Inwestycje Drogowe w Regionie

Informacje z całego Województwa Podkarpackiego

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 10 maja 2018, 9:17

Nowe fotki od kolegi czaro13.

Remont DK9 między Majdanem Królewskim a Komorowem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 16 maja 2018, 9:14

http://www.nowiny24.pl/strefa-biznesu/a ... ,13174447/




Półtora roku potrwa wykonanie południowej obwodnicy Strzyżowa. Wczoraj oficjalnie wbito pierwszą łopatę na jej budowie. Budowa obwodnicy Strzyżowa to najbardziej kosztowne zadanie realizowane z puli pieniędzy Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowity koszt inwestycji to aż 106,5 mln zł. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniesie 90,5 mln zł. Za tę kwotę wykonawca robót - konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. i Mostostal Kielce S.A. wybuduje ponad 6 kilometrów drogi, która pozwoli odciążyć od samochodów centrum miasta. Będzie to droga jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu, po 3,5 metra szerokości każdy.

Trasa zostanie poprowadzona nowym śladem po południowej stronie Strzyżowa, aż do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką nr 988 Babica – Strzyżów – Warzyce. Obwodnica będzie przecinała m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową. Taki przebieg pozwoli przede wszystkim na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza centrum Strzyżowa oraz usprawnienie ruchu drogowego na odcinku Babica – Twierdza – mówi Ewa Sikora, rzecznik prasowy Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie.

Wysoki koszt budowy obwodnicy Strzyżowa wynika ze skomplikowania projektu. Na trasie powstaną zarówno tradycyjne skrzyżowania w formie rond i tradycyjnych krzyżówek, jak i wiadukty nad torami kolejowymi. W miejscach, gdzie drogi będą się krzyżować pasów ruchu będzie więcej. Dodatkowe posłużą pojazdom skręcającym oraz włączającym się do ruchu. Łącznie na nieco ponad sześciokilometrowym odcinku powstanie kilkanaście obiektów inżynierskich, w tym m.in. trzy mosty na Wisłoku, wiadukty i przepusty. Inwestycja będzie obejmowała również budowę dróg dojazdowych (tzw. serwisówek), chodników w obrębie skrzyżowań, zatok autobusowych, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu.

Poza imponującą liczbą obiektów inżynierskich jakie wykonawca będzie musiał wybudować w niedługim czasie, wyzwanie może stanowić teren samej inwestycji. Dolina Wisłoka to tereny zalewowe, skomplikowana i zróżnicowana budowa geologiczna a także miejsca zagrożone osuwiskami – mówi Ewa Sikora. Oznacza to, że przed budowa jezdni grunt trzeba będzie odpowiednio wzmocnić. Planowany termin zakończenia robót budowlanych to koniec października przyszłego roku.



riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 16 maja 2018, 9:17

Nowe fotki od czaro13.


Remont DK9 między Majdanem Królewskim a Komorowem.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 16 maja 2018, 11:32

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -strzyzowa




Ponad 6 - kilometrowa jednojezdniowa (2 pasy ruchu po 3,5 m każdy) trasa, zostanie poprowadzona nowym śladem po południowej stronie Strzyżowa, aż do połączenia z istniejącą drogą wojewódzką nr 988 Babica – Strzyżów - Warzyce. Obwodnica będzie przecinała m.in. ul. Zadworze, Modrzewiową, Południową i Ogrodową.

W ramach zadania przewidziana jest budowa zarówno jednopoziomowych (typu rondo, skanalizowanych i zwykłych) jak i dwupoziomowych (m.in. w formie wiaduktów) skrzyżowań z drogami i linią kolejową. Lokalnie w strefie skrzyżowań pojawią się dodatkowe pasy lewoskrętów, włączeń i wyłączeń. W sumie ma powstać kilkadziesiąt obiektów inżynierskich, w tym: 5 mostów (3 na Wisłoku i po jednym obiekcie przez rzekę Stobnica i potok Różanka), wiadukty drogowe i przepusty.

Całkowita wartość projektu: 106 534 220 zł (w tym roboty budowlane: 98 077 960 zł). Wartość dofinansowania unijnego 90 520 032,93 zł. Budowa obwodnicy Strzyżowa, to największe wartościowo zadanie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
Planowany termin zakończenia robót budowlanych, to koniec października przyszłego roku.
W uroczystym wbiciu łopaty pod nową obwodnicę uczestniczyli m.in.: marszałek Władysław Ortyl, senator Alicja Zając, wicewojewoda Lucyna Podhalicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Adam Hamryszczak, wicemarszałek Bogdan Romaniuk, radny województwa Wojciech Zając, burmistrz Strzyżowa Mariusz Kawa, starosta strzyżowski Robert Godek, a także przedstawiciele wykonawcy oraz inni zaproszeni goście.




Obrazek


http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... jaroslawia




JAROSŁAW. Budowa „łącznika” z Jarosławia do autostrady A4, przez ul. Pawłosiowską i Pawłosiów, powoli wkracza w decydującą fazę.

Czasami wiąże się to niestety z utrudnieniami, jak teraz, gdy na trzy dni – od 14 do 16 maja - zamknięto dla ruchu część ul. Pawłosiowskiej, w związku z pracami przy powstającym rondzie na ul. Strzeleckiej, ale dla ostatecznego efektu warto uzbroić się w cierpliwość! Przypomnijmy, że ta kilkumilionowa inwestycja możliwa jest dzięki pozyskaniu przez powiat jarosławski pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.

Przez ten projekt chcemy poprawić powiązania komunikacyjne naszego powiatu, przede wszystkim Jarosławia z autostradą A4 oraz oczywiście zwiększyć komfort jazdy poprzez znaczącą poprawę stanu technicznego tej drogi, z wybudowaniem tak potrzebnego ronda na skrzyżowaniu ul. Pawłosiowskiej z ul. Strzelecką i dalej na Pawłosiów – krótko podsumowuje projekt Tadeusz Chrzan, starosta jarosławski. – W tym roku to jedna z wielu inwestycji na drogach powiatowych. Ogółem planujemy wydać na nie 25 mln zł, ze znacznym zaangażowaniem pieniędzy, które udało się nam pozyskać spoza budżetu powiatu, tak jak w tym przypadku.

W ramach projektu pn. „Poprawa powiązań komunikacyjnych Powiatu Jarosławskiego poprzez przebudowę dróg powiatowych Nr 1725 R Jarosław - Pawłosiów, Nr 1725 R ul. Pawłosiowska pomiędzy autostradą A4 a miastem Jarosław” do gruntownej przebudowy przewidziano blisko 5 km tej drogi. A wszystko według planów za 6,5 mln złotych. Partnerami beneficjenta, czyli powiatu jarosławskiego są miasto Jarosław i gmina Pawłosiów. Środki unijne stanowią 85% wartości inwestycji. Koniec inwestycji planowany jest na jesieni tego roku.





Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 21 maja 2018, 10:58

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -podpisana




Wykonawcą prac jest firma Budimex S.A., która zrealizuje tą inwestycję za kwotę brutto 115 847 768 zł w terminie 34 miesięcy.

W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem dzielącym, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

Powstaną także obustronne chodniki lub ciągi pieszo-rowerowe oraz zatoki autobusowe. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych (6 rond jednopasowych i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), skrzyżowanie DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 22 maja 2018, 10:20

http://supernowosci24.pl/budowa-obwodni ... az-blizej/




ŁAŃCUT. Wyremontowanych zostanie prawie 6 km drogi – tzw. starej czwórki – omijającej centrum miasta.

Mieszkańcy Łańcuta już niedługo będą mogli cieszyć się z długo oczekiwanej inwestycji. 18 maja podpisano umowę na rozbudowę odcinka DK94 Łańcut-Głuchów, będącego tzw. obwodnicą miasta Łańcuta. Wykonawcą prac jest firma Budimex S.A., która zrealizuje tą inwestycję za kwotę brutto 115,8 mln zł w terminie 34 miesięcy.

Rozbudowa drogi krajowej nr 94, tzw. obwodnicy miasta Łańcuta, realizowana będzie w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. W ramach zadania przewiduje się pozostawienie drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem dzielącym, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.

Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych, czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników lub ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych. Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych (6 rond jednopasowych i 1 skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną) na przecięciu DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), skrzyżowanie DK94 z ul. Piłsudskiego, ul. Kościuszki i DP 1520 R. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 22 maja 2018, 18:24

Nowe fotki od kolegi czaro13.


Remont DK9 między Majdanem Królewskim a Komorowem.Dziś leci ścieralna.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 24 maja 2018, 8:31

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... u-w-czudcu




W Czudcu wraz z obwodnicą na drodze wojewódzkiej i modernizacją linii kolejowej, trwa również budowa mostu przez rzekę Wisłok w ciągu drogi powiatowej Czudec - Wyżne. Obecnie montowana jest stalowa konstrukcja nośna obiektu, który zastąpi używany od ponad 50. lat most o konstrukcji stalowo - drewnianej i ograniczonej nośności do 8 ton.

Inwestorem jest gmina Czudec, środki na ten cel pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego dla Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego w ramach „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego”.

Wartość inwestycji to 6,5 mln zl. Wymagany wkład własny pokrywany jest z budżetu samorządu powiatowego w Strzyżowie. Wykonawcą robót jest firma Skanska.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 24 maja 2018, 8:35

http://gospodarkapodkarpacka.pl/news/vi ... -przebiegu




Dwie z koncepcji zakładają budowę mostu się przy łączniku obwodnicy na wysokości huty szkła i biegną odpowiednio w kierunku Sobiecina (drogi powiatowej 1719R Jarosław-Łazy) lub z wylotem przy ul. Sanowej (droga wojewódzka nr 865). Trzecia koncepcja biegnie od ronda w Szówsku w kierunku jarosławskiej obwodnicy na wysokości ul. Okrzei.

Koszty tych wariantów wahają się od ok. 46 mln zł, do ponad 70 mln zł dla ostatniej koncepcji (dane szacunkowe, sprzed 4 lat).

Szczegóły będą jeszcze omawiane.

Kilka miesięcy temu starosta Tadeusz Chrzan przedstawiał w sejmie uzasadnienie konieczności budowy nowego mostu w Jarosławiu.

Most, który teraz jest w Jarosławiu powstał w 1893 roku (125 lat temu). To konstrukcja wybudowana w Bydgoszczy-Fordonie, należącym wtedy do Prus. Kilkukrotnie niszczony podczas działań wojennych. Po II wojnie światowej (dokładniej w 1951 roku) trafił do Jarosławia, w miejsce zniszczonej przez Niemców dotychczasowej przeprawy przez San.

Jedyne mosty w powiecie – w Jarosławiu i Radymnie – dzieli 16 kilometrów. W razie wypadku w północnej części powiatu i „zakorkowanego” mostu w Jarosławiu (co już miało kilkukrotnie miejsce) z 16 kilometrów „robi się” 32 kilometry (zamiast 2 km dzielących szpital od mostu…).

W przypadku utrudnień na obydwu drogach i przeprawach przez San (most w Radymnie zlokalizowany jest na drodze krajowej nr 94, równie uczęszczanej) kolejna przeprawa to most w Ubieszynie – 25 km.

Drogą Jarosław-Szówsko w ciągu doby przejeżdża 18 321 pojazdów. To najwięcej w województwie! Te wartości dorównują drodze wojewódzkiej w Stalowej Woli (18 407) i są większe niż w jednym z gospodarczych centrów Podkarpacia: Wola Mielecka – Mielec (15 498). To trzy największe wartości w województwie podkarpackim na podstawie Średniego Dobowego Ruchu Rocznego (SDRR).

Są to wartości bezwzględne, a należy zachować proporcje pomiędzy wielkością Jarosławia a Stalowej Woli czy Mielca z ich o wiele lepiej rozwiniętą infrastrukturą drogową.

Budowa nowego mostu zapewnić może zrównoważony rozwój terenów do tej pory degradowanych –powiatu jarosławskiego, ale także lubaczowskiego i przemyskiego.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Re: Inwestycje Drogowe w Regionie

Postautor: riko » 30 maja 2018, 10:13

http://www.resinet.pl/aktualnosci/podka ... ln-zl.html




DĘBICA. Symboliczne „wbicie łopaty” uroczyście zainaugurowało rozpoczęcie budowy łącznika autostrady A4 Dębica – Wschód do Drogi Krajowej nr 4 i Drogi Wojewódzkiej 985 (Zawada – Pustynia).

Po fazie przetargowej i projektowej, rozpoczęto realizację zadania „Budowa Łącznika od Węzła Autostrady A4 Dębica – Wschód do Drogi Krajowej nr 4 i Drogi Wojewódzkiej 985 (Zawada – Pustynia)”.

Zadanie to dofinansowanie jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020 w wysokości ponad 9,3 miliona złotych, natomiast dalsze 1,5 miliona złotych pochodzi z budżetu Województwa Podkarpackiego.

Łącznik uzupełni braki w sieci drogowej, przełoży się na wzrost płynności ruchu i dostępności do sieci dróg wyższego rzędu oraz poprawę bezpieczeństwa. Prace przy budowie łącznika do węzła autostradowego Dębica – Wschód zostały podzielone na trzy etapy:

-etap 1 obejmuje budowę skrzyżowania typu rondo (czterowylotowego, jednopasowego), drogi wojewódzkiej 985 i drogi powiatowej 1288R oraz 2509R;
-etap 2 związany jest z przebudową drogi powiatowej nr 1288R na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 985 w miejscowości Pustynia do węzła autostrady A4 Dębica Wschód, z wyłączeniem odcinka w obrębie przejazdu kolejowego;
-etap 3 to rozbudowa drogi powiatowej nr 1288R na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 94 w miejscowości Zawada do węzła autostrady A4 Dębica Wschód, z wyłączeniem odcinka w obrębie wiaduktu drogowego nad linią kolejową wraz z odcinkami dojazdowymi do obiektu.






Obrazek
riko
Moderator
Moderator
 
Posty: 5356
Na forum od: 04 lut 2015, 14:42
Lokalizacja: Głogów Małopolski

PoprzedniaNastępna

Wróć do Region

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości