[ul. Sikorskiego/Podkarpacka] Obwodnica Południowa

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Adamerio » 07 sie 2019, 17:08

dStan pisze:Zacznę od tego, że jestem zwolennikiem budowy tej drogi, więc podzielam zdanie Nikosia, OloB, mluben itp. Jednak odniose się do argumentu z drogami serwisowymi.
Nikoś pisze: Gdzie masz info o drogach serwisowych ? :lol: to nie autostrada tylko trasa zwana przez niektórych nową obwodnicą.

Taka też była moja pierwsza myśl, ale po drugiej stronie ulicy Podkarpackiej, rozbudowana i przedłużona ulica 9 Dywizjii Piechowy właśnie tak wygląda, niby obwodnica a drogi serwisowe ma po bokach. Nie znalazłem projektu, ale możliwe że ten odcinek też tak zaprojektowali. Uważam, że 4 pasy to konieczność, ale drogi serwisowe to jednak troche przesada.


Na nowym łączniku Warszawskiej z Lubelską też są drogi serwisowe i jest to bardzo dobre rozwiązanie^^
z serwisówek na 9 Dywizjii Piechoty korzysta sporo osób - w dobry sposób łączą inne boczne uliczki tworząc kolejne alternatywne drogi.
Awatar użytkownika
Adamerio
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 653
Na forum od: 30 sie 2016, 11:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 07 sie 2019, 18:13

dStan pisze:Uważam, że 4 pasy to konieczność, ale drogi serwisowe to jednak troche przesada.
Ale dzięki tym drogom serwisowym unika się budowania co kawałek wjazdu na posesje. A tak jeden zbiorczy co kawałek.
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Doniek » 08 sie 2019, 7:01

swiety pisze:Nowa droga pomoże głównie mieszkańcom Tyczyna, Budziwoja i innym z wiosek na południe od Rzeszowa.


A czy to ma znaczenie komu pomoże pośrednio i bezpośrednio? Pracowałem pare lat w Tyczynie i rano jechałem w przeciwnym kierunku do wszystkich. Ty wiesz ile aut jedzie na Rzeszów? Wszyscy prą na Powstańców chcą czy nie chcą. Istotą budowania tej drogi jest alternatywa i nie zmuszanie żeby pchać się w miasto. To nie jest dobudowywanie kolejnego pasa ruchu, gdzie niektórzy pokazują że korek będzie tylko szerszy, a własnie rozładowanie tego korka. Bypass dla miasta które toczy zaawansowana choroba transportowa.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: RAMS » 09 sie 2019, 17:08

Obrazek
Podrzucam link do konferencji Gazety Wyborczej z 11 czerwca pt.:
"Którędy droga? Południowa obwodnica Rzeszowa"
https://www.facebook.com/RzeszowWyborcza/videos/1324293461068883/
Jeśli ktoś jest ciekawy argumentów jakie padały za wyborem wariantu W1/W2 to polecam obejrzeć całość.


Adamerio pisze:
pixeolo pisze:Przy 70 km/h które pewnie będzie tam obowiązywać produkcja hałasu wygląda następujaco:
- motocykle 79-98 dB
- samochody ciężarowe 83-95 dB
- autobusy 85-94 dB
- samochody osobowe 70-84 dB

Powodzenia w odpoczynku!

To miejsce jest łatwo dostępne, więc naprawdę nie potrzeba obwodnicy żeby do niego dojechać.
Nie miałbym nic przeciwko kładce pieszo-rowerowej, która faktycznie zwiększyłaby ruch zainteresowanych odpoczynkiem.


Ech... Popatrz ile ludzi można spotkać codziennie na ławkach, rowerach, rolkach itd. wzdłuż deptaku w okolicy np zapory^^ Te wyliczenia dB można sobie wsadzić.... - jak widać nikomu nie sprawia to problemu.

Tylko proszę - nie wylatuj znowu z tekstem że na odcinku od Lisiej Góry w stronę Jarowej spotkasz więcej wypoczywających ludzi niż na odcinku od zapory w stronę mostu lwowskego.

Powodzenia w szukaniu dziury w całym!


Adamerio akurat pixeolo ma racje, dodam, że istnieje takie zjawisko jak refrakcja fali dźwiękowej. W skrócie fala dźwiękowa może propagować się na dalsze obszary razem z wiatrem lub pod wiatr oraz w zależności od temperatury powietrza!
Otwarty teren + wiatr nad rzeką, zobaczycie jaka będzie "wspaniała cisza" jak to wybudują...

Co ciekawe na wniosek prezydenta wzdłuż całej trasy podniesiono wysokość ekranów akustycznych oraz będą ustawione dodatkowe panele. Jednak nad samym mostem, który przebiega przez najatrakcyjniejsze tereny zielone miasta nie ma żadnych ekranów akustycznych czy rozwiązań ograniczających hałas drogowy... :( Rozumiem, że może być to spowodowane obszarem Natura2000 (z pierwotnej koncepcji mostu wantowego zniknęły liny - przeszkoda dla ptaków), ale dlaczego nie zdecydowano się na zastosowanie rozwiązań jak poniżej?(Akustyczny tunel z Warszawy):
Załączniki
22222Akkustik-Tunnel-Warschau4.jpg
22222Akkustik-Tunnel-Warschau4.jpg (422.95 KiB) Przeglądany 4291 razy
111111Akkustik-Tunnel-Warschau5.jpg
111111Akkustik-Tunnel-Warschau5.jpg (414.56 KiB) Przeglądany 4291 razy
Awatar użytkownika
RAMS
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 111
Na forum od: 09 sie 2019, 15:35

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Adamerio » 09 sie 2019, 18:13

Całą trasę zabudujmy panelami :lol: :lol: :lol:

Pokazywany wyżej odcinek al. Armii Krajowej w Warszawie:
- jest drogą ekspresową o znacznie wyższej dopuszczalnej prędkości
- droga przecina osiedle wysokich bloków na prawo i lewo
- jest drogą a nie mostem

Nie wiem skąd Wy się bierzecie i czy piszecie to na poważnie... Chyba, że koniecznie chcecie aby Rzeszów zabłysnął w programach i artykułach z serii absurdy drogowe - 'most tunelowy w Rzeszowie' :)

Po wybudowaniu trasy wraz z wszystkimi ścieżkami rowerowymi ruch w rejonie Lisiej Góry i ścieżki idącej w stronę ul. Jarowej zwiększy się diametralnie i nie ma tu z czym dyskutować :) Hałas? Tak jak pisałem jojczących ludzi będzie może garstka, zdecydowana większość będzie cieszyć się z nowej trasy - samochodowej, biegowej, rowerowej, spacerowej etc.
Ostatnio zmieniony 09 sie 2019, 18:25 przez Adamerio, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Adamerio
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 653
Na forum od: 30 sie 2016, 11:06
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Nikoś » 09 sie 2019, 18:17

RAMS pisze:Co ciekawe na wniosek prezydenta wzdłuż całej trasy podniesiono wysokość ekranów akustycznych oraz będą ustawione dodatkowe panele
A czy to nie jest ukłon w stronę mieszkańców ? chcecie to wam wybudujemy te ekrany
RAMS pisze:Jednak nad samym mostem, który przebiega przez najatrakcyjniejsze tereny zielone miasta nie ma żadnych ekranów akustycznych czy rozwiązań ograniczających hałas drogowy...
tego jeszcze nie grali, moze od razu zbudujmy tunel ? :lol:
Co do rozwiązan to W1 i tyle, to że most będzie takiej a nie innej długości. A co może lepiej robić krętą trase byle most był krótszy ? a koszt dalej będzie taki sam tylko że nie most ale droga dojazdowa ...
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: RAMS » 09 sie 2019, 21:09

Adamerio całkowicie na poważnie. A absurdem nie będzie poprowadzenie drogi z ruchem tranzytowym przez najatrakcyjniejsze tereny zielone w Rzeszowie? przecież to takie innowacyjne...

Tereny, wskazane do objęcia ochroną w formie użytku ekologicznego:
Największą enklawą roślinności wodnej i szuwarowej jest zalew na Wisłoku,
zwłaszcza w jego południowej, silnie zabagnionej części. Występują tu zespoły
roślinności pospolitej, jak i bardzo rzadkiej. Teren ten stanowi jednocześnie
największą ostoję ptactwa wodnego w regionie. Obszar ten powinien być objęty
ochroną w formie użytku ekologicznego.
(...)
W celu ograniczenia hałasu komunikacyjnego zaleca się wprowadzenie ekranów
akustycznych na odcinkach tras o przekroczonych normach hałasu,
wyeliminowanie ruchu tranzytowego z centrum poprzez „domykanie” istniejącego
układu komunikacyjnego(...)

(z załącznika do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego z 2018r)

Śmiejecie się z paneli akustycznych na obiekcie mostowym, no to taki przykład:
Obrazek
Obrazek
https://www.archdaily.com/278342/forest-corridor-highway-noise-barrier-bread-studio
Dalej mało innowacyjne rozwiązanie zamiast klasycznego panelu akustycznego? Wiem, że warszawski przykład jest dla większych prędkości, ale że co ruch aut przy prędkości 70 km/h przestaję generować hałas drogowy i nie jest uciążliwy?
Podrzucę linki do raportu NIKu w sprawie hałasu.
https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/ochrona-srodowiska/nik-o-halasie-w-duzych-miastach.html?fbclid=IwAR1JMz-TJK7f2xTUUbZp1NtcofzeA9sk6Piu7fo_JV0JJYsWOCnxa7ftL5Q
https://www.nik.gov.pl/plik/id,7116,vp,8988.pdf
Poniżej kilka fragmentów:
Uzasadnienie podjęcia kontroli
Hałas jest jednym z najbardziej odczuwalnych zagrożeń środowiska. WHO (od 1993 roku) zaleca
aby hałas w środowisku nie przekraczał 50-55 dB w dzień i 40-45 dB w nocy.
Problem zagrożenia (zanieczyszczenia) środowiska hałasem i jego istotny wpływ na jakość życia
i zdrowie obywateli został dostrzeżony przez Unię Europejską już w 1996 roku. W Zielonej
Księdze (Green Paper)2 zapisano, że nie można dopuścić do emisji hałasu wielkości 85 dB,
należy powstrzymywać przed powiększaniem się obszarów o hałasie w przedziale 55-65 dB
i że poziom hałasu nie powinien przekraczać 65 dB.
Postulaty te zaowocowały dyrektywą
2002/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 25 czerwca 2002 r. odnoszącą się do oceny
i zarządzania poziomem hałasu w środowisku. W dyrektywie tej założono ustalenie stopnia
narażenia na hałas obywateli w państwach członkowskich według wspólnych metod oceny,
określając zakres danych od poziomu 55 dB (całodobowo w ciągu roku) i od 50 dB (w nocy
w ciągu roku).
Taki poziom natężenia hałasu (zarówno według WHO jak i UE) ma związek z jego
oddziaływaniem na zdrowie ludzi. Przyjmuje się np., że w przypadku hałasu komunikacyjnego
jego uciążliwość średnia kształtuje się w przedziale 52-62 dB, duża w przedziale 63-70 dB
i bardzo duża powyżej 70 dB.
Niekorzystne objawy zdrowotne są obserwowane przy
długotrwałej ekspozycji na hałas już od poziomu 55 dB. Pojawiają się wtedy zmęczenie i ogólne
rozdrażnienie, a także bóle głowy, brzucha i mięśni. Prowadzi to do zaburzeń snu i życia
codziennego. Zakres od 60 do 75 dB wywołuje już zmiany w akcji serca, co prowadzi do skoków
ciśnienia i zaburzeń oddychania. Ekspozycja na taki poziom hałasu podwyższa znacznie ryzyko
wystąpienia zawału serca.

W wyniku implementacji prawa Unii Europejskiej do prawa polskiego stworzone zostały
kompleksowe regulacje dotyczące problemu hałasu w środowisku, w odniesieniu do dużych
miast, ciągów komunikacyjnych, portów lotniczych i morskich. Ich celem było ustalenie jednolitego
podejścia do unikania, zapobiegania lub ograniczania szkodliwych skutków hałasu.

Złagodzenie przez Ministra Środowiska dopuszczalnych długookresowych poziomów
hałasu (w październiku 2012 r.) skutkowało radykalnym ograniczeniem na mapach
akustycznych zasięgu terenów, na których hałas przekraczał ten poziom i spowodowało
istotne zmniejszenie liczby mieszkańców do objęcia szczególną ochroną przed hałasem,
którego poziom uznawany jest przez WHO za szkodliwy dla zdrowia. Podniesione zostały,
wbrew słusznym merytorycznie uwagom wiodących krajowych instytucji naukowych
w dziedzinie akustyki, tylko poziomy dopuszczalne hałasu komunikacyjnego (w tym
drogowego zagrażającego od 39% do 83% ludności w skontrolowanych przez NIK miastach
od 100 do 250 tys. mieszkańców)8 o pięć do dziesięciu dB, co przekłada się nawet na 10-krotny
wzrost odczuwalnego natężenia dźwięku.
W aglomeracjach powyżej 250 tys. mieszkańców,
z dnia na dzień osiągnięto większość celów przyjętych do realizacji w wieloletnich
programach ochrony środowiska przed hałasem [str. 28-31].

Sposoby ochrony przed hałasem można natomiast klasyfikować na działania o charakterze
organizacyjno-administracyjnym i o charakterze technicznym, w których wyróżnia się metody
bezpośrednie (minimalizujące emisję hałasu u jego źródeł) i metody pośrednie (minimalizujące
negatywne oddziaływanie źródła hałasu na drodze rozprzestrzeniania się fali dźwiękowej), w tym:
działania w sferze planowania przestrzennego i zarządzania zagospodarowaniem terenu
z uwzględnieniem problemów akustycznych, polegające na właściwym usytuowaniu względem
siebie obszarów o różnych funkcjach urbanistycznych
, wykorzystaniu działań wspierających takich
jak możliwości ustalenia obszarów ograniczonego użytkowania, ustalenia stref przemysłowych,
ustalenia „stref cichych”. Zagadnienia akustyczne powinny być uwzględnione w: studiach
kierunków zagospodarowania przestrzennego, opracowaniach ekofizjograficznych i planach
zagospodarowania przestrzennego. W ocenie NIK na tę sferę działań, jako profilaktycznych,
powinien być kładziony jak największy nacisk, bowiem kształtują one przestrzeń na wieloletnie
okresy, a koszty tych działań (szczególnie związane z tworzeniem planów miejscowych)
są niewielkie w porównaniu do wydatków na inwestycje o charakterze infrastrukturalnym,

− rozwój systemów transportowych, związany m.in. z: tworzeniem nowych połączeń (nowych szlaków
drogowych, szynowych), planowaniem przepływu potoków ruchu, separacją ruchu tranzytowego
i lokalnego
, planowaniem obsługi transportowej rejonów w zależności od przypisanych im funkcji.
Działania wspierające to: budowa dróg alternatywnych (obwodnic), wyznaczanie stref ruchu
uspokojonego i „stref ograniczonego hałasu”
rozwiązania ograniczające hałas pochodzący od infrastruktury komunikacyjnej, polegające
na zastosowaniu „cichych” nawierzchni drogowych,
− rozwiązania ograniczające rozprzestrzenianie się fal dźwiękowych na dany obszar, polegające
na stosowaniu wałów ziemnych, tuneli, ekranów akustycznych

Garstka jojczących ludzi? Każdy kto nie mieszka w pobliżu doceni nową drogę, bo nie będzie go dotyczyć.
3.2.2.2. Stan środowiska akustycznego w badanych aglomeracjach
Porównawcze badania opinii publicznej dotyczące hałasu (przeprowadzone w 1999 roku i w 2009 roku)20
wskazują, że uciążliwy i męczący hałas dokucza przede wszystkim mieszkańcom dużych miast
– w aglomeracjach o zaludnieniu od 100 do 500 tys. osób 41% mieszkańców odczuwa go
co najmniej często
, zaś w miastach powyżej 500 tys. osób jest to już 55% mieszkańców.
(...)
Mapy akustyczne wskazują że, na hałas drogowy powyżej 55 dB (LDWN) narażonych było od 24,8%
do 82,5% mieszkańców skontrolowanych aglomeracji

(...)
Największy odsetek ludności narażonej na hałas powyżej 55 dB był w miastach od 100 do 250 tys.
mieszkańców (Kalisz, Toruń, Gorzów Wielkopolski, Koszalin), co wynika ze zwartej zabudowy
mieszkaniowej, koncentrującej się w strefach śródmiejskich i wzdłuż głównych dróg. W miastach
tych utrzymywał się również wysoki odsetek osób narażonych na hałas powyżej 65 dB (LDWN)

3.2.4. Skutki złagodzenia wartości dopuszczalnych długookresowych poziomów hałasu w 2012 r.
Wprowadzenie z dniem 23 października 2012 r. przez Ministra Środowiska zmian co do dopuszczalnych
poziomów hałasu w środowisku, nie sprzyjało skutecznej ochronie mieszkańców dużych aglomeracji
przed hałasem.
Dopuszczalne długoterminowe poziomy hałasu w środowisku, służące opracowywaniu map
akustycznych i POŚH, zostały podniesione dla zabudowy wrażliwej na hałas (bez stref uzdrowisk
i szpitali poza miastami) od 5 do 10 dB, do poziomu od 64 do 70 dB dla wskaźnika LDWN
i od 59 do 65 dB dla wskaźnika LN. Normy te dotyczyły hałasu komunikacyjnego, a więc głównego
źródła hasłu w aglomeracjach
(co wykazano w pkt. 3.2.2.2. Informacji) i pozostają w sprzeczności
z Polityką ekologiczną Państwa i zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zakładającymi,
że hałas w środowisku w porze dziennej nie powinien przekraczać 50-55 dB w dzień
i 40-45 dB w nocy. Zauważyć przy tym należy, że wzrost poziomu głośności o ok. 3 dB przekłada
się na dwukrotny wzrost odczuwalnego natężenia dźwięku, a o 10 dB na 10-krotny wzrost jego
natężenia.
W ocenie NIK ustalenie nowych norm nastąpiło w sposób nierzetelny:
− bez uwzględniania słusznych merytorycznie uwag zgłaszanych przez wiodące krajowe instytucje
naukowe w dziedzinie akustyki, tj. Zakładu Akustyki Instytutu Ochrony Środowiska oraz Instytutu
Telekomunikacji, Teleinformatyki i Akustyki Politechniki Wrocławskiej. Instytucje te wskazywały,
że błędem jest ustalanie wyższych wartości długoterminowych dopuszczalnych poziomów hałasu,
niż wartości wskaźników krótkoterminowych
,
− podnosząc normy dopuszczalnego poziomu hałasu komunikacyjnego, Minister Środowiska
kierował się praktycznie jedynie sugestiami Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki
Morskiej i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, mającymi na celu ograniczenie budowy
ekranów i kosztów realizacji inwestycji drogowych
(w aglomeracjach ekrany akustyczne nie były
jedynymi elementami przewidywanej ochrony przed hałasem, co szerzej omówiono w pkt. 3.2.2.3.
Informacji). Tylko władze Warszawy postulowały podwyższenie dopuszczalnych poziomów hałasu
w środowisku i to w odniesieniu do terenów w strefie śródmiejskiej,
− z uwagi na tempo uzgodnień wewnątrzresortowych, w których Głównemu Inspektorowi
Ochrony Środowiska na wyrażenie opinii do projektu rozporządzenia zmieniającego
normy dopuszczalnego poziomu hałasu (projekt z 6 września 2012 r.) dano niespełna dwie
godziny – była to jedyna opinia jaka wpłynęła spośród 16 jednostek wewnątrzresortowych.
Przedstawiciel GIOŚ wskazał, że kwestie finansowe (wysokie koszty budowy ekranów
akustycznych) nie mogą uzasadniać tak dużego podwyższenia dopuszczalnych poziomów hałasu
w środowisku, zarówno w odniesieniu do wskaźników długookresowych, jak i krótkookresowych.

GIOŚ wskazał również, że podwyższenie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku
dla dróg i linii kolejowych może spowodować żądania grup reprezentujących przemysł,
o podwyższenie dopuszczalnych poziomów hałasu w kategorii „pozostałe obiekty i działalności
będące źródłem hałasu”.
Po wejściu 23 października 2012 r. w życie rozporządzenia z 1 października 2012 r. zmieniającego
rozporządzenie w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, różnice
dla poszczególnych rodzajów terenu w dopuszczalnych poziomach hałasu komunikacyjnego
a przemysłowego, sięgają od 13 do 20 dB.
Podwyższenie dopuszczalnych, długookresowych norm hałasu miało negatywne skutki
dla ochrony mieszkańców aglomeracji przed hałasem komunikacyjnym i odbiło się negatywnie
na drugim etapie mapowania akustycznego i aktualizacji lub sporządzania programów ochrony
środowiska przed hałasem
.


Adamerio, Nikoś - dalej uważacie za stosowanie paneli akustycznych na obiekcie mostowym to absurd, jeśli w pobliżu są atrakcyjne tereny zielone, gdzie będą przebywać ludzie? + siedlisko ptaków (tak wiem, ptaki wpadają w szklane panele - są inne metody co pokazuję wyżej podany przykład "zielonych paneli").

Nikoś - wariant W2 wydłuży trasę o 300m.

W1 - 970m mostu przez Ptasią Wyspę i Wisłok, 14 domów do wyburzenia + inne budynki
-większy koszt przyrodniczy
+mały koszt społeczny - brak protestów - zgodność z MPZP i Studium (paradoksalnie postulującym o ochronę "Doliny Wisłoka" i prowadzącym ruch przez te tereny...)
W2 - 530m mostu przez Wisłok z ominięciem Ptasiej Wyspy, most przez rzeczkę Paryję 150m, 20 domów do wyburzenia + inne budynki, zbliżenie się do ujęcia wody pitnej
+mniejszy koszt przyrodniczy - Ptasia Wyspa ocaleje, dodatkowe zakręty,ronda,skrzyżowania na drodze uspokoją ruch-zmniejszą prędkość na danym odcinku
-większy koszt społeczny - nowe protesty, brak zgodności z planami

Proszę sobie wyobrazić jak wpłynie budowa drogi na okoliczne tereny zielone nad Wisłokiem, patrząc na obecne mapy akustyczne Rzeszowa:
http://mapaakustyczna.erzeszow.pl/
Obrazek

Niestety nie ma rozwiązań idealnych, coś kosztem czegoś... Droga pomoże w dużym stopniu mieszkańcom Budziwoja, ale ruch tranzytowy? obiekt mostowy przez najdłuższy odcinek rzeki? mam mocno mieszane odczucia...
A Wy oglądaliście debatę? Jakie macie konkluzje?
Awatar użytkownika
RAMS
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 111
Na forum od: 09 sie 2019, 15:35

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: pisul » 09 sie 2019, 21:15

W chwili wybudowania obwodnicy pewnie będzie już obowiązywało restrykcyjne unijne prawo:


http://moto.pl/MotoPL/7,88389,25061978, ... rtowe.html


A po rozpowszechnieniu się elektryków głośniej będzie przed telewizorem niż przy obwodnicy?
Awatar użytkownika
pisul
VIP
VIP
 
Posty: 8538
Na forum od: 27 cze 2014, 21:40

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: Caffe » 09 sie 2019, 21:21

RAMS masz 300% rację, świetnie argumentujesz ale uwierz mi tutaj tego nie pojmują...
Caffe
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 74
Na forum od: 18 cze 2018, 20:06

Re: Obwodnica Południowa (z mostem naz zalewem)

Postautor: RAMS » 09 sie 2019, 21:56

pisul czy wiesz, że hałas drogowy to nie tylko głośny wydech? Powstaje on również z wyniku tarcia kół o nawierzchnie i stworzonych zawirowań powietrza przy wzroście prędkości, rozwijać nie będę w google jest wszystko. Samochody są coraz bardziej aerodynamiczne, ale tarcia nie da się wyeliminować ;)

Dzięki Caffe. Mam nadzieję, że im częściej będziemy mówić o dobrych rozwiązaniach, to ludzie zrozumieją jakie zagrożenia niosą za sobą złe rozwiązania.
Wszystkich czytających zapraszam na poprzednią stronę, gdyż jest tam ciekawy post dotyczący raportu NIK o hałasie(który podsunął mi znajomy, dzięki!) i mapa akustyczna Rzeszowa ;)
Miłego weekendu ludziska!
Awatar użytkownika
RAMS
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 111
Na forum od: 09 sie 2019, 15:35

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości