Wirtualne BusPasy

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: Frodo907 » 12 lut 2019, 11:30

a1chemik pisze:myślę że można to włożyć do działu "Legendy rzeszowskie" na półce "opowieści o innowacji" i położyc zaraz obok "kolejki nadziemnej"

To muszę cię rozczarować, ta legenda ma się ziścić. Tadeo klepną pomysł i pilotaż w rym roku ma ruszyć.
I dla tych co są tak negatywnie nastawieni do pomysłu. Czytać proszę ze zrozumieniem.

PILOTAŻ czyli testy teorii w praktyce na małym wycinku. Jak się nie sprawdzi to nie będzie realizowany. Co ważne, duża część obecnej infry drogowej łącznie z tymi ekranami od "szybko opuszczaj skrzyżowanie" mogą być użyte w tym pomyśle.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: kornik » 13 lut 2019, 10:10

Wciąż pozostaje kwestia tego, że Ferenc będzie testował świecidełka, podczas gdy rozkład jazdy od lat jest pośmiewiskiem
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: JanzRzeszowa » 13 lut 2019, 10:45

Tomek1991 pisze:
Arrival pisze:Zwykłe buspasy do dziś ciężko działają, a co dopiero takie ;). Mam wrażenie, że 90% kierowców nie ma pojęcia, że nie obowiązują one zawsze więc "na wszelki wypadek' trzymają się wiecznie lewego. 5% nie wie co to buspas, a może 5% jeździ poprawnie ;).

Teoria jest fajna, w praktyce niestety tego nie widzę :(. W tym kraju ludziom ciężko przychodzi zrozumienie jazdy na zamek kiedy trafią na nią raz w roku na jakimś zwężeniu. A tu musieliby jechać na zamek co kilka minut. Przegrzeją się.

Ja mam wrażenie, że wprowadzenie bus-pasów wprowadziło również podział kierowców na "cwaniaków" i "frajerów" ;)


Z ust mi to wyjąłeś...
Mało tego, jest także czynnik dynamiczny...jestem frajerem 20 razy.... za chwilę staję się cwaniakiem.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: JanzRzeszowa » 13 lut 2019, 10:49

Frodo907 pisze:
a1chemik pisze:myślę że można to włożyć do działu "Legendy rzeszowskie" na półce "opowieści o innowacji" i położyc zaraz obok "kolejki nadziemnej"

To muszę cię rozczarować, ta legenda ma się ziścić. Tadeo klepną pomysł i pilotaż w rym roku ma ruszyć.
I dla tych co są tak negatywnie nastawieni do pomysłu. Czytać proszę ze zrozumieniem.

PILOTAŻ czyli testy teorii w praktyce na małym wycinku. Jak się nie sprawdzi to nie będzie realizowany. Co ważne, duża część obecnej infry drogowej łącznie z tymi ekranami od "szybko opuszczaj skrzyżowanie" mogą być użyte w tym pomyśle.


Zaraz, zaraz... a jak ma się odbywać ten pilotaż? Wtopią te świecidełka w asfalt? Zrobią sygnalizację? Zrobia kampanię edukacyjną? Toż to miliony...
A propos - podoba mi się "Tadeo", może krócej "Tad" lub Fereo czy Fer...
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: patryk700i » 13 lut 2019, 21:40

Hahaha, a jeśli ulica będzie zakorkowana to gdzie mają te auta z prawego pasa zjechać? Na chodnik? Może łatwiej będzie zamontować swiatelka do autobusu i zrobić je uprzywilejowanymi??
patryk700i
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 325
Na forum od: 24 cze 2018, 15:09

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: bogdanoo » 28 lut 2019, 14:24

http://www.resinet.pl/aktualnosci/rzesz ... szowa.html
RZESZÓW. Politechnika Rzeszowska rozpoczyna cykl spotkań prezentujących rozwiązania komunikacyjne dla miasta. W pierwszej odsłonie zaprezentowano m.in. dynamicznie wydzielony buspas, śluzy rowerowe, kładki kompozytowe, aktywne przejścia dla pieszych, parkingi park&ride oraz użycie danych posiadanych przez miasto w praktyce.

Celem spotkań, jakie będą organizowane na Politechnice Rzeszowie, jest stworzenie platformy wymiany informacji oraz pomysłów, z których mogą skorzystać władze miasta Rzeszowa. W pierwszej edycji mieliśmy okazje poznać pomysły pochodzące z czterech środowisk związanych w sposób pośredni lub bezpośredni z komunikacją.

„Wspólnie chcielibyśmy zacząć pewnie cykl spotkań, aby porozmawiać o tym co jest możliwe w naszym mieście w zakresie infrastruktury, transportu i systemów transportowych do zrobienia, udoskonalenia, zmiany. Chcielibyśmy stworzyć platformę wymiany informacji, pomiędzy interesariuszami, a przedstawicielami władz miasta, które te systemy mogłyby wdrażać” – wyjaśniał podczas spotkania Tomasz Siwowski, kierownik Zakładu Dróg i Mostów Politechniki Rzeszowskiej.

Warto również wspomnieć, że na pierwszym spotkaniu pojawili się przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, Miejskiego Zarządu Dróg oraz radni miasta Rzeszowa. Seminarium pt. „Rozwój systemów transportowych Rzeszowa” odbyło się 27 lutego na Wydziale Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury PRz.

Projekt Politechniki Rzeszowskiej
https://youtu.be/59LkN_IgvDQ
Jako pierwsi swój pomysł zaprezentowała Politechnika Rzeszowska. Ich pomysł dotyczący wprowadzenia na ul. Hetmańskiej dynamicznie wydzielonego pasa autobusowego (buspas) został zaprezentowany przez dr inż. Mateusz Szarata, autora projektu.

„Pas autobusowy działa wtedy, kiedy zachodzi taka potrzeba. W sytuacji kiedy autobus nie zgłasza potrzeby przejazdu, ruch odbywa się w pełnym przekroju drogowym, lecz w momencie kiedy do odcinka zbliża się autobus, zostaje on rozpoznany przez system detekcji i pas zaczyna się aktywować” – wyjaśnia Mateusz Szarata.

Wg. danych podanych przez Politechnikę Rzeszowską, w praktyce takie rozwiązanie miałoby skrócić czas obowiązywania buspasów, a dotychczasowe znaki informujące o odcinkach, na których obowiązuje ograniczony ruch, byłyby zastąpione automatycznie aktywowanymi tablicami. Podobne rozwiązania funkcjonują już w Lyonie i Lizbonie.

Obrazek

Stowarzyszenie Rzeszowskich Rowerzystów: Rowery.Rzeszów.pl

Kolejnym prelegentem seminarium był Daniel Kunysz, radny miasta Rzeszowa oraz prezes Stowarzyszenia Rzeszowskich Rowerzystów. W swoim wystąpieniu mówił m.in. o utworzeniu śluz rowerowych, znajdujących się na skrzyżowaniach i umożliwiających rowerzystom swobodną zmianę pasa ruchu przed wjazdem na skrzyżowanie.

„Te śluzy umożliwiają rowerzyście zajęcie dogodnego miejsca przy skręcie np. w lewo. Często rowerzyści mają problem, żeby między samochodami zmieniać pasy, stąd zostały wymyślone takie śluzy rowerowe, które mają umożliwić ten manewr. Śluza działa wtedy, kiedy pojazdy stoją i nadany jest sygnał czerwony dla wszystkich pojazdów” – mówił Daniel Kunysz.





Kolejnym tematem poruszanym przez radnego są kładki kompozytowe, prościej mówiąc, osobne przejazdy dla rowerzystów przez mosty. Takie rozwiązania w Rzeszowie znajdują się na moście Zamkowym, Mazowieckiego oraz Załęskim. Daniel Kunysz poinformował również, że podobne przeprawy powstaną do 2021 roku na moście Lwowskim, Narutowicza oraz Karpackim.

Poruszono również temat aktywnych przejść dla pieszych z fotokomórką, dzięki której przejścia dla pieszych zaczynają świecić w momencie kiedy pieszy zbliża się do nich. Takich rozwiązań aktualnie w Rzeszowie nie ma.

Ostatni z pomysłów przedstawiciela Stowarzyszenia Rzeszowskich Rowerzystów został zaczerpnięty z Krakowa i chodzi o zmniejszenie szerokości pasa przed przejściem, poprzez umieszczenie plastikowych słupków na małej wysepce pomiędzy pasami.

Podkarpackie Stowarzyszenie Miłośników Komunikacji

Projekt jaki zaprezentował Michał Rządeczka z PSMK nie jest obcy miastu Rzeszów, gdyż kilka lat temu była mowa o stworzeniu parkingów park&ride. Pomysł zakłada utworzenie centrów przesiadkowych, przy głównych, wlotowych ulicach miasta, w których pozostawimy samochody i przesiądziemy się do komunikacji miejskiej, aby w jakimś stopniu zmniejszyć gęstość korków w mieście.

Podczas przemówienia, aby uwiarygodnić koncepcję komunikacji przesiadkowej, PSMK przedstawiło zdjęcie z eksperymentu jaki przeprowadzono w Krakowie, mający unaocznić różnicę pomiędzy korzystaniem z transportu zbiorowego, a prywatnego.
Obrazek
„System polega na tym, że osoba korzystająca z własnego środka transportu, dojeżdża do centrum przesiadkowego, gdzie może przesiąść się na transport publiczny i nim dojechać do centrum miasta. W Polsce takie systemy funkcjonują już w wielu miastach” – informował Michał Rządeczka.

Warto wspomnieć, że do tego typu rozwiązań konieczna byłaby zasadnicza zmiana rozkładów jazdy autobusów komunikacji miejskiej, aby po prostu system okazał się skuteczny.



Rzeszów Smart City
Obrazek
Ostatnia prezentacja należała do Konrada Fijołka, wiceprzewodniczącego Rady Miasta i szefa ruchu Smart City, który w swojej wypowiedzi zwrócił uwagę, że miasto powinno rozpocząć przetwarzanie posiadanych danych.

„One mają posłużyć nam wszystkim do tego, żeby podejmować decyzję na podstawie twardych danych, nie na podstawie przypuszczeń lub tego co nam się wydaje” – tłumaczył Konrad Fijołek.

Jako przykład takiego rozwiązania przywołano miasto Barcelonę, gdzie na podstawie zanonimizowanych danych z kart sim mieszkańców, określono w jaki sposób poruszają się do pracy lub w wolnym czasie i na podstawie tych danych projektowano trasy przyszłych połączeń transportowych.

Możemy założyć, że kilka zaprezentowanych pomysłów doczeka się prędzej czy później realizacji. Przykładem mogą być automatycznie aktywowane buspasy, które miasto zamierza przetestować na ul. Hetmańskiej, od ul. Wincentego Pola do al. Powstańców Warszawy. Pozostałe pomysły na dzień dzisiejszy pozostają w worku z napisem „propozycje”.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Wirtualne BusPasy

Postautor: Pieczarkowy » 28 lut 2019, 17:08

Jak dla mnie:
1. Buspas jest bezsensownym pomysłem, ponieważ w godzinach szczytu aut jest po prostu za dużo. Jazda na suwak w naszym kraju kuleje, więc nie wyobrażam sobie sytuacji, kiedy kierowcy sprawnie i bezproblemowo wpuszczają przed siebie jedno auto (nie liczę wyjątków). O kluczowych porach co chwile na ul. Hetmańskiej znajduje się autobus, co oznaczałoby niemal ciągłe wykluczanie jednego pasa z ruchu + dwukrotnie wydłużenie zatoru. Problem według mnie nie leży w idei, a w mentalności naszych kierowców i raczej wyobrażam sobie to jako zator z 43 sekundy z filmiku, a potem faktycznie pustą drogę. ;)

2. Osobiście najchętniej pozbyłbym się rowerów z dróg (po przez budowę większej liczby ścieżek rowerowych), co ułatwiłoby życie zarówno rowerzystom jak i kierowcom. Lecz jeśli to konieczne, to pomysł jak na poniższym zdjęciu mi się podoba. W końcu powinniśmy miasto dostosowywać do alternatywnych środków komunikacji, a nie ułatwiać życie samochodom... i mówię to ze smutkiem jako kierowca osobówki. :geek:

Obrazek

3. Osobne przeprawy dla rowerzystów, aktywne przejścia dla pieszych czy pomysł z wysepką przed przejściem dla pieszych, to raczej idee nad którymi już nie trzeba dyskutować, tylko wprowadzić je jak najszybciej. ;)

4. Park&Ride to według mnie świetny pomysł i również powinien być wcielony jak najszybciej, lecz niekoniecznie w lokalizacjach takich jak wskazuje na to poniższa mapka. Nie zapominajmy, że w nadchodzących latach czeka nas rewolucja komunikacyjna, którą bardzo łatwo można sp##!%$#ić :D. Chodzi mi o:
- dokupienie 60 nowych autobusów i możliwe przejęcie obsługi linii podmiejskich (?)
- Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna = ułatwienie dojazdu ludziom spoza Rzeszowa do centrum oraz ludziom z Rzeszowa do okolicznych miejscowości
- Wisłokostrada, usprawnienie ruchu wokół ul. Stefana Batorego wraz z remontem dróg, Wisłokostrada, Obwodnica Południowa, Obwodnica Północna, remont ronda Pobitno i utworzenie bezkolizyjnego przejazdu

To wszystko może się złożyć na sprawniejszy dojazd do P&R i przesiadkę w kolej lub komunikację miejską, a także w sprawniejszy ruch samochodem po mieście.

Obrazek

Tylko nikt się nie przesiądzie z uśmiechem do komunikacji miejskiej, jeśli nadal ludzie będą tam twierdzić np. że wsiadając do autobusu z biletomatem trzeba mieć już skasowany bilet. Także żadne podwyżki cen biletów oraz spóźniające się przepełnione autobusy nikogo nie zachęcą do tego. Inteligentna Klapa Transportowa w niczym tu nie pomogła. :lol:
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Poprzednia

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości