Wrocław) będą dostosowane do obsługi pociągów jeżdżących z prędkością 350 km/h
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości