Prognozy ULCu mówią, że do 2035 ilość pasażerów wzrośnie z obecnych 40 mln do ok. 90 (przy założeniu budowy CPK).
Mniejsze porty (Rzeszów, Lublin, Łódź, Szczecin, Bydgoszcz i reszta) nie będą się jednak rozwijać tak szybko, będą tracić swój udział w rynku i proces ten widać już od wielu lat:
Jeśli chodzi o te 'małe lotniska regionalne', to poniżej tabelka na szybko, podane zmiany w %. Druga kolumna to 10 miesięcy 2018 w porównaniu do całego 2017 (bez Radomia, bo to anomalia).
- lotniska.jpg (42.53 KiB) Przeglądany 6979 razy
Bydgoszcz i Zielona góra już na chwilę obecną mają więcej niż w tamtym roku, ale nie są miarodajne, bo ta pierwsza miała wcześniej lata stagnacji, a ta druga to tak niewielkie ilości pasażerów, że łatwo o szybkie wzrosty.
Lublin stracił ostatnio sporo połączeń i jego wzrost w tym roku nie będzie tak znaczny jak w Rzeszowie. Rok 2019 też się nie rysuje różowo. Ale potem Lublin powinien się trochę odkuć, bo Okęcie ma się zapchać ok. 2022, a CPK na pewno nie powstanie do tego czasu i lotniska bliżej Warszawy przejmą trochę tego ruchu.
Łodzi może się uda wyjść na mały plus w tym roku. Na nieco większym plusie będzie Olsztyn.
Uwagę zwraca Szczecin i jego ostatnie wzrosty, a i w tym roku będzie na sporym plusie.
http://www.ulc.gov.pl/_download/statystyki/2017/wg_portow_lotniczych_4kw2017.pdf