W "nowinach24" pojawił się nowy artykuł o planowanych budowach dróg w Rzeszowie. Nikt z Nas nie zna dokładnych przebiegu tras, ale z tego co mówi rzecznik prezydenta, jego doradcy itd można zrozumieć o jakie połączenia chodzi. Pobawiłem się troche kolorkami i wyglądałoby to tak:
*Kolor
CZERWONY(W stronę Lublina - północ)
...Fachowcy, którzy pracowali nad założeniami programu transportowego Rzeszowa, przekonują, że właśnie w tym miejscu układ drogowy cierpiał najdotkliwszy brak. Dlatego samochody wjeżdżające do miasta od strony wschodniej i jadące na północ oraz zachód (w kierunku Lublina, Warszawy i Krakowa) kierowały się na al. Piłsudskiego. Po otwarciu łącznika sytuacja się poprawi.
- Kierowcy jadący od strony Łańcuta skręcą na rondzie Pobitno w prawo. Już teraz można dojechać tędy do drogi ekspresowej S19 lub autostrady, a po otwarciu nowego łącznika będzie można przeskoczyć także na osiedle Staromieście i ul. Lubelską w kierunku Lublina - wyjaśnia Piotr Magdoń, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie.
Zapowiada, że inwestycja realizowana przez firmę Bilfinger Infrastructure to dopiero początek większego projektu. - Planujemy budowę dalszego ciągu trasy od ul. Lubelskiej do ul. Warszawskiej, a następnie do strefy ekonomicznej Dworzysko. Tu droga łączyłaby się z ul. Krakowską, skąd jest już bardzo blisko do węzła drogi ekspresowej S19 w Świlczy. Mamy już koncepcję i część dokumentów, trzeba jeszcze wykonać tylko projekt budowlany takiego połączenia - mówi dyrektor Magdoń.
W rozdaniu pieniędzy unijnych na lata 2014-2020 miasto chce wykonać pierwszy fragment, od ul. Lubelskiej do Warszawskiej. - Koszt robót szacujemy na ok. 40-50 mln zł, a jeśli dodamy do tego kolejny odcinek drogi w stronę ul. Krakowskiej, całość przekroczy 100 mln zł - stwierdza dyrektor Magdoń.
Tutaj droga przebiegać może w kilku wersjach(tak jak przy każdym połączeniu bo to na razie tylko gdybanie, ale tutaj możliwości jest najwięcej, więc prezentuję 2(od ulicy Warszawskiej albo podciągną od razu do stefy ekonomicznej, albo do krakowskiej)
*Kolor
NIEBIESKI (południe):
...Po stronie południowej zmiany zaczęły się od kolejnego etapu rozbudowy al. Sikorskiego. Na długości kilometra droga otrzyma do jesieni drugą jezdnię. W przyszłości drogowcy przedłużą ją w ten sposób do granicy miasta z gminą Tyczyn
*Kolor
CZARNY (południe- w stronę Boguchwały):
...Do czterech pasów ruchu poszerzą także ul. Podkarpacką, która dodatkową jezdnię dostanie między skrzyżowaniem z ul. IX Dywizji Piechoty a granicą z gminą Boguchwała.
*Kolor
JASNO ZIELONY( południe):
...Później między ulicami Podkarpacką i Sikorskiego powstaną łączniki. Pierwszy z nich planowany jest między osiedlem Budziwój w Rzeszowie, a gminą Boguchwała.
- Dogadujemy już szczegóły porozumienia, bo inwestycję będziemy realizować wspólnie z gminami Boguchwała i Lubenia oraz starostą rzeszowskim - informuje Piotr Magdoń.
Koncepcję budowy nowego mostu przygotowało Biuro Rozwoju Miasta Rzeszowa. Zakłada ona budowę drogi dojazdowej z miasta w rejonie ul. Porąbki. Stąd samochodem będzie można wjechać do Boguchwały, w rejon granicy z Lutoryżem, gdzie na tzw. Wisłoczysku gmina przygotowuje tereny inwestycyjne dla przedsiębiorców. W ten sposób powstanie połączenie drogi krajowej w kierunku Barwinka z al. Sikorskiego.
*Kolor
BRĄZOWY (w centrum miasta):
...Rozwiązaniem problemu będzie budowa wiaduktu, który połączy ul. Wyspiańskiego nad torami kolejowymi z ul. Hoffmanowej. Na nasz wniosek inwestycja została już wpisana do wieloletniego planu finansowego miasta - mówi Jolanta Kaźmierczak, przewodnicząca klubu radnych PO, szefowa Rady Osiedla Kotuli.
W Miejskim Zarządzie Dróg trwają przygotowania do inwestycji. Gotowa jest już koncepcja połączenia, która posłuży za materiał do opracowania projektu budowlanego wiaduktu. - Koszt jego budowy szacujemy na ok. 70 mln zł. Próbujemy zdobyć na tę inwestycję dofinansowanie z Unii Europejskiej - informuje dyrektor Magdoń.
Nowy wiadukt ma mieć dwie jezdnie i cztery pasy ruchu. Drogowcy w taki sam sposób zamierzają poszerzyć ul. Wyspiańskiego oraz Hoffmanowej i Mochnackiego. Dzięki temu po dwa pasy ruchu w każdym kierunku kierowcy będą mieli do dyspozycji na odcinku od ronda Pakosława, przez ul. Hoffmanowej i Wyspiańskiego, po hipermarket Real.
*Kolor
CIEMNO ZIELONY (Wislokostrada - centrum):
...Mieszkańcy osiedli Baranówka, Staromieście i Przybyszówka najbardziej czekają jednak na powstanie "Wisłokostrady", którą władze miasta, drogowcy i radni wszystkich opcji zgodnie wskazują jako jedną z najpilniejszych inwestycji drogowych w Rzeszowie. - To połączenie al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą, które ma kosztować ponad 116 mln zł. Wniosek o pieniądze unijne z programu Polska Wschodnia już złożyliśmy i czekamy na decyzję - mówi Maciej Chłodnicki.
Lada dzień otwarty zostanie pierwszy fragment jezdni, mierzący 700 metrów. Drogowcy zbudowali go między al. Rejtana a terenem, na którym w przyszłym roku zacznie się budowa najnowocześniejszego targowiska w regionie. Droga wymusiła m.in. likwidację ogródków działkowych. Na targowisko przeniosą się przede wszystkim kupcy z ul. Dołowej, gdzie planuje się z kolei budowę nowego gmachu sądu okręgowego.
Jak przekonuje Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa odpowiedzialny za inwestycje, w przyszłości cała droga ma mieć ok. 1,5 km długości i doprowadzi w rejon mostu Załęskiego i ul. Ciepłowniczej.- To będzie jedno z najważniejszych połączeń w Rzeszowie, które bardzo odciąży od samochodów śródmieście. Część kierowców, którzy teraz jeżdżą przez al. Piłsudskiego, ul. Marszałkowską i wiadukty Śląski oraz Tarnobrzeski będzie korzystać z tej trasy - wyjaśnia wiceprezydent.
Do przygotowania projektu budowlanego kolejnego odcinka łącznika posłuży koncepcja, która jest przygotowana w kilku wariantach. Każdy z nich zakłada budowę trasy dwujezdniowej, mającej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Różnice polegają przede wszystkim na rozwiązaniach dotyczących czynnego osuwiska i torów kolejowych, które droga napotyka na swoim planowanym przebiegu.
Ze względu na kłopotliwe i kosztowne zabezpieczenie osuwiska, miasto wybierze raczej wariant z długą estakadą, która pobiegnie nad torami i skarpą. W tej sytuacji nieaktualna jest także koncepcja budowy tunelu pod torami, która była brana pod uwagę jeszcze kilka lat temu. Poza budową połączenia inwestycja ma dotyczyć także przebudowy fragmentu ulic Ciepłowniczej i gen. Maczka wraz z mostem Załęskim.
*Kolor
FIOLETOWY ( autostradowa obwodnica miasta):
...Aby zwiększyć znaczenie powstałego w ten sposób łącznika, do 2017 roku Rzeszów zbuduje także drogę między ul. IX Dywizji Piechoty a węzłem S19 w Kielanówce. Budowa "ekspresówki" właśnie się rozpoczęła. - Jej nowy odcinek połączy Kielanówkę z węzłem w Świlczy, a dalej z węzłem Rzeszów Zachód na autostradzie A4. Dzięki temu powstanie kolejny fragment autostradowej obwodnicy miasta.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Caly materiał na:
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20150803/WEEKEND/150739935