Plan budowy dróg w Rzeszowie

Informacje o nowych projektach drogowych i komunikacji.

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 18 gru 2018, 23:21

Dlaczego droga rowerowa dwukierunkowa po jednej stronie drogi a nie dwie po obydwóch ?
Które rozwiązanie bardziej zasadne i i racjonalne ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Nikoś » 19 gru 2018, 11:50

A może nie ma na tyle miejsca ? ważniejszy chodnik i bezpieczeństwo pieszych bo ruch tam spory jednak
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: jasiop » 19 gru 2018, 22:06

Nikoś pisze:A może nie ma na tyle miejsca ? ważniejszy chodnik i bezpieczeństwo pieszych bo ruch tam spory jednak

Kolego wedle moich wyliczeń
1 wariant obecny: 2 m DdR/2 m chodnika + 2 m chodnika = 6 m
2 wariant z DdR i chodnikiem po obydwu stronach /tak jak jest np na "obwodnicy"/ : 3 m + 3 m = 6 m

PS
chodnik będzie po obydwu stronach, więc co masz na myśli cyt "ważniejszy chodnik i bezpieczeństwo pieszych" ?
Rz - Nowe Miasto
jasiop
Maniak
Maniak
 
Posty: 1440
Na forum od: 18 lis 2014, 22:48

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: romaxx » 22 gru 2018, 0:03

Budując nowe drogi warto też zadbać o dobre oświetlenie drogowe takie jak https:############. Jest zaprojektowane tak, żeby obnizyć zużycie energii i jednocześnie poprawić warunki na drogach.
Regulamin !
romaxx
Świeżak
 
Posty: 1
Na forum od: 22 gru 2018, 0:02

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: kornik » 25 gru 2018, 12:24

Nikoś pisze:A może nie ma na tyle miejsca ? ważniejszy chodnik i bezpieczeństwo pieszych bo ruch tam spory jednak

Niebezpiecznym bublem to jest dwukierunkowa droga rowerowa bezpośrednio przy krawędzi jezdni, bez żadnego bufora. Rowerzyści będą się mijać z samochodami na centymetry przy prędkości względnej ok. 70 km/h.

Jak nie ma miejsca, to drogę trzeba poszerzyć. Pod bezsensowne zatoki można wykupić działki (i wyburzać domy), to pod bezpieczeństwo też można. Dwa metry nikogo nie zbawią.
Załączniki
staroniwska.PNG
staroniwska.PNG (453.12 KiB) Przeglądany 4760 razy
kornik
Bywalec+
Bywalec+
 
Posty: 87
Na forum od: 12 sty 2018, 12:09

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 15 sty 2019, 15:26

http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... ruchu.html
Odcinek drogi, stanowiący przedłużenie ul. Warszawskiej, przyłączony do Rzeszowa wraz z sołectwem Miłocin zostanie przebudowany. W styczniu miasto zacznie szukać wykonawcy dokumentacji tej inwestycji.

– Chcę, aby wszystkie ulice wylotowe miały po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków. Żeby było widać, że wjeżdża się do dużego miasta. Dlatego też ulica, która została przyłączona od 1 stycznia tego roku wraz z Miłocinem, i jest przedłużeniem starej ul. Warszawskiej, zostanie przebudowana i poszerzona – mówi Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa.
Poszerzenie do czterech pasów ruchu

Już w styczniu miasto ogłosi przetarg na wybór firmy, która zaprojektuje przebudowę ponad 800-metrowego odcinka ul. Warszawskiej, od dawnej granicy Rzeszowa i Miłocina do obecnej granicy z gminą Głogów Małopolski. – Chcemy, aby ten odcinek został poszerzony do czterech pasów ruchu. Jest na to miejsce. Przy drodze powstaną ścieżki rowerowe, chodniki, chcemy też przebudować biegnące pod drogą instalacje podziemne – wylicza Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Miasto chce, aby dokumentacja była gotowa latem tego roku. Jej koszt szacowany jest na ok. 200 tys. zł. Jesienią ogłoszony ma zostać przetarg na przebudowę ul. Warszawskiej. Ma być ona przeprowadzona w roku 2020. Miasto chce zdobyć na to zadanie dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: maks » 04 lut 2019, 19:25

Miasto przymierza się do przebudowy ulicy Cegielnianej, która ma połączyć ulice Podwisłocze i Wierzbową. Nowa droga usprawni komunikację między osiedlami Nowe Miasto i Śródmieście. Na projekt inwestycji miasto wyda około 200 tys. zł. Ma być gotowy do końca sierpnia 2019 r. Po jego wykonaniu zostanie oszacowany koszt budowy.


https://www.biznesistyl.pl/biznes/bizne ... -roku.html
maks
Fanatyk
Fanatyk
 
Posty: 3545
Na forum od: 25 gru 2014, 21:47

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Pieczarkowy » 04 lut 2019, 20:18

Fajnie, może za kilka lat w końcu da się jeździć po tym mieście samochodem. Liczę na: Wisłokostradę (2022?), remont Batorego i okolic (2020? jeśli w ogóle te okoliczne ulice wyremontują i przerobią), obwodnicę południową (2030? :lol: nie no, może w ciągu kilku lat się uda)... tyle, że do tego czasu przybędzie nowych aut i będą kolejne problemy.
Pieczarkowy
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 953
Na forum od: 27 lut 2015, 18:25

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: Frodo907 » 04 lut 2019, 20:51

Wątpię Pieczarkowy.
Liczba samochodów cały czas rośnie. Teraz jest coś chyba koło 600 na 1000 mieszkańców. Doliczyć trzeba jeszcze dojeżdżających do pracy, szkoły. Z tego co mi wiadomo to nigdzie na świecie nie udało się zlikwidować korków poszerzaniem starych i budową nowych dróg.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frodo907
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 879
Na forum od: 08 lip 2015, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Plan budowy dróg w Rzeszowie

Postautor: bogdanoo » 04 lut 2019, 22:43

http://czytajrzeszow.pl/?id=2681&idd=4&poz=ml0
Obrazek
Miasto Rzeszów wreszcie zaplanowało konkretne pieniądze w celu wybudowania wielopoziomowego, bezkolizyjnego ronda na Pobitnem, gdzie na wzniesieniu krzyżują się jedne z dwóch najważniejszych ulic miasta – obwodnica Armii Krajowej i ul. Lwowska. Na początek będzie to 350 tys. złotych. Taką kwotę uchwaliła na ten cel rada miasta w ubiegłym tygodniu.

– Pieniądze te chcemy przeznaczyć na wykonanie projektu skrzyżowania bezkolizyjnego – informuje nas dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie Andrzej Świder. – W najbliższym czasie ogłosimy przetarg na to zadanie. Dopiero w następnej kolejności będziemy rozmawiali o wykonaniu przebudowy.

Całość inwestycji ma kosztować oczywiście znacznie więcej niż 350 tys. zł ale w mieście uznano, że rondo to jest jednym z najbardziej obciążonych ruchem w Rzeszowie i należy je pilnie rozbudować. Dyrektor Świder nie precyzował, jak konkretnie miałoby wyglądać nowe bezkolizyjne skrzyżowanie.

– Trwają analizy. Układ komunikacyjny będzie wybrany z paru koncepcji – podsumował.

Według innych informacji płynących z ratusza dowiedzieliśmy się, że rozbudowa ronda ma polegać na wybudowaniu niezależnego przejazdu północ-południe omijającego ruch na samym skrzyżowaniu. Zmniejszy to ruch na rondzie i w konsekwencji upłynni dojazdy do niego. Wybór tego kierunku dla bezkolizyjnego połączenia może być podyktowany dwoma przesłankami. Po pierwsze, co kierowcy sami widzą gołym okiem, natężenie ruchu w godzinach szczytu wokół ronda jest największe właśnie od strony północnej, czyli od strony łącznika do autostrady. Poza tym na kierunku północnym i południowym ulice dojazdowe do ronda mają najszersze pasy zieleni wewnętrznej, czyli wysepki. Ułatwia to wykorzystanie ich na budowę niezależnego połączenia.

Jak ma wyglądać to połączenie?

Możliwe są dwie oczywiste wersje. Może być to tradycyjny wiadukt, który będzie przerzucony ponad rondem. Drugą możliwością jest tunel, który ukryje ruch pod ziemią. Wiele wskazuje na to, że będzie to właśnie tunel.

Zapytaliśmy o opinię na ten temat inżyniera mającego doświadczenie przy opracowywaniu rozwiązań drogowych.

– Rondo Pobitno usytuowane jest na wzniesieniu i co prawda największa różnica terenu powstaje w kierunku zachodnim do strony śródmieścia, ale pewien spadek występuje także w kierunku południowym. Tunel byłby od strony Alei Armii Krajowej rozwiązaniem naturalnym, bo długość zjazdu pod rondo nie będzie wtedy zbyt długa. Odwrotnie rzecz ma się w przypadku budowy wiaduktu. Żeby wspiąć się nad rondo od południa i pokonać różnicę terenu na wzniesieniu, trzeba zbudować znacznie dłuższą estakadę wjazdową. Estakada ma natomiast zwykle prostszą konstrukcję niż tunel i nie ingeruje tak bardzo w podziemne sieci uzbrojenia terenu. Może, choć nie musi, być przez to tańsza.

Nam w redakcji również bardziej podoba się wersja z tunelem. Choćby przez to, że wybudowanie długiej, wielkiej estakady nadziemnej akurat w tym miejscu, na wzgórzu Pobitna, zbyt konkurowałoby z widokiem pobliskich budynków, w tym dwóch kościołów, jak i całej okolicy.

Niezależnie od tego, która wersja bezkolizyjnego skrzyżowania na Pobitnem zostanie ostatecznie wybrana, jest ono bardzo potrzebne, gdyż korki od lat stają się największa uciążliwością w Rzeszowie. Samochodów w mieście wciąż przybywa, a system komunikacyjny staje się coraz mniej wydolny.

Ciekawi natomiast, jak na dwie rysujące się wersje wykonania bezkolizyjnego ronda zareagują rzeszowianie? Które z rozwiązań w tym konkretnym otoczeniu bardziej przypadłoby im do gustu?
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

PoprzedniaNastępna

Wróć do Newsy

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości