Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: swiety » 04 lut 2019, 23:11

To byłoby najlepsze rozwiązanie. Najlepiej jakby tunel zaczynał się przed światłami z ul. Morgowa. Największe korki tworzą się przed nimi i ciągną się aż do Asseco.
swiety
Moderator
Moderator
 
Posty: 2941
Na forum od: 22 cze 2014, 19:11
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Doniek » 05 lut 2019, 8:01

Jeszcze jakby połączyli Sieciecha tyłem tj. za cmentarzem do Lwowskiej to już w ogole cud miód malina ;) Część aut jadących z Łańcuta/Malawy i w druga strone by odpadło.
Doniek
Maniak
Maniak
 
Posty: 1355
Na forum od: 13 mar 2017, 23:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: OloB » 07 lut 2019, 13:35

Tunel byłby chyba najlepszym rozwiązaniem - estetycznie i użytkowo. Oby się udało rozpocząć tę inwestycję jak najszybciej!
swiety pisze:Najlepiej jakby tunel zaczynał się przed światłami z ul. Morgowa. Największe korki tworzą się przed nimi i ciągną się aż do Asseco.

To prawdopodobnie byłoby już zbyt drogie rozwiązanie. Skrzyżowania z Morgową w takiej formie w ogóle nie powinno tam być. Powinno to być dołączenie Morgowej ze skrętem wyłącznie w prawo, a następnie z nawrotką w kilkaset metrów dalej. Oczywiście powinny być uwzględnione pasy pozwalające na bezpieczne i płynne włączanie się do ruchu.
Wydaje mi się, że na takiej drodze jak nasza "obwodnica" to lepsze rozwiązanie niż skrzyżowania, światła czy ronda. Te powinny funkcjonować ale tylko przy skrzyżowaniu z większymi ulicami.
OloB
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 344
Na forum od: 01 wrz 2015, 11:12

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: dStan » 07 lut 2019, 14:14

Zgadzam się ze zdaniem, że zakaz skrętu w lewo a zamist tego skręt w prawo + nawrót mógłby być częściej stosowany w Rzeszowie. Jeszcze jedno miejsce w którym widziałbym taką nawrotkę, jest za wyjazdem z ul. Grunwaldzkiej pod kładką, w stronę galerii Rzeszów.
dStan
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 501
Na forum od: 30 cze 2014, 14:13

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Arrival » 07 lut 2019, 15:08

OloB pisze:Powinno to być dołączenie Morgowej ze skrętem wyłącznie w prawo, a następnie z nawrotką w kilkaset metrów dalej. Oczywiście powinny być uwzględnione pasy pozwalające na bezpieczne i płynne włączanie się do ruchu.
Wydaje mi się, że na takiej drodze jak nasza "obwodnica" to lepsze rozwiązanie niż skrzyżowania, światła czy ronda. Te powinny funkcjonować ale tylko przy skrzyżowaniu z większymi ulicami.


Morgowa kilka razy w ciągu dnia ma ruch na poziomie "większych ulic". Po oddaniu Nowoczesnego Pobitna i kilku innych inwestycji w tym rejonie - zrobi się grubo.
Co z ludźmi skręcającymi w lewo w Morgową jadąc od autostrady? Widoczność jest tam słaba. Co z przejeżdżającymi prosto z Konfederatów w Morgową? Co z pieszymi? Akurat często się poruszam tam rowerem/pieszo i nie ma możliwości przejścia inaczej niż czekając na czerwone światło dla samochodów. Nie da się. W tym rejonie kierowcy już głową są na autostradzie i ani myślą zwolnić czy ustąpić pieszemu.

Nie jestem za światłami co 100 metrów, ale na chwilę obecną te światła są tam bardzo potrzebne. Być może kiedy połączy się Bałtycką z Sieciecha to ruch zmniejszy się na tyle, że będzie można temat przemyśleć. Przypominam, że te światła powstały stosunkowo niedawno i zanim się pojawiły było tam dość niebezpiecznie.
Awatar użytkownika
Arrival
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 720
Na forum od: 16 lis 2014, 13:59
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: JanzRzeszowa » 07 lut 2019, 16:39

Trzymam kciuki za tunelem w tym rejonie.
Ale kaktus mi wyrośnie jak Ferenc tam ten tunel zrobi...
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: kornik » 10 lut 2019, 15:22

Jestem za tunelem.

Ale nie północ-południe, tylko wschód-zachód. I nie dla samochodów, tylko dla autobusów, rowerów i pieszych. Komunikacja miejska otrzymuje bezkolizyjny przejazd na trasie do centrum. Na dole przystanek, podobnie jak na Rondzie Mogilskim w Krakowie. Do ronda z dwóch stron jest pod górkę, więc dla rowerzystów i pieszych nie ma różnicy, czy różnicę wysokości trzeba będzie pokonać przed czy za rondem. Eliminujemy też bardzo niebezpieczne przejścia i przejazdy.
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 13 lut 2019, 12:22

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... zacja.html
Miasto ogłosiło przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje przebudowę drogi będącej przedłużeniem ul. Warszawskiej w Rzeszowie. Ma być poszerzona do czterech pasów ruchu, zaplanowano też budowę sygnalizacji świetlnej.

Chodzi o przebudowę ponad 900-metrowego odcinka ulicy będącej przedłużeniem Warszawskiej, od dawnej granicy Rzeszowa i Miłocina do obecnej granicy z gminą Głogów Małopolski. – Prezydent Rzeszowa chce, aby wszystkie ulice wylotowe z miasta miały po cztery pasy ruchu. Dlatego też i ta droga, przyłączona 1 stycznia tego roku wraz z sołectwem Miłocin, będzie poszerzana – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje przebudowę, został już ogłoszony. Droga, jak już napisaliśmy, na całym odcinku ma zostać poszerzona, z dwóch do czterech pasów ruchu. Rozbudowane mają zostać skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską i ul. Łowiecką. Na skrzyżowaniu Warszawskiej z ul. Myśliwską powstać ma akomodacyjna sygnalizacja świetlna. Częścią przyszłej inwestycji ma być też nowy chodnik (po stronie torów kolejowych) i oświetlenie.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 13 lut 2019, 16:43

Tylko czemu znów światła na Warszawskiej ? będa chwile wczesniej na tym łączniku do Lubelskiej, mania świateł. Zrobić rondo jak planują np. w Zaczerniu i tyle, sprawny ruch i po kłopocie. A tak korki będa i tylko narzekanie
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 13 lut 2019, 16:58

Problemem z rondami są większe nakłady inwestycyjne, a tak to zrobią światła "i po kłopocie". Oczywiście to krótkoterminowe, zresztą jak wszystko w obecnych czasach.
Piję tutaj do tego jak planowano w poprzednim wieku (cytat z komentarzy pod jednym z artykułów):
"Duży Ring byl planowany równocześnie z budową COP’u – jak budowano WSK to już wtedy wyrysowano południowy fragment z tyłu za Zakładem czyli nie 30 lat a 86 sześć lat temu to tak w uzupełnie

Kontynując myś planowano i inne drogi przelotowe przez miasto choćby ” wzmocnienie” układu wschód/ zachód tj ul.lwowskiej
Tj.równoległą trase od Łańcuta poprzez Malawe / most przez Wisłok potem estakade nad hetmańską/ dąbrowskiego/ nad koszarami / nad torami i dalej w kierunku zchodnim- co zrobiono do dzisiaj no mały Pikuś

Z tego planu mamy praktycznie : most Zamkowy/ ul kopisto/ al.niepodległości kawałek ulicy niemirskiego i stop na ul leszka czarnego reszta terenów na wschód do : warneńczyka/ olbrachta/ pod Auch’on i dalej systematycznie, chaotycznie zabudowywana bez składu i ładu – nie plete dyrdymałów można przyjechac i podziwac ten totalny burdel z zabudową .
– a w drugą strone kociokwik na pl.Śreniawitów i stop.

I co widzimy no to że planiści w latach 30-tych przewidzieli co bedzie za 80 kilka lat niestety poprzedni ” wodzowie” od
( 1939 i aktualni ) kiszą sie we wlasnym sosie bo nie wiedzą w swoim zaściankowym myśleniu że trasy przelotowe projektuje sie minimum na 100 lat do przodu z pozostawieniem miejsca dla kolejnego pokolenia na rozbudowe ulic – tu i teraz namy cienkie ” Bolki” na złotych taboretach no i mamy cienko stojąc w gigantycznych korkach ; O !"
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: anders20 i 9 gości