"Obala teorię o zakupach w małych sklepach"
Jak zauważono w marcu nastapił ogólny wzrost (+ 4,7 proc.) obrotów wszystkich kategorii usług operujących w centrach handlowych. Z kolei spadki obrotów zanotowały firmy modowe (- 7,4 proc.) i firmy usługowe, takie jak kawiarnie, restauracje i kina o blisko o 20 proc.
Według ośrodka dobre wyniki sklepów spożywczych obrazuje tzw. kupowanie produktów na zapas przed niedzielami handlowymi i przygotowania do świąt Wielkanocnych.
- Jeśli wskaźnik (o wzroście sprzedaży specjalistycznych produktów - red.) powtórzy się w ciągu następnych miesięcy to może obalić teorię, że zakaz handlu w niedziele przełoży się na wzrost obrotów w lokalnych sklepikach - powiedziała prezes Retali Institute Anna Szmeja.
Jak zaznaczyła, małe sklepiki nadal nie mogą konkurować ze sklepami w centrach handlowych oferujących specjalistyczne produkty.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości