[ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Informacje z budowy/remontu.

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: icetruck » 11 kwie 2019, 15:02

Budowa przedłużenia al. Rejtana aż do ul. Ciepłowniczej to jeden z priorytetów dla miejskich urzędników. Droga ma powstać do 2020 roku, a jej koszt szacuje się na 110 mln zł. Na razie opracowywana będzie dokumentacja projektowa za 1,6 mln zł.


Cytat z artukułu z pierwszego posta tego tematu z 11 listopada 2016... minęło prawie 2.5 roku i w temacie wiemy tyle samo co wtedy - "od jutra budujemy" ;) , nawet zakładany koszt się przez ten czas nie zmienił, co sugeruje że jednak łatwo nie będzie
icetruck
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 400
Na forum od: 29 maja 2015, 11:33

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: PzD91 » 11 kwie 2019, 15:24

^^
Pisałem o tym, że jeśli ktokolwiek zgłosi się do przetargu to raczej 160-180 mln, a nie 110.
Awatar użytkownika
PzD91
Maniak
Maniak
 
Posty: 1590
Na forum od: 16 lut 2015, 22:04
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: jasiop » 11 kwie 2019, 22:07

PzD91 pisze:^^
Cała trasa będzie 2x2, przecież macie tam zrobiony nasyp na 2x2, a że wybudowano na początku tylko ogryzek to po prostu ze wzgledu na koszty.

Ale nie zrobiono od razu mostu 2x2, a na 99 % koszty wybudowania mostu dla drugiej nitki sumarycznie są większe niż byłoby to w przypadku gdyby zrobiono go od razu w pełnym przekroju.
Tak właśnie się robi od razu pełny docelowy przekrój obiektów inżynierskich by przyszłości /nawet tej odległej/ zrobić rozbudowę uwzględnioną np przez rezerwę terenową ...
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: dStan » 12 kwie 2019, 8:39

Dlaczego, na jakiej podstawie, uważasz że koszt będzie większy niż gdyby wybudowano od razu dwie nitki? Przecież to są w zasadzie dwa osobne obiekty, nie ma praktycznie żadnej różnicy czy wybudowane są za jednym zamachem, czy jeden po drugim. A wybudowanie go + dodatkowych 300m 2-pasmowej drogi to tylko zwiększanie kosztów które na daną chwile nie były w ogóle potrzebne, może nie było po prostu na to pieniędzy?
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: bogdanoo » 01 lip 2019, 8:34

Obrazek
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... ln-zl.html
Miasto ma gotowe projekty przebudowy i budowy nowych dróg, dzięki którym poprawi się komunikacja w centrum Rzeszowa oraz w jego północnej części. Chodzi o Wisłokostradę, rozbudowę mostu Załęskiego, ul. gen. Maczka oraz drogi, która połączy al. Piłsudskiego z ul. Siemieńskiego.

Wisłokostrada

Przygotowania tych projektów trwały długie miesiące. – Były to dziesiątki rozmów, konsultacji i uzgodnień. Ale cel tych prac jest bardzo ważny dla miasta – zdecydowana poprawa komunikacji oraz odciążenie ruchu w centrum Rzeszowa – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa odpowiedzialny za inwestycje.

Tak będzie wyglądała Wisłokostrada w Rzeszowie [WIZUALIZACJE]Tak będzie wyglądała Wisłokostrada w Rzeszowie [WIZUALIZACJE] materiały firmy Mosty Katowice

Nowy układ komunikacyjny, który został opracowany w formie dokumentacji, składa się z kilku elementów. Pierwszym z nich jest droga łącząca al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Ta trasa bywa nazywana Wisłokostradą. Jej częścią będzie oddana do użytku w 2017 r. droga, która teraz jest tylko dojazdem do targowiska nad Wisłokiem. Przyszła droga będzie miała ponad 2 km długości. – Jej częścią będzie 400-metrowa estakada, dzięki której trasa będzie omijała osuwisko w rejonie ul. Konfederatów Barskich oraz tory kolejowe – tłumaczy Ustrobiński.

Droga dochodzić będzie do ul. Ciepłowniczej, gdzie zostanie wybudowane rondo.

Kolejnym elementem zaprojektowanego układu będzie rozbudowa mostu Załęskiego. Dobudowana do niego zostanie nowa część, dzięki której most będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Trzecim gotowym już dokumentacyjnie elementem jest rozbudowa ul. gen. Maczka i poszerzenie jej do czterech pasów ruchu. – Przy Maczka jest zarezerwowany teren pod taką inwestycję – mówi Marek Ustrobiński.

Czwartym elementem będzie droga, dzięki której będzie można dojechać z al. Piłsudskiego do Siemieńskiego i dalej do skrzyżowania z gen. Maczka. – Ten zaprojektowany układ drogowy da kierowcom m.in. możliwość sprawnego przemieszczania się z południowej części miasta w kierunku północnej. Jadąc z al. Rejtana w kierunku ul. Lubelskiej i dalej Warszawskiej, będzie można ominąć al. Piłsudskiego i wąskie gardło, jakim jest wiadukt Tarnobrzeski – tłumaczy wiceprezydent.

Miasto oszacowało wartość tych inwestycji na ok. 200 mln zł. W pierwszej kolejności budowane będzie połączenie Piłsudskiego z Siemieńskiego.

Kolejność realizacji inwestycji jest uwarunkowana inwestycjami kolejowymi. Latem tego roku kolej rozpocznie przebudowę wiaduktu nad ul. Batorego. Miasto chce, by inwestycje drogowe prowadzone były równolegle z tymi kolejowymi.

– W sierpniu wystąpimy o wydanie decyzji ZRID dla budowy nowej drogi i przebudowy istniejących w rejonie ZUS-u. Zezwolenie powinniśmy mieć w październiku – mówi Marek Ustrobiński.

Kolejnymi krokami będą przetarg na wybór wykonawcy i budowa połączenia, która powinna rozpocząć się w przyszłym roku. W październiku miasto wystąpi o ZRID na rozbudowę ul. gen. Maczka. Niedługo później Rzeszów będzie zdobywał zezwolenia na realizację kolejnych inwestycji w ramach tworzenia nowego układu komunikacyjnego – Wisłokostradę i rozbudowę mostu.

Kiedy gotowe będą wszystkie te potężne przedsięwzięcia, będzie zależne od tego, czy uda się zdobyć dofinansowanie zewnętrzne. Wariant optymistyczny to 2023 rok.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: bogdanoo » 11 lip 2019, 17:12

http://czytajrzeszow.pl/?id=5137&idd=4&poz=ml0
Obrazek
W czwartek poznaliśmy założenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zlokalizowanego w pobliżu Kopca Konfederatów Barskich. Kluczowym elementem tego planu jest tzw. Wisłokostrada czyli połączenie drogowe pomiędzy al. Rejtana i ul. Ciepłowniczą, która według ostatnich zapowiedzi władz miasta ma powstać do końca 2022 roku.

Stworzenie tego dokumentu ma być podstawą do rozpoczęcia procedury nabywania działek prywatnych przez władze miasta, w celu realizacji inwestycji publicznych w obrębie tego terenu. Oprócz Wisłokostrady, która kończyłaby się rondem przy ul. Ciepłowniczej i ul. gen. Stanisława Maczka, plan zakłada również stworzenie nowego połączenia od wspomnianego ronda w kierunku al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego oraz przeznaczenie terenów wokół Kopca Konfederatów Barskich pod sport i rekreację. Miałyby tam powstać m.in boiska sportowe, tereny przeznaczone pod uprawianie sportów zimowych, ogrody sensoryczne oraz budynek o charakterze kulturalno-edukacyjnym. Sam kopiec również miałby zostać uporządkowany i wyeksponowany.

W związku z udostępnieniem do wglądu planu zagospodarowania, odbyła się również dyskusja publiczna, co do jego założeń, w której udział wzięli przedstawiciele Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa oraz mieszkańcy. Najpierw Grzegorz Róg, główny projektant Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa przedstawił na prezentacji założenia planu zagospodarowania, a później do głosu doszli mieszkańcy Rzeszowa.

Podczas wspomnianej dyskusji padło wiele pytań i pomysłów dotyczących urządzenia tej okolicy. Poruszono m.in. zasadność realizacji samej Wisłokostrady, która miałaby powstać wzdłuż Wisłoka na terenach zielonych, co nie podoba się dużej części mieszkańców. Główny projektant w Biurze Rozwoju Miasta Rzeszowa, twierdzi jednak, że na protesty w sprawie tej drogi jest już raczej za późno, ponieważ inwestycja jest aktualnie na takim etapie, że nie da się jej zatrzymać.

- Od momentu zlecenia wykonania koncepcji do momentu realizacji pierwszego etapu Wisłokostrady w 2017 roku, czyli obecnej ul. Dworaka minęło 10 lat i wtedy można było wpłynąć na decyzje władz miasta. Teraz gdy mamy już pierwszy odcinek drogowy trzeba być konsekwentnym i realizować inwestycję do końca - uważa Grzegorz Róg.

Istniejąca droga na razie służy jako dojazd do nowego targowiska. Jej kontynuacja ma szacunkowo kosztować ok. 200 mln zł.

Kontrowersje wśród mieszkańców wzbudzał również planowany sposób realizacji Wisłokostrady. Chodzi tu przede wszystkim o estakady, które będą jednym z elementów tego połączenia m.in. na wysokości Kopca Konfederatów Barskich. Planowane estakady miałby zasłaniać widok z kopca m.in. na dawną zabytkową stację pomp i filtrów przy ul. Batorego. Pojawił się pomysł architekta Michała Ramsa, aby zamiast wspomnianych estakad wkopać drogę w tunel, tak aby nie zasłaniać pola widzenia. Takie rozwiązanie technicznie byłoby możliwe, jednak wymagałoby poniesienia ogromnych kosztów i w dodatku tunel miałby znajdować się w okolicy Wisłoka, który w wyniku podniesienia wód gruntowych czy nadmiernych opadów deszczu, mógłby zalać drogę.

Mieszkańcy przedstawiali również pomysły na zagospodarowanie samego terenu kopca. Przewodniczący Rady Osiedla Pobitno Kazimierz Walat stwierdził, że dobrym rozwiązaniem byłoby stworzenie w tym miejscu pomnika związanego z tematyką Konfederacji Barskiej.

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu zlokalizowanego w pobliżu Kopca Konfederatów Barskich będzie jeszcze dostępny do wglądu dla chętnych do 19 lipca w siedzibie Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa przy ul. Jałowego 23 w pokoju 213. Natomiast do 2 sierpnia będzie można zgłaszać uwagi dotyczące założeń projektu, które następnie zostaną rozpatrzone przez władze miasta.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: bystry » 11 lip 2019, 20:39

Świetny pomysl na zagospodarowane terenu, sporo hektarów pod zieleń, dziwią mnie opinie przeciwników, już naprawdę nie mają się do czego przyczepić, chyba że dla zasady. Droga powinna powstać jak najszybciej, to jedna z tych inwestycji, która faktycznie może odciążyć centrum.
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 913
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Kacu » 11 lip 2019, 22:47

Wow! Mam nadzieję, że miasto szybko doprowadzi do realizacji całego planu.
Kacu
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 539
Na forum od: 05 sie 2016, 16:30

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: riko » 12 lip 2019, 9:52

https://rzeszow-news.pl/plan-zagospodar ... okostrada/




Mieszkańcy osiedla Pobitno w Rzeszowie nie chcą Wisłokostrady. Obawiają się dużego ruchu, hałasu i odcięcia od reszty miasta. Czy miasto zmieni plan?

W czwartek w Biurze Rozwoju Miasta Rzeszowa odbyła się dyskusja na temat przygotowywanego miejscowego planu zagospodarowania dla terenów północno-wschodniej części miasta.

Przedłożony plan obejmuje tereny o powierzchni 58 ha między Wisłokiem, ul. gen. Maczka, ul. Ciepłowniczą, ogrodami działkowymi, linią kolejową, a następnie dochodzi do ul. Załęskiej, mija tamtejszy Dom Pomocy Społecznej, dochodzi do ul. Nadbrzeżnej i kończy tam się przy targowisku przy ul. Dworaka.

Jak zagospodarować Kopiec Konfederatów?

Teren, o którym mowa, w dużej mierze należy do prywatnych właścicieli. Opracowywany plan ma za zadanie stworzyć możliwości prawne, które pozwolą chociażby na uporządkowanie i zagospodarowanie terenów Kopca Konfederatów Barskich w taki sposób, aby z tego miejsca zrobić ciekawą turystyczną przestrzeń.

Plan zakłada także całkiem ciekawe rozwiązania rekreacyjno-zielono-kulturowo-edukacyjne. Wśród nich znajdziemy np. ogrody sensoryczne przy DPS, które mają objąć 0,9 ha.

W planach jest także przygotowanie obszaru “zieleni publicznej o charakterze kulturowo-edukacyjny” (4,41 ha), gdzie znalazłoby się miejsce na dom kultury z wieżą widokową, scenę plenerową, przestrzeń na miejskie uprawy owoców i warzyw, łąki kwietne a także tereny z przeznaczeniem pod małą gastronomię z lokalnymi produktami.

W miejscowym planie znalazło się także miejsce na sport i rekreacje – 2,87 ha – gdzie będzie można stworzyć boiska sportowe, place zabaw, w tym wodny plac zabaw, miejsca do grillowania, a także uruchomić sezonową górkę saneczkową.

W bezpośredniej przestrzeni Kopca, na tzw. przedpolu, zaplanowano przestrzeń ekspozycyjno-kulturową (2,94 ha), która ma służyć jako przestrzeń prezentacji historii Kopca, czy osiedla Pobitno.

Z samego Kopca zostanie z kolei usunięta wysoka zieleń, by go lepiej wyeksponować. Na obszarze objętym planem mają też powstać nowe ciągi pieszo-rowerowe oraz crossowy park dla rowerzystów między ul. gen. Maczka, Wisłokiem, a tzw. Wisłokostradą.

Wisłokostrada za ok. 200 mln złotych.

W przygotowanym planie znalazły się też proponowane układy drogowe. Wśród nich nie mogło zabraknąć tzw. Wisłokostrady, czyli przedłużenia al. Rejtana do ul. Lubelskiej. Planowana droga ma mieć około 2 km i biec wzdłuż Wisłoka.

Jej częścią będzie 700-metrowa droga powstała w 2015 roku, czyli ul. Dworaka, która prowadzi na nowe targowisko, a także około 400-metrowa estakada nad wąwozem w okolicach Kopca i nad torami kolejowymi. Wisłokostrada z ul. Ciepłowniczą ma zostać połączona rondem.

W ramach planowanej inwestycji ma zostać także rozbudowy most Załęski, ul. gen. Maczka. Nim jednak to się stanie w pierwszej kolejności zostanie wybudowana i przebudowana droga, która połączy al. Piłsudskiego z ul. Siemieńskiego – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

– Druga w kolejności będzie realizowana Wisłokostrada i na końcu most Załęski. Całość inwestycji szacowana jest na około 200 mln zł – dodaje.

Miejscy urzędnicy podkreślają, że planowana inwestycja jest strategiczna, a jej celem jest poprawienie komunikacji w północnej części Rzeszowa. Mniejszym entuzjazmem do Wisłokostrady pałają mieszkańcy, szczególnie ci, którzy mieszkają na Pobitnie.

Beton, beton i jeszcze raz beton.

Miejscem spornym jest wąwóz. To właśnie tam znajduje się zielona enklawa, których w Rzeszowie za wiele nie ma. Ponadto, Pobitno zostanie odcięte od rzeki i od miasta. Kolejne minusy to hałas, który emituje ruchliwa droga, a co za tym idzie, odpoczywanie na terenach zielonych już nie będzie tak przyjemne.

– Nie podoba mi się Wisłokostrada, bo wprowadzi na nasze osiedle ogromny ruch, tam gdzie dziś jest spokój. Już teraz kierowcy w okolicach małych uliczek jeżdżą szybko. Nie wyobrażam sobie, co to będzie później – mów Sabina, mieszkanka os. Pobitno.

Większość z nas nie chce Wisłokostrady w planowanym przebiegu. Oczekujemy, że droga zostanie lepiej zaprojektowana. Beton, beton i jeszcze raz beton, poza tym chcą nas odciąć od rzeki i terenu zielonego. To będzie katastrofa – dodaje Bogna, inna mieszkanka osiedla.

Niektórzy mieszkańcy twierdzą także, że bez sensu jest wydawać publiczne pieniądze na inwestycje na osuwiskach. – Już teraz jest problem z tymi terenami, a co się będzie działo, gdy wejdą tam maszyny? Przecież tam mieszkają ludzie – zauważa pan Jan, który od przeszło 80 lat mieszka na osiedlu i już widział, jak ziemia w rejonie przyszłej Wisłokostrady osuwała się hałdami do rzeki.

Rada: Wisłokostrada niepotrzebna.

Adam Napiórkowski, szef Rady Osiedla Pobitno, także uważa, że Wisłokostrada niekoniecznie jest potrzebna. – Jakby jej nie było, to by się nic nie stało. Ważniejsza jest budowa drogi od ul. Sieciecha do budynku Asseco Poland i od ul. Targowej w kierunku ulic Siemiradzkiego i Fredry. Gdyby te drogi powstały, Wisłokostrady mogłoby nie być, a tereny pod nią przeznaczone byłyby dalej zielone – mów nam Adam Napiórkowski.

Podczas czwartkowej dyskusji nad planem pojawiła się także propozycja, aby Wisłokostradę schować pod ziemię. Grzegorz Róg, główny projektant z Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa, stwierdził, że takie rozwiązanie nie jest korzystne, bo na tym terenie jest wysoki poziom wód gruntowych.

– Droga byłaby notorycznie zalewana. Należałoby ją wyposażyć w co najmniej jedną dużą przepompownie o dużej mocy, a w przypadku jej awarii, byle woda deszczowa zalałaby drogę – tłumaczy Grzegorz Róg. – Mówimy w końcu o terenach starorzecza, gdzie wody gruntowe są bardzo wysokie i bardzo agresywne – dodaje.

Miasto: trzeba być konsekwentnym.

Uwagi do przedstawionego miejscowego planu zagospodarowania można składać do 2 sierpnia. Czy jeśli mieszkańcy będą prosić o zmianę w koncepcjach Wisłokostrady to jest szansa, że zostaną one uwzględnione?

– Już nie. Od momentu, kiedy prezydent zlecił koncepcję Wisłokostrady do momentu wybudowania ul. Dworaka, minęło około 10 lat, gdzie można było wpłynąć na decyzje prezydenta. Teraz zostały wydane pieniądze na realizacje odcinka drogowego. Już trzeba być konsekwentnym – twierdzi Grzegorz Róg.

Budowa ul. Dworaka kosztowała 11 mln zł. Z kolei za projekt inwestycji miasto Mostom Katowice zapłaciło 1,6 mln zł. Wisłokostrada ma powstać do 2022 roku.




riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: [ul. Gen. Dworaka] Wisłokostrada (II etap)

Postautor: Arrival » 12 lip 2019, 11:01

A to nie, jak Bogna i Sabina nie chcą to lepiej nie budujmy...
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Budowa

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości