Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Dyskusja o ukończonych projektach.

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: JanzRzeszowa » 16 gru 2018, 5:26

django pisze:Ja się domyślam w co idzie Marcel+Podkulski, naprawdę tego nie widzicie? Stworzą prywatny dworzec autobutobusowy z powierzchnią handlową. Zmienią przeznaczenie budynku i wtedy nie będzie to galeria tylko dworzec a na dworcach handel w niedziele jest dozwolony. Od przyszłego roku jest tylko jedna niedziela handlowa.

I bardzo dobrze. Trzymam kciuki za takie rozwiązanie. Bo na Tadka i PKS to już dawno nie można liczyć.
JanzRzeszowa
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 980
Na forum od: 24 lis 2015, 13:29

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: Nikoś » 16 gru 2018, 11:14

JanzRzeszowa pisze: Trzymam kciuki za takie rozwiązanie. Bo na Tadka i PKS to już dawno nie można liczyć.

PKS nalezy to gmin i widać jak to działa. A prezydent miasta nie ma nic do tego - to miasto chciało przejąć dworzec aby zrobić porzadny multi dworzec to nie
Więc kto jest winny ? :D
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: pan.fotograf » 22 gru 2018, 18:03

Budynek dworca już funkcjonuje. Mam pytanie czy tylko mi się zdawało że jego elewacja jest w całości w fotowoltaice?
pan.fotograf
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 77
Na forum od: 11 sty 2018, 18:55

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: bogdanoo » 22 gru 2018, 23:57

Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://czytajrzeszow.pl/?id=2202&idd=6&poz=ml0
Od 1 lutego może dojść do dużych zmian dla klientów jednego z większych przewoźników autobusowych na Podkarpaciu – firmy Marcel. Według zapowiedzi dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Anny Kowalskiej, firma, której główny przystanek w tym momencie istnieje na parkingu przy Centrum Handlowym Europa II przy al. Piłsudskiego, przeniesie się na wyremontowany, a właściwie nowo wybudowany Dworzec Lokalny przy ul. Towarnickiego (przebudowany dawny dworzec podmiejski pod wiaduktem Śląskim). Taką informację Anna Kowalska podała w niedawnym wywiadzie w katolickim Radiu „Via”.

- Prowadzimy rozmowy i prawdopodobnie od 1 lutego 2019 r. dworzec lokalny będzie obsługiwał dużego przewoźnika – firmę Marcel. Będzie to ogromna zmiana wizerunku Rzeszowa ponieważ z parkingu, który zastępował dworzec, ten duży przewoźnik przeniesie się na Dworzec Lokalny - powiedziała na antenie Radia „Via” Anna Kowalska.

Dyrektor ZTM we wspomnianym wywiadzie poinformowała także o tym, że 15 grudnia dworzec został już w pełni oddany do użytku, ale będzie on funkcjonował w pełnym wymiarze od 1 stycznia przyszłego roku.

Wracając do tematu przenosin Marcela na Dworzec Lokalny trzeba zaznaczyć, że w tym momencie główny przystanek dla pasażerów tego przewoźnika w Rzeszowie znajduje się na parkingu Centrum Handlowego Europa II. Codziennie z parkingu spod Europy wyjeżdża i przyjeżdża po około 400 kursów busów firmy Marcel. Taka sytuacja nie jest zbyt korzystna dla płynności ruchu przy al. Piłsudskiego, a jak wiadomo korki w Rzeszowie to od wielu lat problem i m.in. dlatego władze miasta zaproponowały przeniesienie przystanku na nowy dworzec. Właściciel firmy Marcel - Marcin Chmielarski również potwierdza, że są prowadzone rozmowy w sprawie przeniesienia na dworzec podmiejski, ale muszą zostać spełnione pewne warunki.

- Tak potwierdzam, że prowadzimy negocjacje z urzędem miasta w tej kwestii. Jesteśmy przychylni takiej inicjatywie, ale po spełnieniu naszych warunków. W grę wchodzi również przeniesienie naszego biura, które funkcjonuje w Europie II - powiedział nam właściciel Marcela.

Największą obawą Marcina Chmielarskiego, co do przeniesienia przystanku na Dworzec Lokalny, jest to, czy wystarczy tam miejsca na dosyć liczny tabor firmy. - Dziennie, jak można obliczyć, z przyjazdami i odjazdami, jest to około 800 kursów i jeśli faktycznie mielibyśmy się przenieść na Dworzec Lokalny, to musimy mieć gwarancję, że nie utrudni to nam obsługi naszych klientów - tłumaczy Marcin Chmielarski.

Warto zaznaczyć, że już od listopada autobusy Marcela z Rzeszowa do Lublina odjeżdżają właśnie z Dworca Lokalnego. Z kolei np. autobusy do Krakowa mają swój przystanek początkowy na ul. Grottgera przed dworcem PKP.

W kwestii zmiany przystanku głównego dla autobusów firmy Marcel, nie jest to pierwsza tak koncepcja. Właściciel Centrum Handlowego Europa II, gdzie obecnie stacjonuje Marcel, prezentował plany, zgodnie z którymi chciałby rozbudować budynek centrum aż do samej al. Piłsudskiego i dodatkowo zbudować podziemny dworzec dla m.in. autobusów Marcela. Właściciel firmy zna te plany i nie wyklucza również takiego rozwiązania.

- Jest to realna opcja, czyli przeniesienie się teraz na Dworzec Lokalny, ponieważ w Europie II trwałby remont, który utrudniałby nam obsługę klientów. Po ukończeniu budowy podziemnego parkingu w Europie II moglibyśmy ewentualnie tam wrócić - informuje właściciel przedsiębiorstwa.

Miasto zabiega o przeniesienie Marcela na Dworzec Lokalny, także dlatego, że najprawdopodobniej największy przewoźnik, który korzystał z dawnego dworca podmiejskiego przed jego przebudową, czyli PKS Rzeszów, już tam nie wróci. Na czas inwestycji, PKS przeniósł kursy podmiejskie na swój dworzec główny przy ul. Grottgera i tak już prawdopodobnie zostanie na stałe. Zwłaszcza, że w ostatnim czasie przewoźnik stale redukuje swoje połączenia.

Przypomnijmy, że dworzec podmiejski PKS pod wiaduktem Śląskim powstał w 1976 r. i od początku to rozwiązanie uważane było za tymczasowe. Choć minęło ponad 40 lat, lepszego miejsca w centrum miasta na ten cel nadal jednak nie znaleziono. Dworzec Lokalny stał się zresztą obecnie dworcem nie tylko podmiejskim, bo są stamtąd realizowane także kursy dalekobieżne (np. firmy FlixBus). Niestety, pierwotne plany budowy Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego, czyli wielkiego centrum przesiadkowego w rejonie dworców głównych PKP i PKS, gdzie kumulowałaby się cała komunikacja autobusowa lokalna i dalekobieżna są już mało realne. Kolej realizuje swoje inwestycje, miasto planuje budowę RCK tylko w ograniczonym kształcie na pl. Dworcowym, a PKS z wielu powodów nie przystąpił do wspólnej inwestycji z miastem i PKP.

Ponieważ na Dworzec Lokalny miasto wydało ponad 20 mln zł (z 85-proc. dofinansowaniem unijnym) musi teraz zabiegać, by obiekt nie stał pusty. Na dworzec sukcesywnie przenoszone są przystanki początkowe linii komunikacji miejskiej. Jednym z pomysłów na szersze wykorzystanie odnowionego dworca jest przyjęta niedawno przez Radę Miasta uchwała nakazująca rozpoczynanie i kończenie przez przewoźników swoich kursów tylko na pętlach autobusowych, dworcach i punktach przesiadkowych. Chodzi głównie o autobusy małych prywatnych firm, które czekają na pasażerów i blokują miejskie przystanki. W zamian miasto zrezygnowało z pobierania opłat za korzystanie z dworca (za jedno zatrzymanie środka transportu na dworcu obowiązywała opłata w wysokości 1 zł). Bez zmian pozostała natomiast opłata w wysokości 5 groszy za jedno zatrzymanie środka transportu na przystanku.

Nie wiadomo jeszcze, czy miasto będzie również zabiegać o podobne jak w przypadku Marcela przenosiny dworca dla busów jaki znajduje się przy Ogrodach Bernardyńskich.

Czy negocjacje pomiędzy firmą Marcel i władzami miasta zakończą się pozytywnie i jak na ewentualną zmianę przystanku zareagują klienci tej firmy, przekonamy się zapewne już w najbliższym czasie.

Budynek ma na sobie panele fotowoltaiczne ale czy te szare panele to fotowoltaika to nie wiem.
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: pan.fotograf » 23 gru 2018, 1:26

Własnie pytam o szare panele elewacyjne z "nadrukiem". Czy to tylko zabieg estetyczny w nawiązaniu do całości, czy może to też fotowoltaika z jakimś laminatem.
Skośny daszek z spadkiem na tyłach dworca już nazbierał zamarzniętego śniegu, lada moment zaczną tam rosnąć sople, a na kostce może zrobić się lodowisko, w dodatku w miejscu w którym będzie przechodzić dużo podróżnych - trochę nie przemyślany zabieg. Lepszym, ale droższym rozwiązaniem byłoby skierowanie daszka do elewacji budynku i zrobienie odpływu deszczówki.
pan.fotograf
Bywalec
Bywalec
 
Posty: 77
Na forum od: 11 sty 2018, 18:55

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: Nikoś » 23 gru 2018, 11:46

Skoro jest budynek dworca, to pewnie jakieś pare metrów na biuro dla firmy Marcel by się znalazło. Dobrze że miasto nie odpuszcza tematu i chce przekonać przewoźników do korzystania z tego dworca
Nikoś
Maniak
Maniak
 
Posty: 2322
Na forum od: 05 wrz 2015, 12:09

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: bogdanoo » 23 gru 2018, 15:54

centralizacja przewoźników jest konieczna by choć w małym stopniu uprościć komunikację. Następnie trzeba zadbać o bardzo ważną rzecz - o stałe, częste połączenie z Dworcem PKP (czy tam placem Dworcowym w przyszłości) - minimalnie co 10 minut.
Sam doświadczyłem braku owego połączenia, i spod wiaduktu musiałem iść szybkim krokiem/biec na Dworzec PKP by zdążyć na pociąg który miałem za 25 minut (było to z pół roku temu).
Awatar użytkownika
bogdanoo
Maniak
Maniak
 
Posty: 1315
Na forum od: 25 lis 2017, 21:32

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: letowniak » 30 gru 2018, 17:34

Musiałeś bo dworzec jest w złym miejscu... To jest dobra lokalizacja na zapasowy dworzec na czas remontów itp, ewentualnie dla małych prywatnych firm jako alternatywa. Przyszłości jako główny dworzec to nie ma, na przenosinach straci Marcel zyska PKS ;)
Hardkloc - developer oferujący mieszkania w najwyższej jakości klocach
letowniak
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 374
Na forum od: 21 lip 2014, 1:55

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: bystry » 30 gru 2018, 18:16

W przyszłości ten dworzec by był dobry dla MPK, stąd mogłoby startować wiele kursów, mogliby sobie tutaj zrobić taką bazę.
bystry
Uzależniony
Uzależniony
 
Posty: 915
Na forum od: 24 sty 2016, 11:34

Re: Przebudowa Dworca Podmiejskiego

Postautor: Duszek » 15 sty 2019, 19:17

"Powstał europejski dworzec, a PKS z niego nie korzysta

RZESZÓW. Przewoźnik twierdzi, że ZTM chce zbyt wiele pieniędzy za zatrzymanie się autobusu.
Od grudnia na odnowiony dworzec lokalny pod wiaduktem Śląskim wjeżdżają już autobusy i zabierają pasażerów. Jednak korzysta z niego tylko dwóch przewoźników: MPK i prywatny przewoźnik wożący podróżnych po całej Polsce i za granicę. Mimo że Rzeszów wreszcie może poszczycić się nowoczesnym dworcem, to wykorzystywany jest tylko w części, bo autobusy PKS nadal omijają to miejsce i nie wjeżdżają pod wiadukt. Czy ten przewoźnik zdecyduje się wrócić na dworzec lokalny?"

http://supernowosci24.pl/powstal-europe ... -korzysta/
Awatar użytkownika
Duszek
Zaangażowany+
Zaangażowany+
 
Posty: 549
Na forum od: 18 lip 2014, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inwestycje zrealizowane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości