harpun pisze:Tramwaj w mieście mocno zwalnia, jest mało pojemny, kolizyjny! (Co już wiele razy pisałem)
Tramwaj może mieć nawet 45m długości faktycznie mało pojemny, a wagonik kolejki ile ? 6-8 osób max. A czy kolizyjny to zalezy jak jest trasa poprowadzona czy oddzielonym pasem zieleni, czy dodatkowym pasem dedykowanym.
harpun pisze:Samochodów w miastach przybywa i to samochody są w większości, one powodują wszelkie paraliże komunikacyjne w miastach i to pod ich rytm są ustawiane światła na każdym skrzyżowaniu, rondzie
Aut przybywa bo ludzie są wygodni i tyle, a na rondzie to nie spotkałem świateł jeszcze
jakieś nowum
harpun pisze: tramwaje są w mniejszości i nie powodują korków, więc czekają cierpliwie przy każdym skrzyżowaniu 1-2 min, rondo 3-5 min, a w nich setki pasażerów
Jeśli nie mają priorytetu to tak właśnie jest, ale miasta to zauważyły i zmieniają ten zły trend na korzysć tramu.
harpun pisze:Wówczas tacy kierowcy opli, fiatów zobaczą zza kółka że jest coś szybszego, dopytają, czego nie usłyszą to doczytają i wtedy jest szansa że się przesiądą. Bo nowa podróż jest szybsza, płynna, punktualna.
Jest coś takiego jak mentalnośc i wygodnictwo, jak ktoś ma dowieźć dzieci do szkoły czy pojechać na zakupy do rodziny to woli jednak auto bo szybciej i mniej problemów.
To samo można osiągnąć budując tramwaj vide Olsztyn gdzie świat się nie zawalił a wręcz przybyło pasażerów w całej KM.
harpun pisze:Dawniej za komuny tramwaje były super, bo były wspólne, i budowane dla społeczeństwa (kolektywu) masy, z kolei transport indywidualny był pase sprzeczny z ideą komunizmu (auta na talony etecera) Linie tramwajowe i owszem rozwijały się, były szybkie i w zasadzie bez konkurencji na drogach - aut było jak na lekarstwo, teraz tramwaje zostały osaczone przez motoryzacje, już nawet zasada że na skrzyżowaniu pojazd szynowy ma pierwszeństwo nie obowiązuje, światła i kita. Mieszkańcom próbuje się wmawiać że na czas smogu zrobi się darmową komunikacje to kierowcy się przesiądą, a skąd. Jedynie metro jest w stanie coś szepnąć kierowcom do ucha.
Metro ile lat Warszawa buduje i dopiero teraz się udało dokończyć drugą linie (przetargi), inne miasta w kraju nie mają szans na metro koszt do ludności.
harpun pisze:Tak to są zawody wędkarskie, trzeba dobrze zanęcić czyli dobrze i przyszłościowo zaplanować komunikacje w mieście, inwestor przyjdzie bo zobaczy że miasto ma sprawną, szybką i wydajną komunikacje zbiorowa - tylko i aż tyle.
Tylko póki co wygrywają okoliczne gminy gdzie jest strefa i to tam lokują się zakłady, Dworzysko po za paroma małymi halami pustooo
Więc tak kolejka ich przekona jak nic