Jakieś studio graficzne zrobiło sobie swobodną interpretację, a tu już projekt wykonawczy się pisze.
Też zwróciłem uwagę na te nóżki jak u sarenki. Grafik... sorry.. konstruktor miał z pewnością na myśli sprężony beton i już wszystko wyliczył. Tak oto pada mit o molochach
Ciekawych rozwiązań bez liku. Ludzie przechodzący przez drogę są przy samym przystanku, ale muszą iść pod galerię i w najlepszym przypadku czekać na windę. W ogóle pojazd jadący w tym kierunku miałby z reguły przystanek i dostęp od drugiej strony ulicy, tymczasem tu jest na odwrót, no ale monorail jest 'intuicyjny', jak piszą pod filmem. Dodanie drugiej belki dla drugiego kierunku od strony galerii wymagałoby przebudowy całego przystanku, a w zasadzie jego budowy od nowa (filar od strony galerii stoi już niemal na jezdni) i jeszcze zablokowanie istniejącej belki. To samo wiązałoby się z wymianą w przyszłości taboru na dłuższy (bo na filmiku jest najkrótszy Bombardier). Możliwość budowy tymczasowego przystanku na czas prac właściwie żadna.
Widzimy też monorail przemykający nad kładką. Więc pewnie będzie tam górka, bo monorail drogi może i omija, ale zawsze może się zderzyć z innym pomysłem prezydenta. Albo nagromadzenie tych pomysłów w tym miejscu jest celowym zabiegiem promocyjnym. Jednak nie widać tam, żeby ciekawym pomysłem było wykorzystanie istniejącej, świetnie skomunikowanej kładki i zintegrowanie jej z jakimś przystankiem. W ogóle to wg. planu trasa monoraila nie ma prowadzić ani przed galerią, ani przez Cieplińskiego, ani przez most Mazowieckiego, ale kto by się takimi szczegółami jak trasa przejmował, c'nie
Połączenie z galerią jest ok, ale nie ma dla niego alternatywy poza tą mizerną windą, więc każdy musi zwiedzać galerię ku uciesze właściciela, niezależnie czy ma ochotę, czy nie. Pytanie też, co z niedzielami niehandlowymi i świętami, kiedy nawet Helios będzie nieczynny? Właściciel zamknie galerię, czy będzie światło i schody ruchome na chodzie zostawiał?
Przystanek może i nie jest molochem w tym miejscu, ale na pewno jest, gdyby kiedyś chcieć taki postawić w innej ulicy. A poza tym wizualizacja przedstawia najmniejszą wersję Bombardiera, a my dalej nie wiemy, jaka ma jeździć. Więc jak ktoś uważa, że przystanek nie jest molochem to niech go sobie powiększy x3, bo taki musiałby być dla pełnej wersji:
https://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/automated-monorails.htmlNapisała już o tym Wyborcza. W ratuszu się oczywiście podoba i podobno chcą wykorzystywać video w celach promocyjnych. Przynajmniej taki jest zysk z tego całego monoraila.
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/7,34 ... owala.html