Podkarpackie kupuje tabor dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej
Województwo Podkarpackie ogłosiło przetarg na dostawę taboru kolejowego przeznaczonego do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach realizowanego projektu pn. Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
Zamówienie obejmuje zakup taboru wraz z usługą serwisowo – utrzymaniowo – naprawczą i zostało podzielone na dwie części:
Część 1 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej, zwanych w dalszej części EZT, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300-500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.
Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,
3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnego symulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniem pracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras). Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowania maszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA - punktu obsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie - Staroniwa.
Termin wykonania zamówienia:
1) do 30.9.2026 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 1.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej:
2 szt. ETZ – do 30.6.2020 r.
6 szt. ETZ – do 30.9.2020 r.
Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.9.2020 r.
Część 2 - Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jest dostawa 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym, zwanymi w dalszej części autobusami szynowymi lub pojazdami, przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300 - 500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych w zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2, P3 i P4.
Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowa w załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantujących należyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osób wskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia.
Termin wykonania zamówienia
1) do 30.6.2029 r. – termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4 – dla części nr 2.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym – do 30.6.2020 r.
3) Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.6.2020 r.
[...]
Oferty można składać do 21 listopada 2018 roku.
Kryteria wyboru to:
Kryterium jakości - Usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza SA - Waga: 26.60
Kryterium jakości - Gwarancja pojazdów SA - Waga: 10.70
Kryterium jakości - Pakiet pozderzeniowy (naprawczy) SA - Waga: 2.00
Kryterium jakości - Przyrządy i narzędzia niezbędne do wykonania P3 dla SA - Waga: 0.70
Cena - Waga: 57.30
Do 3 grudnia mogą składać swoje oferty producenci pojazdów kolejowych w przetargu ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski. Pociągi mają jeździć na trasach tworzonej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA): do Dębicy, Kolbuszowej i Przeworska, a także do Portu Lotniczego w Jasionce. Łącznik do lotniska o długości 5 km ma dopiero zostać zbudowany.
Przetarg został podzielony na dwie części. W pierwszej marszałek chce kupić 8 fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej. Dwie sztuki mają zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r., pozostałych sześć do końca września tego samego roku.
W każdym członie ma być dwie pary drzwi na stronę. W pociągach przewidziano liczne poręcze dla stojących pasażerów. Każdy pojazd ma mieć też możliwość przewiezienia 8 rowerów i 2 wózków inwalidzkich. Toaleta ma być przygotowana do przyjęcia osoby na wózku inwalidzkim. W pojazdach będzie monitoring i Wi-Fi, dynamiczna informacja pasażerska oraz automat biletowy. Mają rozwijać prędkość do 160 km/h.
W drugiej części przetargu samorząd województwa zamierza kupić 2 fabrycznie nowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym. Mają zostać dostarczone do końca czerwca 2020 r.
Pociągi spalinowe będą podobnie wyposażone jak te elektryczne. W każdym członie znajdą się jedne dwuskrzydłowe drzwi na stronę pojazdu. Przewidziano toaletę, miejsce dla 8 rowerów, Wi-Fi, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz automat biletowy. Prędkość maksymalna spalinowych szynobusów ma wynosić 120 km/h.
Zamówienie obejmuje też przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi i utrzymania oraz świadczenie usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczych.
Władzom województwa udało się wygrać konkurs na dofinansowanie w wysokości 117 mln zł na pierwszy etap budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej pod nazwą „Zakup taboru wraz z budową zaplecza technicznego”. Wartość tego etapu wynosi ok. 287 mln zł. Umowę w sprawie jego dofinansowania podpisano 21 maja br.
Z kolei część infrastrukturalna PKA pod nazwą „Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej” o wartości 301 mln zł, po złożonym odwołaniu uzyskała dofinansowanie, o które wnioskowały władze Podkarpacia w wysokości 208 mln zł. Umowę w tej sprawie podpisano 19 lipca br.
Pociągi PKA w godzinach szczytu komunikacyjnego będą kursować co 30 minut, poza szczytem co 60 minut, a w dni wolne od pracy co 120 minut.
Systemy biletowe Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej mają być zintegrowane z systemem Rzeszowskiego Transportu Miejskiego podległego Zarządowi Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Na etapie uruchomienia systemu Rzeszowska Karta Miejska będzie nośnikiem biletu okresowego oraz elektronicznej portmonetki w strefie funkcjonowania PKA. W późniejszym okresie przewidziano wprowadzenie „Karty PKA” o parametrach kompatybilnych z Rzeszowską Kartą Miejską.
System informacji pasażerskiej zintegrowane z systemem ZTM mają natomiast pokazywać możliwości przesiadkowe na środki komunikacji miejskiej.
Przedstawiciele wszystkich jednostek zaangażowanych w realizację projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” spotkali się w Urzędzie Marszałkowskim w celu omówienia zakresu rzeczowego ww. inwestycji.
Urząd Marszałkowski unieważnił przetarg na dostawę taboru i świadczenie usługi serwisowo – utrzymaniowo – naprawczej dla tworzonej Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej (PKA). Przetarg został podzielony na dwie części. W pierwszej marszałek chce kupić 8 fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej. W drugiej samorząd województwa zamierza kupić 2 fabrycznie nowe dwuczłonowe zespoły trakcyjne z napędem spalinowym. Pociągi mają jeździć na trasach do Dębicy, Kolbuszowej i Przeworska, a także do Portu Lotniczego w Jasionce.
W przetargu swoje oferty złożyło dwóch producentów: w części pierwszej bydgoska PESA i nowosądecki Newag, a w części drugiej tylko Newag. Oferty otwarto 3 grudnia. Ponad miesiąc urzędnikom zajęła ich analiza. Kilka dni temu opublikowano zawiadomienie o unieważnieniu postępowania podpisane przez sekretarza województwa Lesława Majkuta.
Według zawartego w zawiadomieniu wyjaśnienia cena najkorzystniejszej oferty w pierwszej części i jedynej oferty w drugiej części przetargu przewyższa kwotę, jaką urząd przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
Tymczasem w czwartek (17 stycznia), w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie przedstawicieli wszystkich jednostek zaangażowanych w realizację projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” Celem spotkania, którego gospodarzem była wicemarszałek Ewa Draus było omówienie zakresu rzeczowego tej inwestycji.
- Na spotkaniu zostały poruszone problemy związane z realizacją projektu zgłaszane przez partnerów, głównie dotyczące dostosowania zakresów rzeczowych projektu do istniejących uwarunkowań terenowych, problemów przy nabywaniu nieruchomości na cele inwestycyjne, oraz terminów i kosztów inwestycji. Województwo Podkarpackie zadeklarowało nadzorowanie projektu , pomoc przy realizacji, koordynacji i rozliczaniu inwestycji, oraz pomoc w kontaktach z Instytucjami Pośredniczącymi i Zarządzającymi projektem. Ponadto poproszono partnerów projektu o zaktualizowanie harmonogramów rzeczowo – finansowych dla swoich zakresów i przesłanie ich w terminie do końca stycznia celem urealnienia postępów prac. Przedmiotowe spotkanie było spotkaniem rozpoczynającym cykl spotkań z Partnerami w celu należytej realizacji Budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - informuje Krzyszof Witek z kancelarii zarządu województwa podkarpackiego.
Przypomnijmy, że projekt „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej - PKA” składa się z dwóch zadań:
1. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej: Zakup taboru wraz budową zaplecza technicznego”. Obejmuje zakup 10 sztuk taboru w tym 8 szt. 3-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 2 szt. 2-członowych spalinowych zespołów trakcyjnych oraz budowę zaplecza technicznego obejmującego budowę hali wraz układem torowym, stacje paliw, myjnie kolejową dla potrzeb PKA na stacji Rzeszów-Staroniwa.
2. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA: Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”. Obejmuje budowę linii kolejowej do Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, oraz budowę dodatkowych przystanków kolejowych, mijanek, obiektów inżynierskich oraz parkingów w systemie park and ride. Dodatkowo projekt obejmuje wprowadzenie biletu zintegrowanego wspólnie z ZTM Rzeszów oraz Spółkę Przewozy Regionalne. W projekcie biorą udział: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A, oraz gminy: Boguchwała, Czarna, Czudec, Głogów Młp., Kolbuszowa, Krasne, Łańcut, Przeworsk, Rzeszów, Sędziszów Młp., Strzyżów, Świlcza, Dębica, Trzebownisko.
W ramach projektu zakłada się prowadzenie ruchu kolejowego na liniach:
- L 71 odcinek Rzeszów - Kolbuszowa,
- L 91 odcinek Dębica - Rzeszów,
- L 91 odcinek Rzeszów - Przeworsk,
- L 106 odcinek Rzeszów - Strzyżów,
- do Portu Lotniczego Rzeszów - Jasionka na planowanej do budowy linii kolejowej (ok. 5 km).
Ponadto projekt swoim zakresem obejmuje realizacje zadań przez niżej wymienione podmioty:
Partner - PKP PLK S.A.:
- Budowę nowych przystanków, przebudowę istniejących przystanków, budowa mijanek,
- Budowę połączenia kolejowego do Portu Lotniczego Rzeszów – Jasionka.
Beneficjent - województwo podkarpackie:
- Zakup niezbędnego taboru wraz z budową zaplecza technicznego,
- Rozliczenie projektu infrastrukturalnego,
Partner – jednostki samorządu terytorialnego:
- Budowę parkingów Park and Ride,
- Budowę dojść (chodników) i dróg dojazdowych do przystanków kolejowych,
- Przebudowę dworców kolejowych.
Władzom województwa udało się wygrać konkurs na dofinansowanie w wysokości 117 mln zł na pierwszy etap budowy PKA (zakup taboru i budowa zaplecza technicznego). Wartość tego etapu wynosi ok. 287 mln zł. Umowę w sprawie jego dofinansowania podpisano 21 maja ub. r.
Z kolei drugi etap budowy PKA (część infrastrukturalna) o wartości 301 mln zł uzyskał dofinansowanie w wysokości 208 mln zł. Umowę w tej sprawie podpisano 19 lipca ub. r.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości