http://supernowosci24.pl/ul-warszawska- ... oszerzona/RZESZÓW. Następnie gruntowna przebudowa ma czekać także odcinek jezdni poza miastem, między przyszłą nową granicą Rzeszowa (Zaczernie) a węzłem autostrady A4 w Rudnej Małej.
Jeszcze we wrześniu informowaliśmy, że po włączeniu Miłocina do Rzeszowa ul. Warszawska zostanie przedłużona w kierunku północnym. Prezydent Tadeusz Ferenc zapowiedział, że mowa o odcinku 850 m, który zakończy się przy granicy z Zaczerniem. Jak się teraz okazuje, droga ma być również poszerzona o cztery pasy i zaopatrzona w chodniki, ścieżki rowerowe. Co więcej? Dalsze prace będą prowadzone także na terenie od Zaczernia do Rudnej Małej.
Dwie duże inwestycje drogowe mogą być odpowiedzią na codzienne problemy kierowców, dojeżdżających do centrum Rzeszowa lub w kierunku lotniska Jasionka. Po przyłączeniu Miłocina do granic stolicy Podkarpacia, władze miasta zamierzają przedłużyć ul. Warszawską o 850 m. Oprócz tego, już w pierwszej połowie przyszłego roku opracowany zostanie projekt poszerzenia jezdni do czterech pasów na odcinku od obecnej granicy Rzeszowa do granic Zaczernia. – Zamierzamy wybudować cztery jezdnie, chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i nowe przystanki autobusowe – mówi Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa. Możliwe, że roboty budowlane rozpoczną się jeszcze pod koniec 2019 r.
Poszerzona ma zostać również droga od Zaczernia do węzła autostrady A4 w Rudnej Małej. Chodzi o trasę 2,7 km długości. Obecnie liczy ona tylko po dwa pasy jezdni, co w związku z gigantycznym natężeniem ruchu (lotnisko, strefa ekonomiczna, wjazd na autostradę) powoduje spore korki. – Ogłosiliśmy przetarg na wykonanie projektu inwestycji i liczymy także, że w pierwszej połowie przyszłego roku uda się już ogłosić konkurs na rozpoczęcia samych prac budowlanych – tłumaczy Arkadiusz Olko, kierownik Służb Liniowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Rzeszowie. Jak będzie wyglądać przebudowana droga? Powstaną cztery pasy ruchu, nowe chodniki, ścieżki rowerowe i cała niezbędna infrastruktura.
Okazuje się więc, że obie inwestycje – rzeszowskiego ratusza i ZDP w Rzeszowie – mogą wpłynąć na poprawę komunikacji na odcinku Jasionka – Rzeszów. Oby tylko nie okazało się, że przymiarki, prowadzenie przetargów i same prace budowlane będą trwać latami, a kierowcy nadal marnotrawić czas i paliwo w ciągnących się korkach